Starbucks razmatra strateške opcije za svoje poslovanje u Kini, uključujući mogućnost djelomične prodaje udjela. Američki lanac kafeterija konzultira se s financijskim savjetnicima o jačanju pozicije na ovom ključnom tržištu. Razmatraju se različite opcije, uključujući partnerstvo s lokalnim kineskim kompanijama.
Tvrtka je neslužbeno ispitala interes potencijalnih ulagača, među kojima su i domaće privatne tvrtke. Privatne investicijske kompanije, kineski konglomerati i tvrtke s iskustvom u ugostiteljskoj industriji navodno su među zainteresiranima. Bloomberg izvještava da bi prodaja udjela mogla privući pozornost brojnih lokalnih aktera.
Starbucks je pod pritiskom investitora, posebno Elliott Investment Managementa, da unaprijedi svoje poslovanje u Kini. Primjeri drugih globalnih brendova, poput McDonald’sa i Yum! Brands, pokazali su koristi od suradnje s lokalnim partnerima. Ove tvrtke su svoje kineske operacije prilagodile lokalnom tržištu kako bi ostvarile veći rast.
Konkurencija ugrožava Starbucks
Kina je drugo najveće tržište za Starbucks, s oko tri milijarde dolara prihoda u prošloj poslovnoj godini. Broj trgovina u Kini povećan je za 12 posto, no konkurencija postaje sve intenzivnija. Domaći igrači poput Luckin Coffeea ozbiljno ugrožavaju tržišni udio američkog lanca.
Dionice Starbucksa ove godine porasle su za dva posto, čime je ukupna tržišna vrijednost dosegnula oko 111 milijardi dolara. Krajem rujna Starbucks je u Kini imao 7596 trgovina, što čini 19 posto ukupnog broja lokacija tvrtke u svijetu. Međutim, prodaja u Kini pala je za 14 posto u posljednjem tromjesečju.
Novi izvršni direktor Starbucksa, Brian Niccol, aktivno radi na poboljšanju strategije poslovanja u Kini. Istaknuo je da je konkurentsko okruženje vrlo zahtjevno, dok su makroekonomski uvjeti teški. “U potpunosti smo posvećeni našem poslovanju u Kini i tražimo najbolji način za rast,” poručuju iz Starbucksa, prenosi Biznis.
Niccol, bivši izvršni direktor Chipotlea, preuzeo je upravljanje Starbucksom u rujnu ove godine. Fokusiran je na povećanje broja fizičkih lokacija i ubrzanje usluge kupcima. Tvrtka naglašava da istražuje strateška partnerstva koja bi omogućila dugoročni rast i stabilnost poslovanja.