Procter & Gamble je izvijestio o slabijim prihodima od očekivanih jer je niža potražnja u Kini ponovno opteretila njihovu prodaju.
Organska prodaja tvrtke u Kini, drugom po veličini tržištu, pala je 15% u prvom fiskalnom kvartalu. Kako cijene kuća padaju, a stope nezaposlenosti rastu u zemlji, kupci su smanjili svoju potrošnju, što je naštetilo P&G-ovoj prodaji šampona, pelena i drugih osnovnih potrošačkih proizvoda.
Iako su rukovoditelji dugoročno zadržali svoje povjerenje u Kinu, ne očekuje se oporavak potražnje još barem nekoliko kvartala.
“Tržište je i dalje slabo i bit će slabo, vjerujemo, u nizu nadolazećih kvartala”, rekao je financijski direktor Andre Schulten u razgovoru s novinarima.
Izgledi P&G-a za Kinu nisu uzeli u obzir nedavno objavljene planove kineske vlade za jačanje gospodarstva zemlje.
Dionice tvrtke pale su otprilike 1%.
Evo što je tvrtka izvijestila u usporedbi s onim što je Wall Street očekivao:
- Zarada po dionici: 1,93 USD prilagođeno naspram očekivanih 1,90 USD
- Prihod: 21,74 milijarde dolara naspram očekivanih 21,91 milijarde dolara
Neto prodaja P&G-a pala je 1% na 21,74 milijarde dolara. Organski prihod, koji izdvaja stranu valutu, akvizicije i prodaje, porastao je 2%, potpomognut višim cijenama.
Tvrtka je izvijestila o nepromijenjenom obimu za ovaj kvartal, piše CNBC. Mjerni podatak isključuje cijene, što ga čini točnijim odrazom potražnje nego prodaje. Kao i mnoge potrošačke tvrtke, P&G je doživio pad potražnje za svojim proizvodima nakon nekoliko godina poskupljenja. Prošli kvartal bio je prvi u više od dvije godine da se njegov obujam povećao.
U SAD-u, obujam P&G-a porastao je u osam od njegovih 10 kategorija.
Ali druga je priča u Velikoj Kini, koja je zabilježila pogoršanje organske prodaje u usporedbi s prethodnim kvartalom. Tvrtka je pozvala na pad količine u Kini za segmente njege kose i oralne higijene. Ipak, Velika Kina čini manje od 10% prihoda P&G-a.
“Problemi oko Azije minimalni su u usporedbi s nekim drugim teškim situacijama kroz koje je tvrtka prošla u prošlosti”, rekao je Charles Rinehart, glavni investicijski direktor Johnson Investment Counsela, dugogodišnjeg dioničara Procter & Gamblea.
Pad skoro u svim segmentima
P&G-ov kozmetički posao, koji uključuje brendove kao što su Pantene i Olay, zabilježio je pad od 2% u kvartalu. Konkretno, njihov segment njege kože imao je problema, s organskom prodajom koja je pala za više od 20%. P&G je za strmoglavi pad okrivio manju količinu i smanjenu prodaju svoje skupe marke SK-II, koja se bori još od pandemije. Antijapanski osjećaji u Kini najnoviji su izazov za brend. Prošle je godine prodaja SK-II doživjela udarac jer su kineski potrošači bojkotirali brend, strahujući da bi ispuštanje obrađenog radioaktivnog otpada u Japanu moglo kontaminirati proizvode.
Oba odjela P&G-a za zdravstvenu njegu i njegu beba, žena i obitelji izvijestila su o padu volumena od 1% u kvartalu. Ali njegov segment njege beba, koji uključuje pelene Pampers, imao je još lošiji kvartal, s padom organske prodaje za srednje jednoznamenkaste brojke. Kako globalna stopa nataliteta nastavlja padati, P&G se okrenuo tjeranju potrošača na kupnju skupljih proizvoda za njegu beba, poput pelena Pampers Premium, kako bi povećao prodaju. Ali ta strategija ne može uvijek nadoknaditi pad obujma.
P&G-ov odjel za njegu kose, koji uključuje Gillette i Venus, izvijestio je o rastu količine od 4%. Tvrtka je inovaciju smatrala zaslugom za svoje snažne rezultate.
Posao s tkaninama i kućnom higijenom zabilježio je rast od 1% u kvartalu. Divizija uključuje proizvode Swiffer, Febreze i Tide.
P&G je izvijestio o neto prihodu koji se može pripisati tvrtki u fiskalnom prvom kvartalu od 3,96 milijardi USD, ili 1,61 USD po dionici, što je pad od 4,52 milijarde USD, ili 1,83 USD po dionici, godinu dana ranije.
Isključujući troškove restrukturiranja i druge stavke, tvrtka je zaradila 1,93 USD po dionici.
P&G je ponovio svoju prognozu za fiskalnu 2025. Predviđa osnovnu neto zaradu po dionici u rasponu od 6,91 do 7,05 dolara i rast prihoda od 2% do 4%.