Sjedinjene Američke Države predvode globalno tržište turizma svojim udjelom u BDP-u od rekordnih 2.360 milijardi dolara u 2023. godini. Navodi se tako u izvješću koji je u srijedu objavio Svjetski savjet za putovanja i turizam (VTTC).
„Usprkos sporom rastu potrošnje kod turista, SAD zadržava čelnu poziciju, sa skoro duplo većim ekonomskim doprinosom od svog najbližeg rivala“, navodi VTTC u svom Izveštaju o ekonomskim trendovima za 2024, prenosi Biznis.
Bez obzira na kasno ponovno otvaranje svojih granica, Kina je zabilježila impresivnih 135,8 posto godišnjeg rasta. Drugo je najmoćnije tržište na svijetu s doprinosom ovom sektoru od 1.300 milijardi dolara BDP-a prošle godine.
Slijede Njemačka i Japan s gospodarskim doprinosom od 487,6 milijardi dolara i 297 milijardi dolara.
Velika Britanija zauzela je peto mjesto s doprinosom od 295,2 milijarde dolara u 2023. godini. A Francuska, najpopularnija svjetska destinacija, zadržala je šestu poziciju s doprinosom od 264,7 milijardi dolara.
Za sljedeće desetljeće, VTTC predviđa da će Kina postati najveće tržište putovanja i turizma, a da će se Indija pomjeriti na četvrtu poziciju.
U izvješću je istaknuto da će mnoge ključne destinacije ove godine doživjeti rast međunarodne potrošnje u usporedbi s nivoom prije pandemije. Tu prednjače Saudijska Arabija s rastom od 91,3 posto u odnosu na 2019. Zatim Turska (rast od 38,2 posto), Kenija (rast od 33,3 posto), Kolumbija (rast od 29,1 posto) i Egipat (rast od 22,9 odsto).
Globalna potrošnja međunarodnih posjetitelja porast će za skoro 16 posto u usporedbi s 2019. Dostići će 1.900 milijardi dolara, navodi se u priopćenju.
Investicije u putovanja i turizam porasle su za 13 posto i dostigle više od 1.000 milijardi dolara u 2023. A povratak na nivoe prije pandemije očekuje se do 2025. godine.