U 2017. proizvođači automobila su se trudili razviti automobile koji se mogu sami voziti. Ford Motor se kladio u milijardu dolara na startup pod nazivom Argo AI. Ford je htio sustići uspješne tehnološke tvrtke poput Googlea, Ubera i Tesle. Volkswagen, drugi po veličini proizvođač automobila na svijetu, 2019. godine potpisao je pokroviteljski ugovor. Uložili su 2,6 milijardi dolara u Argo AI uz procjenu veću od 7 milijardi dolara.
Do 2021. Argo AI bio je procijenjen na 12,4 milijarde dolara i brojao je 2000 zaposlenika. Imao je urede na dva kontinenta i a samovožnja se testirala u sedam gradova, piše CNBC.
Postojali su planovi da se do 2021. na tržište uvede usluga samovozećeg taksija, koji bi bio konkurent Waymu i Fordovom najvećem rivalu iz Detroita, General Motorsu.
Ali u listopadu 2022. Argo AI se ugasio. Bio je to još jedan znak da su nakon godina velikih investiranja ulagači obuzdali očekivanja a novac je presušio.
Nakon navale entuzijazma, projekte samovozećih vozila opsjedali su izazovi razvoja potrebne tehnologije i uspostavljanja poslovnog modela koji je dovoljno isplativ da opravda milijarde koje troše.
Zapravo, sve vrste projekata mobilnosti gube novac – dijeljenje bicikala, usluge prijevoza, skutera i shuttlea.
Izazov za Ford i za sve ostale je pokušati otkriti kako pružiti ove vrste usluga mobilnosti i zapravo izgraditi održivo, samodovoljno poslovanje od tog. A da trošak usluge bude pristupačan za ljude koji koriste te usluge. Još uvijek se bore. Svi se još uvijek bore s tim dijelom.
Sam Abuelsamid, glavni istraživački analitičar u Guidehouse Insights.
Ford je smanjio svoje ambicije i usredotočio se na tehnologiju koja može zaraditi novac u bliskoj budućnosti.
Suparnici guraju naprijed, iako bi mogle proći godine dok ne zarade. U međuvremenu, promatrači industrije se pitaju koja će tvrtka biti sljedeća koja će spustiti prekidač.