Stellantis, proizvođač Peugeota, Citroena, Fiata i Opela ostao je u ponedjeljak bez 14 posto vrijednosti na milanskoj i pariškoj burzi. Volkswagen je izgubio nešto više od 2 posto, BMW i Mercedes oko 3 posto.
U Europi je i u prvih šest mjeseci ove godine prodano 15 posto manje automobila nego lani. Ni globalno europskim proizvođačima ne cvjetaju ruže.
Stellantis se bori s razočaravajućom prodajom automobila, posebno u SAD. Tamo Fiat, Alfa Romeo i Chrysler skupljaju prašinu u salonima. U Italiji, Stellantis gubi dramatično. U IX. je mjesecu u zemlji prodano 11 posto manje automobila nego u istom mjesecu lani. Stellantis je zabilježio prodajni minus veći od 30 posto. Konglomerat brendova izgubio je više od 40 milijardi eura vrijednosti u šest mjeseci.
Kopanija je, piše Revija HAK, već najavila da će zaustaviti proizvodnju novog električnog Fiata 500 u Torinu barem do studenog. Ponovno se pojavljuju i glasine o mogućem partnerstvu ili čak spajanju s francuskim proizvođačem Renaultom. Ranije ove godine već se uveliko spekuliralo o dalekosežnoj suradnji dvije kompanija. Ipak, u Parizu i u Torinu glasine se i dalje službeno demantirane.
Istekom ugovora izvršnog direktora Stellantisa Carlos Tavares-a 2026. godine kompanija traži nasljednika. Najviše se spominje ime Luke de Mea. I nije slučajno da je aktuelni direktor Renaulta i predsjednik ACEA-e, europskog udruženja proizvođača automobila.
Meo insistira na suradnji europskih proizvođača automobila. Teži prema smanjenju troškova. Ali i veću konkurentnost Europljana prema kineskoj konkurenciji, ali i ispunjenje europskih zahtjeva za emisiju štetnih plinova. Zalagao bi se za svojevrsni model Airbusa za automobilsku industriju.
Spajanje Stellantisa i Renaulta moga bi biti prvi korak u paneuropskoj suradnji. Na sajmu automobila u Parizu planiran je sastanak između Carlosa Tavaresa (Stellantis), Luce de Mea i izvršnog direktora BMW-a Olivera Zipsea. Prema talijanskim poslovnim novinama Il Sole 24, moguće megasavezništvo triju kompanija predmet je razgovora.