Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što se to događa s Adidasom?

Adidas, njemački proizvođač sportske opreme, najavio je neočekivani odlazak izvršnog direktora Kaspera Rorsteda te bi on trebao napustiti kompaniju tri godine prije isteka ugovora. Tvrtka čija se vrijednost dionica u posljednjih godinu dana gotovo prepolovila u potrazi je za novim čelnikom

‘Nakon tri izazovne godine, koje su obilježile pandemija covida-19 i geopolitičke napetosti, pravi je trenutak za novi početak’, rekao je predsjednik nadzornog odbora Adidasa Thomas Rabe, najavivši promjene na čelnoj poziciji tvrtke, piše tportal.

Kasper Rorsted, koji je bio ključan za strateško repozicioniranje tvrtke, tako će otići s mjesta izvršnog direktora tijekom sljedeće godine, iako mu je prije dvije godine bio produžen ugovor do sredine 2026. Na dužnosti će ostati sve dok mu se ne pronađe nasljednik.

Oživio brend Adidas

Ovaj 60-godišnji Danac došao je na mjesto izvršnog direktora u Adidasu 2016. godine nakon što je prethodno bio na čelu njemačke multinacionalne kompanije Henkel. Magazin Manager proglasio ga je 2019. menadžerom godine jer je Adidasova tržišna vrijednost naglo porasla kada je došao na čelnu poziciju tvrtke, piše Spiegel. Pod Rorstedovim vodstvom online prodaja kompanije se upeterostručila, a prodaja na američkom tržištu udvostručila.

Rorsted nije naveo razloge prijevremenog odlaska, već je samo istaknuo da se posljednjih nekoliko godina tvrtka suočavala s mnogim izazovima koji su negativno utjecali na poslovanje. ‘Stoga je 2023. pravo vrijeme za novi početak, kako za tvrtku, tako i za mene’, izjavio je.

Nakon najave njegova odlaska dionice Adidasa pale su za 4,2 posto. U posljednjih godinu dana vrijednost im se gotovo prepolovila, pa investitori za jednu dionicu sada plaćaju 160 eura, za razliku od prošlogodišnjih 300 eura.

Fokus na Kinu i loša poslovna strategija

Krajem srpnja ove godine kompanija je smanjila ovogodišnji prodajni cilj, navodeći kao glavni razlog spor oporavak Kine od zatvaranja uslijed pandemije covida-19.

Adidas je posljednjih godina pokušao prilagoditi svoju ponudu potrebama tržišta, što je rezultiralo prodajom brendova Reebok, TaylorMade i CCM Hockey. Iz tvrtke kažu da su na taj način omogućili bolji fokus na svoj glavni brend jer su počeli zaostajati za konkurentima. Još jedan velik problem tvrtke je to što je strateško širenje bilo orijentirano na kinesko tržište, što je zbog politike nulte tolerancije na covid-19 i stalnih blokada u toj državi rezultiralo velikim padom potražnje u maloprodaji.

Naime u drugom kvartalu prodaja Adidasovih proizvoda u Kini pala je za 35 posto, do čega prema mišljenju kritičara njihove strategije poslovanja vjerojatno ne bi došlo da se tvrtka na tom tržištu više orijentirala na online prodaju, umjesto na onu u trgovinama.

‘Adidasovi proizvodi nemaju odjeka kod potrošača te svoju ponudu ne uspijevaju prilagoditi ključnim trendovima, a koje konkurentska tvrtka Nike jako dobro prati’, rekao je Darcey Jupp, analitičar GlobalData Apparela, stranice koja proučava poslovanje 2800 brendova odjeće. Ipak, suradnju Adidasa s Guccijem i Wales Bonnerom okarakterizirao je kao dobre poslovne poteze, doduše zbog visokih cijena usmjerenih samo na manji broj klijenata.

Nakon što je konkurentska tvrtka Nike ove godine najavila da se više okreće izravnoj prodaji te se shodno tome djelomično povlači iz Foot Lockera, američkog lanca trgovina sportskom odjećom, Adidas je vidio priliku za osnaživanje pozicije na američkom tržištu. Kako piše Reuters, zbog novog ugovora s Foot Lockerom predviđa mu se prodaja robe u maloprodaji u vrijednosti od dvije milijarde dolara do 2025. godine.

 

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno