Za globalni sektor zabave i medija 2022. godina je predstavljala važnu prekretnicu. Ukupni prihodi sektora porasli su 5,4 posto tijekom 2022. godine na 2,32 bilijuna dolara. Oštro usporivši u odnosu na stopu rasta od 10,6 posto tijekom 2021. godine kada su se gospodarstva i sektori oporavljali od pandemije bolesti COVID-19. Digitalni segment činit će gotovo tri četvrtine prihoda zabave i medija do 2027. godine. Podaci pokazuju da su iznossili 55,2 posto tijekom 2018. godine.
PwC-ovo izvješće Global Entertainment & Media Outlook 2023-2027, obuhvaća 13 sektora i 53 zemlje. Otkriva nam da će unatoč očekivanom padu stope rasta prihoda tijekom svake od sljedećih pet godina do 2027. godine, dijelom zbog sve slabije osobne potrošnje, sektor zabave i medija porasti i ostvariti vrijednost od 2,8 bilijuna dolara do 2027. godine, piše Zimo.
Sektor zabave će utrostručiti potrošnju podataka
Izvješće prikazuje sektor koji postaje sve digitalniji i kojim sve više dominira oglašavanje. Do 2027. godine, udio digitalnog segmenta u prihodima od zabave i medija činit će gotovo tri četvrtine (70,8 posto) ukupnih prihoda sektora, u odnosu na 55,2 posto u 2018. godini. Istovremeno se očekuje da će se globalni pristup internetu približiti tržištu vrijednom bilijun dolara. Potrošnja će se podataka u razdoblju do 2027. godine gotovo utrostručiti, s 3,4 milijuna petabajta (PB) na 9,7 milijuna PB.
U posljednje dvije godine, svjedočili smo impresivnom rastu u sektoru zabave i medija. Poseban obrat u industriji se desio tijekom pandemije bolesti COVID-19. Međutim, sektro se suočio s makroekonomskim izazovima, povećana konkurencija unutar sektora. Bilježi se smanjenje troškova proizvodnje, osobito na području digitalnih usluga i iskustava. Smanjeni su i prihodi, ali je vidljiva manja spremnost korisnika na potrošnju. Analiza donosi formulu za uspjeh za kompanije u sektoru zabave i medija. Ponuda se mora transformirati i uključiti se u nova tržišta i tehnologije u razvoju. To se odnosi na tržište Azije prije svega koje nudi nebrojne mogućnosti. Kada je tehnologija u pitanju ovo se odnosi na generativnu umjetnu inteligenciju, istaknuo je Werner Ballhaus, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija iz PwC-a Njemačka prenosi Zimo.
SAD najveće tržište zabave
Regionalno gledano, SAD će i dalje ostati najveće globalno tržište zabave i medija. Rastući s 819 milijardi dolara u 2022. godini na 943 milijarde dolara u 2027. godini. Druga na listi je Kina. Rastući s 388 milijardi dolara na 480 milijardi dolara. Predviđa se da će Kina rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 4,3 posto, u usporedbi s CAGR-om od 2,9 posto za SAD.
S obzirom na opće redefiniranje očekivanja i slabljenje kupovne moći, tvrtke su u potrazi za rastom na „vrućim“ područjima sektora (posebno oglašavanje i gaming), na području novih tehnologija kao što je generativna umjetna inteligencija te u regijama s golemim izgledima za rast poput Azije.