Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Psiholog s Whartona Adam Grant kaže da je ovo tip sastanka koji nikada ne biste trebali imati

Brainstorming sastanci su užasan način za pronalaženje novih ideja ili rješenja za probleme, kaže Whartonov psiholog i autor bestselera New York Timesa Adam Grant. U novom članku za Time, Grant objašnjava što to nije u redu s tradicionalnim sesijama brainstorminga i zašto je sazivanje tima i traženje od njih da izvikuju svoje najluđe ideje dok netko stoji za pločom i zapisuje ih – neučinkovit pristup. Umjesto brainstorminga, predlaže brainwriting.

Problem s brainstormingom, piše Grant, je taj što će najglasniji, najsamouvjereniji ljudi u prostoriji, ili oni s najvećim statusom, težiti tome da njihove ideje dominiraju razgovorom. Bez obzira jesu li njihove ideje najbolje ili ne. U većini sesija brainstorminga, objašnjava, neki će ljudi oklijevati progovoriti iz straha od neugodnosti, želje da ne prekidaju ili ne razgovaraju preko nekog drugog ili uočene potrebe da podrže šefovu ideju ili mišljenje većine. “Zbogom raznolikosti mišljenja, zdravo grupno razmišljanje“, piše on. A, kaže on, ljudi će se posebno vjerojatno ušutkati ako su mlađi od ostalih u sobi, ili su introverti, ili ako su “jedina obojena žena u timu bradatih bijelih frajera”.

Taj posljednji komentar podsjeća na Shelmini Abji, bivšou potpredsjednicu IBM-a i autorici knjige Show Your Worth. Rođena u Tanzaniji, ponekad se osjećala zastrašeno među ostalim rukovoditeljima IBM-a. Tijekom jedne brainstorming sesije došla je na dobru ideju, ali je nije izgovorila naglas. Jer se bojala da će ispasti glupa. Nekoliko minuta kasnije, muški kolega iznio je potpuno istu ideju — i bio je zatrpan pohvalama.

Nakon tog iskustva, Abji se zaklela da se više nikada neće ušutkati na taj način. Ali incident je sjajna ilustracija zašto bi sesije brainstorminga mogle biti loša ideja.

Dakle, što biste trebali učiniti umjesto toga? Grant predlaže proces u tri koraka koji neki istraživači nazivaju “brainwriting”.

1. Pozovite tim da dostavi ideje u pisanom obliku, to je prvi korak brainwriting -a

Grant kaže da će vam početak s pozivom za pisane prijedloge vjerojatno donijeti više i zanimljivijih ideja. Ljudima koji bi oklijevali govoriti u slobodnoj sesiji razmišljanja moglo bi biti ugodnije ako im daju vremena da razmisle o svojim idejama i zatim ih izlože u pisanom obliku.

Dow Chemical jednom je uputio poziv zaposlenicima za pisane ideje koje bi mogle smanjiti otpad ili uštedjeti energiju, a njihova provedba koštala bi manje od 200.000 dolara, piše Grant. Tvrtka je završila koristeći 575 od tih ideja kako bi uštedjela ukupno 110 milijuna dolara godišnje.

2. Anonimno podijelite sve ideje.

Kada članovi vašeg tima prime popis ideja, a da ne znaju tko je koju smislio, mogu bolje procijeniti svaki prijedlog samo na temelju njegove zasluge. “Da bi se očuvala neovisna prosudba, svaki ih član procjenjuje sam“, piše Grant.

Pojedinci “dolaze s briljantnijim idejama od grupa — ali također i strašnijim idejama od grupa“, kaže Grant. Ako svi u vašem timu sami pregledaju ideje, bit će jasno koja je koja.

3. Okupite tim kako biste odabrali najbolje.

Budući da su članovi vašeg tima imali priliku privatno pregledati ideje, bez utjecaja mišljenja drugih ljudi, svaki će član tima vjerojatno odlučiti za koje ideje ili rješenja vjeruju da će najbolje funkcionirati. Dakle, sada je vrijeme da sakupite ta mišljenja i porazgovarate. Tako da vi i tim možete odlučiti s kojim prijedlozima krenuti dalje. I treba li te prijedloge doraditi ili prilagoditi prije nego što ih isprobate. “Razvijanjem i procjenom ideja pojedinačno prije nego što ih odaberu i razrade, timovi mogu isplivati na površinu i unaprijediti mogućnosti koje inače ne bi mogle privući pozornost“, objašnjava Grant.

Prijevod i prilagodba: financa.ba|Izvor: inc.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno