Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Rubikova kocka puni 50 godina: Kako je osvojila srca i tržišni udio

Trebalo je mjesec dana okretanja da prva osoba složi Rubikovu kocku. Ta je osoba bio Erno Rubik, sada 79-godišnjak, tvorac legendarne slagalice.

Zamišljena je kao matematički alat za pomoć Rubikovim učenicima u razumijevanju trodimenzionalnog kretanja. Čarobna kocka, kako je prvobitno nazvana, najprije je sastavljena s kockama napravljenim od drveta i papira koje su spojene gumicama, ljepilom i spajalicama.

Tek nakon što je mađarski kipar i profesor arhitekture posložio svoju dovršenu kocku i pokušao ponovno poravnati obojene blokove, shvatio je da je napravio slagalicu.

Mislio sam, ako je ja ne mogu složiti, ne može nitko drugi, ili vrlo malo njih može. To je bio dokaz da je to moguće plasirati na tržište i pokazati javnosti.

Rubik za CNBC

Izvor ponosa, zavisti i frustracija, Rubikova kocka ove godine puni 50 godina. U vlasništvu je Spin Mastera i ne pokazuje znakove umirovljenja.

Rubik nije samo igračka. To je umjetnost. To je sport. To je znanost. To je matematika.

Sam Susz, viši direktor globalnog marketinga u Spin Masteru

Od svog početka 1974. godine, Rubikova kocka proširila se pop kulturom. Pojavljivala se u filmovima i TV emisijama, glazbenim videima, stripovima, video igrama i muzejima. Kultna mreža 3×3 krasila je majice, pretvorena je u privjeske za ključeve, nadahnula je arhitekturu i pokrenula cijeli pod-žanr umjetnosti.

Entuzijasti su se utrkivali tko će za kraće vrijeme složiti kocku. Trenutačni svjetski rekord iznosi samo 3,13 sekundi.

“Rubik bih uvrstio u kategoriju igračaka i brendova igara koje su nadišli i postali brendovi životnog stila.” Rekao je to James Zahn, glavni urednik “Knjige igračaka” i viši urednik “The Toy Insidera”.

Jednostavna akvizicija

Spin Master sa sjedištem u Torontu, poznat po brendovima kao što su Hatchimals, Tech Deck i Kinetic Sand, 2021. godine kupio je brend Rubikova kocka. Pet godina nakon što je nabavio kultni Etch-a-Sketch.

Mislim, u industriji igračaka i igrica nije često da naiđete na priliku da pridobijete zimzeleni, legendarni brend. A ovaj brend je upravo nešto što ima tako nevjerojatnu postojanost.

Sam Susz, viši direktor globalnog marketinga u Spin Masteru

Dodavanje provjerenih zimzelenih proizvoda u svoj portfelj omogućuje Spin Masteru da riskira s novim brendovima. I to tako što znaju da imaju skup proizvoda koji će uvijek imati mjesta na maloprodajnim policama.

Rubik je brend koji ne pokazuje znakove da će ikada nestati. Zauvijek će se smatrati klasikom.

James Zahn

Trenutačno kocka ima 42% tržišnog udjela u kategoriji mozgalica, prema Suszu. A prodaja i dalje raste.

U 2022. globalna maloprodaja Rubikove kocke porasla je gotovo 4% u odnosu na prethodnu godinu. Dosegla je 75,3 milijuna dolara, što je rezultat gotovo 6 milijuna prodanih jedinica. Ta brojka ne uključuje desetke milijuna dolara u prodaji srodnih kocki inspiriranih Rubikom, rekao je Susz. Od studenog 2023. prodaja od početka godine porasla je za 14% u odnosu na 2022.

Spin Master generirao je nešto više od 2 milijarde dolara prihoda u 2022. Tako je prodaja Rubikove kocke činila nešto manje od 4% ukupne zarade tvrtke te godine.

“Jedan važan element njene dugovječnosti je činjenica da je novi ljudi otkrivaju svake godine”, rekao je Zahn.

Velik dio izdržljivosti Rubikove kocke povezan je s njezinom složenom prirodom – 43 kvintilijuna kombinacija i ljudskim nagonom za rješavanjem problema.

Roditelji i odgajatelji gravitirali su prema kocki kao načinu da okupiraju djecu izvan digitalnog svijeta i pomognu u razvoju spretnosti i vještina kritičkog mišljenja.

Spin Master također je u procesu pokretanja Rubikove akademije. Obrazovnog programa koji učiteljima pruža planove lekcija koji integriraju slagalicu u učionicu.

Apsolutno je odlična za djecu s poteškoćama u učenju. Pomaže im sa samopouzdanjem, a kada to svladaju, to je prilično kul igralište.

Amanda Gummer, stručnjakinja za razvoj djece i osnivačica stranice za recenzije igračaka “The Good Play Guide”

Sljedećih 50 godina

Dok je tradicionalna Rubikova kocka i dalje popularna, Spin Master je brzo razvio nove verzije kocke.

To uključuje Rubikov fantom, poznatu kocku 3×3 ispisanu termokromatičnom tintom. Ona se čini potpuno crnom sve dok toplina vaših ruku ne aktivira boje. I Rubikovu nemoguću kocku sa šarenim pločicama koje mijenjaju boju gledane iz različitih kutova .

“Vjerojatno nema težeg izazova od pokušaja inoviranja nečega što postoji već 50 godina”, rekao je Susz.

Spin Master također želi učiniti pristupačnijim rješavanje kocke. Uz online poduke i mobilnu aplikaciju Rubikova kocka, tvrtka je razvila Rubikovu trenersku kocku, prekrivenu numeriranim naljepnicama koje odgovaraju svakom koraku potrebnom za rješavanje kocke.

Cilj je, nakon 50 godina, zadržati isti entuzijazam.

Spin Master na lansiranju novih proizvoda blisko surađuje s brendovima kao što su Mattelova Barbie, Hello Kitty, Levi i Mercedes. Od igračaka do odjeće, pa čak i trkaćeg automobila Formule 1. Postoji čak nada da će tvrtka razviti igrani film o Rubikovom životu, sličan filmovima kao što su “Air”, “Blackberry” ili “Barbie”, rekao je Susz.

Spin Master očekuje da će se u 2024. nastaviti rast prodaje zbog novih iteracije kocke.

Jedna od ljepota Spin Mastera koji ima potpunu kontrolu i vlasništvo nad Rubikom na globalnoj razini je to što sada možemo u velikoj mjeri ulagati.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno