Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što kada vam zaposlenik ode?

Nedostatak povjerenja u poslovanje dovodi do toga da zaposlenici traže druge poslove, a to košta i samu tvrtku. Fluktuacija zaposlenika, prema istraživanjima, tvrtku košta od 90 posto do 200 posto bruto plaće na toj poziciji, rekao je Darko Mirković, osnivač Alterne, koja je strateški partner Briana Tracyja, jednog od vodećih američkih stručnjaka za ljudske resurse. razvoj.

Zašto je povjerenje važno za razvoj tvrtke?” Kad čovjek ima mir i sigurnost, onda je puno učinkovitiji na poslu, može više doprinijeti radu tvrtke, ako postoji nepovjerenje u organizaciju, ljudima je to stresno i traže druge poslove, a to poduzeće puno košta jer se javlja odlazak zaposlenika, njihova fluktuacija”, kaže Darko Mirković.

Prema Mirkovićevim riječima, istraživanje pokazuje da fluktuacija zaposlenika tvrtku košta od 90 posto do 200 posto jedne bruto plaće na tom radnom mjestu.

“Dok nađete novu osobu, intervjuirate je, obučite se, vrijeme jednostavno prođe, a vi je morate platiti.” Što se tiče kupaca, istraživanje pokazuje da košta šest puta više pridobiti novog kupca nego zadržati starog. Kad tvrtka ima zadovoljnog klijenta, od njega može dobiti preporuku, a s preporukom se lakše prodaje”, istaknuo je Mirković i dodao – kada se sve to zbroji kroz duži vremenski period – razlika je velika,prenosi bonitet.

Brine li poslodavce kada zaposlenik ode?

Na pitanje poštuju li poslodavci u Srbiji te analize, Mirković odgovara da se stječe dojam da je nekim poslodavcima svejedno kad netko odlazi.

Ali nije lako. Trebate pronaći novog zaposlenika, morate razmišljati o nekoliko parametara. Postoje takozvani higijenski parametri – da čovjek ima dovoljno da može normalno funkcionirati i živjeti. Zatim motivacijski parametri, neki dodatni poticaji, materijalni, ali i nematerijalni, u smislu pohvala, nagrada, napredovanja. A možda najvažniji segment je okruženje – odnosno kako su ljudi organizirani, usmjereni i tretirani od strane menadžmenta“, kaže sugovornik Infobiza.

Dvosmjerna komunikacija

Brojni su, kaže, pozitivni primjeri takvog odnosa, no bit je dvosmjerna komunikacija.

Tamo gdje postoji dvosmjerna komunikacija, zaposlenici imaju posla s menadžmentom onoliko koliko menadžment ima posla sa zaposlenicima. Postoji međusobna procjena – i više vode računa jedni o drugima”, kaže Mirković.

Kada je jednosmjeran, a zaposlenike ocjenjuje samo menadžment, uvijek se dodaje – postavljaju se pitanja je li to doista tako.

Kad postoji dvosmjerna komunikacija, menadžeri se više trude oko zaposlenika kako bi dobili bolje ocjene”, ističe.

Sabotaža karijere

Zaposlenici bi, kaže, trebali shvatiti da na tom radnom mjestu trebaju dati najbolje što mogu.

Budući da su oni svojom voljom došli na to mjesto, zaposlili se, ako im nešto ne odgovara, trebaju komunicirati, otvoreno reći i uvijek pokušati biti najbolji. Nema goreg osjećaja od toga: ne mogu me tako malo platiti, kako malo mogu raditi”, zaključuje Mirković i dodaje: “To je samosabotaža, sabotaža vlastite karijere”.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno