U prošlosti riječ luksuz označavala je proizvode najviše kvalitete, najviši status i sjajna iskustva u trgovini. Ta definicija još uvijek vrijedi, a za mnoge potrošače ona će uvijek ostati i jedina ispravna.
No potrošači se mijenjaju, maloprodaja se mijenja, pa se tako i definicija luksuza za mnoge potrošače mijenja – posebno one mlađe. Pojavile su se nove vrijednosti koje potrošačima predstavljaju luksuz tako da je bilo potrebno proširiti tradicionalnu definiciju ove riječi.
Mijenja li se definicija luksuza i kako?
Na konferenciji Innocosa (skraćenica od Innovation in Cosmetics), koja se održala prije nekoliko godina u Los Angelesu, futurolog Jared Weiner iz tvrtke The Future Hunters, govorio jeo novoj, proširenoj definiciji luksuza i o onome što on naziva Tri T. Nije riječ o tome kako dosadašnje definicije više ne vrijede, već kako u današnje vrijeme postoje mnogi potrošači koji imaju drugačiji pogled na luksuz. Važno je reći da se brendovi koji su usvojili novu definiciju luksuza uspješno natječu s brendovima koji su okrenuti tradicionalnoj definiciji luksuza jer znaju da, uz pravi pristup, nema potrebe za popustima. To daje važnost proširenoj definiciji luksuza te privlači pažnju trgovaca i brendova.
Weiner kaže da Tri T luksuza predstavljaju: vrijeme, istina i povjerenje (eng. Time, Truth, Trust)
Vrijeme je, naravno, najoskudniji resurs, nešto što bespovratno prolazi. Weiner smatra kako nakon pandemije mnogi potrošači žele drugačije iskoristiti svoje vrijeme jer su tijekom lockdowna preispitivali svoje prioritete.
Trgovce je oduvijek zanimalo kako na najbolji način iskoristiti vrijeme kupaca. Budući da kupcima luksuznih proizvoda vrijeme predstavlja vrhunsku vrijednost, pomozite im da njihovo iskustvo kupovine bude praktično i jednostavno.
Druga dva pojma iz Tri T luksuza – istina i povjerenje (eng. Truth, Trust) – prvi se put izravno navode u ovom kontekstu. Weiner smatra kako im brendovi i trgovci trebaju posvetiti najveću pažnju jer će jedino tako moći udovoljiti današnjim potrošačima. Iako se u političkom smislu istina razlikuje od osobe do osobe, istina koja se tiče brendova govori o personalizaciji – kako uskladiti proizvod s istinom svakog potrošača, s onim u što on vjeruje, njegovim vrijednostima i načinom na koji želi prezentirati sebe.
Wayne Liu, SVP tvrtke Perfect Corp. i jedan od govornikâ na Innocos konferenciji, istaknuo je da potrošači ostaju 50% duže vremena na personaliziranim web stranicama trgovina te kako postoji 20% veća vjerojatnost da će kupiti proizvod na tako prilagođenoj stranici. Prema Liu, personalizacija koja je relevantna za kupca – ono što Weiner naziva individualnom istinom potrošača – dovodi do toga da potraga za proizvodom na web stranici sve više nalikuje na potragu za proizvodom u zanimljivoj trgovini.
Komu i zašto poklanjate svoje povjerenje?
I, napokon, povjerenje (Trust). Premda se pitanje ‘komu vjerujete’ obično koristi u političkom kontekstu, ono je izuzetno važno i za brendove, trgovce, a naročito za influencere.
Influenceri koje kupci doživljavaju autentičnima, neovisno o tome jesu li megazvijezde ili su dio njihova bliskog kruga, od ključne su važnosti za prezentaciju brendova na tržištu.
Weiner kaže da, ukoliko pružite kupcima iskustvo koje štedi njihovo vrijeme, kao i posebnost koju traže te informacije iz izvora s kojim se žele povezati, stvarate luksuzno iskustvo bez obzira na to gdje i što prodajete. To je redefiniranje pojma “luksuz” o kojem on govori – to je za potrošača snažan mamac da se vrati.
Ove tri stvari – vrijeme, istina i povjerenje (Time, Truth and Trust) – danas su rjeđe nego ikada. Pronađu li brendovi način da bolje iskoriste vrijeme kupca, personaliziraju proizvode i usluge te istaknu relevantne preporuke ljudi čije vrijednosti kupci dijele, stvorit će luksuzno iskustvo koje je teško nadmašiti.
Izvorni tekst pročitajte na poveznici, a još zanimljivih detalja o 100 najvrednijih brendova u 2023. godini pronađite OVDJE.