Dva najveća svjetska proizvođača putničkih zrakoplova nadomak su posla stoljeća. Kako prenose agencije, Air India blizu je realizacije velike narudžbe za 500 mlaznih putničkih zrakoplova vrijednih desetke milijardi dolara od Airbusa i Boeinga. Ovo se dešava u nastojanju ambicioznog oporavka pod konglomeratom grupe Tata, tvrde dobro obaviješteni izvori, prenosi poslovni.hr
Narudžbe uključuju 400 uskotrupnih mlažnjaka i 100 ili više širokotrupnih, uključujući i desetke Airbusa A350 i Boeinga 787 i 777. Izvori su tražili uvjet anonimnosti, budući da se idućih dana očekuju završni razgovori o tom velikom poslu.
Rastući pritisci
Procjenjuje se da bi narudžba mogla premašiti 100 milijardi dolara i postati najveća koju je zatražio jedan avioprijevoznik kada se radi o broju zrakoplova. Narudžba zasjenjuje kombiniranu American Airlinesovu narudžbu za 460 zrakoplova od Airbusa i Boeinga prije više od deset godina.
Čak i nakon značajnih očekivanih popusta, ugovor bi bio vrijedan desetke milijardi dolara. Zaokružio bi nestabilnu godinu za velike proizvođače zrakoplova za čijim mlažnjacima ponovno raste potražnja nakon pandemije. Oni se sučeljavaju i s rastućim industrijskim i ekološkim pritiscima.
To bi također omogućilo Airbusu da riješi teškoće u osiguranju nekih proizvodnih prostora za A350 koji su prvobitno bili namijenjeni ruskom Aeroflotu. Sada su prazni zbog ratnih sankcija protiv Moskve. Airbus i Boeing su odbili komentare. Air India u vlasništvu Tata grupe također nije odgovorila na zahtjev za komentarom.
Okrupnjavanje
Potencijalna velika narudžba dolazi nekoliko dana nakon što je Tata najavila spajanje Air Indie s Vistarom, zajedničkim pothvatom sa Singapore Airlinesom. Namjera je stvaranje većeg prijevoznika s kompletnom uslugom i ojačala prisutnost na domaćem i međunarodnom nebu.
Taj je ugovor Tati osigurao flotu od 218 zrakoplova. Učvrstio bi Air Indiju na položaju najvećeg međunarodnog prijevoznika u zemlji i drugog najvećeg na domaćem tržištu. Odmah nakon vodeće niskobudžetne aviokompanije IndiGo. Kupnja dugom opterećene zrakoplovne kompanije Air India također je Tati mogućila pristup vrijednim pravima letenja i slotovima. Posebno na odredištima u SAD-u i Europi.
Zrakoplovi bi trebali biti isporučeni tijekom sljedećeg desetljeća, a zamijenit će i proširiti flotu na najbrže rastućem svjetskom tržištu zračnog prometa i pomoći cilju indijskog premijera Narendre Modija da ubrza gospodarski rast.
Neće biti lako
No, stručnjaci upozoravaju da mnoge prepreke stoje na putu ambicije Air Indije da povrati snažan položaj na svjetskoj razini, uključujući slabu domaću infrastrukturu, manjak pilota i prijetnju oštre konkurencije s etabliranim avioprijevoznicima iz Perzijskog zaljeva i drugima.
Kina je prošloga tjedna isporučila svoj prvi mlazni avion C919, ali je još najmanje desetljeće udaljena od sudjelovanja u poslovima poput aranžmana Air Indije, Airbusa i Boeinga, procjenjuju stručnjaci.