Kineski telekomunikacijski div Huawei objavio je u četvrtak da je prihod u prvom tromjesečju pao za gotovo 14 posto u odnosu na godinu dana prije, dok se njegova profitna marža više nego prepolovila.
“Naš posao bio je pod velikim utjecajem, a naše [informacijske i komunikacijske tehnologije] infrastrukturno poslovanje doživjelo je stabilan rast”, rekao je Ken Hu, predsjednik Huaweija, u priopćenju. “U 2022. se i dalje suočavamo s izazovnim i kompliciranim poslovnim okruženjem”.
Kompanija je prijavila 131 milijardu juana (20,63 milijarde dolara) prihoda u prvom tromjesečju. To je za 13,9 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a više od 27 posto niže u odnosu na četvrti kvartal 2021, renosi CNBC.
Profitna marža u prvom tromjesečju iznosila je 4,3% i manja je za više od pola od 11,1% prijavljenih godinu dana ranije.
Hu je rekao da su tromjesečni rezultati u skladu s očekivanjima kompanije i da je Huawei povećao svoja ulaganja u istraživanje i razvoj.
Huaweijev posao s pametnim telefonima imao je poteškoća zbog američkih sankcija. Trumpova administracija stavila je kompaniju na crnu listu koja joj ograničava kupnju ključnih komponenti poput naprednih poluvodiča od američkih dobavljača.
Prema Counterpoint Researchu, prodaja pametnih telefona različitih marki u Kini pala je za 14% u prvom tromjesečju u odnosu na godinu dana ranije.
Od sedam brandova, Huawei je zabilježio najgori pad, zauzimajući šesto mjesto po tržišnom udjelu i pad prodaje za 64,2% u odnosu na godinu ranije, pokazalo je izvješće. Prodaja pametnih telefona ove kompanije u Kini također je pala za 12% u odnosu na prethodno tromjesečje.
Apple je jedina druga kompanija na popisu koja je zabilježila pad prodaje u Kini od 23% tromjesečje na tromjesečje, prema Counterpointu. Međutim, prodaja proizvođača iPhonea u Kini narasla je za 4,4% u prvom tromjesečju u odnosu na godinu dana ranije.
U potrazi za drugim poslovima
Huawei je naglasio zapošljavanje talenata i razvoj drugih poslovnih linija kako bi se suprotstavio utjecaju pada prodaje pametnih telefona.
Konkretno, iako je tvrtka rekla da neće proizvoditi vlastite automobile, Huawei je ušao na vruće tržište električnih automobila ugradnjom svog HarmonyOS operativnog sustava i druge tehnologije u automobile koje proizvode tradicionalni kineski automobilski brendovi.
Predsjednik Hu rekao je ranije ovog tjedna da će ove godine biti lansirana još najmanje dva modela automobila koji koriste Huawei tehnologiju. Prvi automobil koji je koristio HarmonyOS bio je Aito M5, koji je počeo sa isporukom ranije ove godine.
Huawei je rekao da je njegov tim za istraživanje i razvoj za pametne automobile dosegao 5000 ljudi, te da je ulaganje kompanije u operacije povezane s automobilskom tehnologijom prošle godine doseglo milijardu dolara.