Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Prekomjerni turizam se vraća, ali gradovi uzvraćaju bitku

Od prekomjernog turizma do onih dana bez turizma — i natrag. Mnogi su gradovi napravili puni krug zabrinutosti zbog prevelikog broja turista – umjesto premalog broja.

Porast niskobudžetnih zrakoplovnih prijevoznika, kratkoročnog najma kuća i brodova za krstarenje dio su problema, rekao je Lionel Saul, asistent istraživanja i gostujući predavač na EHL Hospitality Business School.

Ali problem su napravili i društveni mediji, online influenceri, filmovi i televizijske emisije. Budući da tjeraju mnoge ljude na ista mjesta, rekla je Tatyana Tsukanova, znanstvena suradnica na istoj školi u Lausannei, u Švicarskoj.

Samo dođu, naprave lijepi selfie, objave ga na društvenim mrežama, povećaju popularnost ovog mjesta… i odu.

Broj putnika raste. Ujedinjeni narodi procjenjuju da će svjetska populacija dosegnuti 8,5 milijardi 2030. godine. Očekuje se da će do 2030. godine doći do dodatnih 50 milijuna međunarodnih turističkih dolazaka godišnje – uglavnom iz Azije – prema Svjetskoj turističkoj organizaciji UN-a.

Što gradovi rade?

Stanovnici malenog austrijskog sela Hallstatt – za koje se priča da je inspiracija za Disneyjev blockbuster “Frozen” – izgradili su zid na popularnom vidikovcu. I to nakon što je turizam doživjeo vrhunac nakon pojavljivanja grada u južnokorejskoj televizijskoj seriji, rekla je Tsukanova.

“Suočili su se s možda oko milijun turista godišnje na … 800 stanovnika”, rekla je. Ali zid nije dugo trajao. Nakon online reakcije, seoski dužnosnici su ga skinuli, rekla je Tsukanova.

Drugi gradovi i mjesta postavljaju ograničenje za dnevne posjetitelje – Machu Picchu u Peruu, Akropola u Ateni, Borobudur u Indoneziji, plaže na Sardiniji. I ograničavaju velike brodove za krstarenje – Venecija, Bora Bora.

Ali jedan grad ide i dalje od toga, rekao je Saul. A to je Amsterdam.

Grad – koji je Saul nazvao “gradom pionirom u borbi protiv prekomjernog turizma” – ukinuo je autobuse, turističke trgovine, otvaranje novih hotela i iznajmljivanje smještaja u stilu Airbnba, piše Guardian. Također razmatra zabranu kruzera i premještanje poznate gradske četvrti crvenih svjetiljki iz središta grada.

Nizozemska prijestolnica u travnju je pokrenula jedinstvenu turističku kampanju. Tom je kampanjom nekim posjetiteljima – točnije mladim britanskim turistima – poručila da se “drže podalje” ako putuju u grad zbog droge ili zabave.

Kazne i naknade

Neki gradovi ciljaju na novčanike putnika, izjednačujući kazne za loše ponašanje. Venecija kažnjava putnike za konzumiranje pića ili hrane dok sjede na podu, kupanje u kanalima i šetnju u kupaćim kostimima. Počevši od sljedeće godine, grad isprobava novu taktiku: naknadu od 5 dolara za izletnike.

Nove turističke takse trebali bi uvesti i Valencija, Španjolska; Manchester, Engleska; Tajland; i Island, rekao je Ivan Saprov, osnivač američke putničke tehnološke tvrtke Voyagu. I Bali će putnike oporezivati 150.000 rupija (10 dolara) počevši od veljače 2024., prema lokalnim izvješćima.

Ali naknade povezane s održivošću putnicima nisu tako teške za progutati – sve dok objavljuju da su tu bili, rekao je Saprov za CNBC.

Nakon razgovora s našim klijentima, bili smo ugodno iznenađeni pozitivnim povratnim informacijama. Gotovo 40% njih je to u redu i su za, jer se ostvareni prihod može koristiti za stvaranje ugodnih sadržaja i usluga za turiste i lokalno stanovništvo.

Lionel Saul, asistent istraživanja i gostujući predavač na EHL Hospitality Business School.

Neki su putnici podržali butansku naknadu za održivi razvoj od 200 USD po danu, koja je najavljena 2022. No drugi su je nazvali elitističkom. Od tada je zemlja dvaput smanjila pristojbu kako bi privukla posjetitelje.

“Pronalaženje ravnoteže vrlo je komplicirano”, rekao je Saul.

Ekonomska ograničenja samo su polovične mjere, rekla je Tsukanova. Dodajući da istraživanje pokazuje da same kazne i naknade ne sprječavaju prekomjerni turizam. Suradnja – između gradova, mjesta, lokalnih tvrtki i stanovnika – također je potrebna, rekla je.

Upravljanje “protokom turista”

Glavni tajnik Svjetske turističke organizacije Ujedinjenih naroda, Zurab Pololikashvili, rekao je za CNBC Travel da ključ prevladavanja prekomjernog turizma leži u “protoku turista”.

“Problem je upravljanje protokom ljudi”, rekao je, dodajući da nove tehnologije mogu pomoći.

Tehnologija funkcionira tako da nadzire gužve i priopćava novosti putnicima u stvarnom vremenu, rekla je Tsukanova. Lidar senzori, ugrađeni u autonomna vozila, upravljaju protokom turista u gradovima u sjevernoj Njemačkoj.

Kako bi riješile problem gužve bez žrtvovanja novca od turista, neke zemlje mame putnike da posjete manje posjećena područja.

Indonezija je 2016. predstavila svojih “10 novih Balija” — kasnije ih je smanjila na “5 novih Balija” — kako bi putnike upoznala s drugim prekrasnim mjestima u zemlji.

A japanski turistički dužnosnici potiču putnike da posjete ruralna područja zemlje. Gdje je, zbog depopulacije, polovica općina u opasnosti od nestanka do 2040., piše The Japan Times.

Korištenje turizma za dobro

Turizam se mora razvijati i postati regenerativno, rekao je Darrell Wade, suosnivač Intrepid Travela.

Jedan od problema s turizmom u ovom trenutku je taj što je suprotan od regenerativnog, Ekstraktivan je – a to se ne može nastaviti još dugo.

Darrell Wade

Saul je rekao da njegov tim proučava regenerativni ugostiteljski poslovni model. Pri čemu turisti pomažu zajednicama koje posjećuju.

“Ne možete samo doći… posjetiti i onda otići”, rekao je.

Rekao je da putnici mogu obnoviti koraljne grebene, posaditi vegetaciju ili osigurati da njihov novac ostane na lokalnoj razini odabirom manjih hotela i obiteljskih restorana.

Putnici također moraju promijeniti svoj način razmišljanja, rekla je Tsukanova.

“Imamo aplikaciju u kojoj možemo brojati koliko smo zemalja posjetili, koliki postotak raspoložive površine smo pokrili”, rekla je. “Naš veliki izazov je educirati ljude da putuju na drugačiji način.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno