Tvrtke diljem svijeta sve su vještije u povećanju produktivnosti, poboljšanju marže i zarađivanju novca. Ali što je s našom srećom na poslu?
Alarmantna statistika pokazuje da je između 70-80% zaposlenika aktivno neangažirano na poslu. Nezadovoljni smo svojim poslom, a ako niste primijetili, puno života provodimo na poslu. Važnost faktora sreće pri zapošljavanju odmah je očita. Unatoč tome, mnogi gotovo uopće ne očekuju da će im se svidjeti posao ili da će biti zadovoljni njime. “To je samo posao”, često ćete ih čuti kako kažu. Bilo da im nedostaje taj luksuz da bi uopće mogli brinuti o uživanju u svom poslu, ili su imali preduvjete da svoj posao smatraju nužnim zlom, radna sreća nije ni na radaru mnogih ljudi.
Knjiga Chrisa Reimera, Sretan posao, osvježavajući je, hrabar pogled na naš radni život. Nudi nacrt za bolju uredsku kulturu pričajući priču o tvrtki s najgorom uredskom kulturom koju možete zamisliti. Chrisova je poanta da je sreća na poslu ključna ne samo za radnu produktivnost i učinkovitost, već i za vašu obitelj i osobno zdravlje.
U nastojanju da svi bolje razumiju kako izgraditi pravu vrstu uredske kulture, u kojoj su zaposlenici sretni, zdravi i produktivni, Inc. je podijelio 7 načina za stvaranje užasne uredske kulture kako je opisano u Reimerovoj knjizi. Radi se o slijedećem:
1) Zadržavate pozitivne povratne informacije.
Ali neka negativna povratna informacija ide čim prije. Ne želite da se vaši ljudi previše umisle. Pozitivna povratna informacija je šećerna vata kadrovske taktike; nemaš vremena za ovo. S druge strane, ovi dronovi koji rade za vas neće naučiti lekciju osim ako ne prestanu griješiti. Moraju se bojati pogreške. Tako se greške jednostavno neće dogoditi!
2) Preuzimate zasluge za rad drugih.
Hej, ti si ih unajmio. Slava je tvoja. Osim toga, vašim bi zaposlenicima vjerojatno bilo jako neugodno kada biste javno prikazali njihovu sjajnu ideju i trud oko projekta.
3) Potičete svoje zaposlenike da se međusobno natječu.
Da, natječemo se izvana s nizom drugih talentiranih, nevjerojatnih tvrtki. No, natjecanje počinje iznutra, gdje ga zaposlenici izvlače u oktagon zapošljavanja, ostavljajući one najtalentiranije istaknutima. Moramo odvojiti žito od kukolja; kada je to učinjeno, možemo početi surađivati i krenuti za našim konkurentima.
4) Zanemarujete sjajne ideje svojih zaposlenika.
Zapravo, nemojte ih ni slušati, osim ako je ideja vrijedna krađe (vidi br. 2). Ti si onaj na fensi poziciji; ti ljudi rade na nižim pozicijama s razlogom, zar ne? Uz ograničenu količinu dragocjenog vremena svaki dan, pažljivo odmjerite količinu vremena predviđenog za slušanje.
5) Otpuštate dobre ljude bez razloga.
A kad dođe vrijeme da se neke “glave odsijeku”, učinite to s krajnjim predrasudama i nekažnjeno. Najbolje je držati svoje zaposlenike izvan ravnoteže, poput revolveraša koji loše pleše dok drugi puca u tlo blizu njegovih nogu. Neka budu fleksibilni i usredotočeni!
6) Šikanirate zaposlenike koji odlaze.
Ljudi koji napuštaju vašu organizaciju su oni koji odustaju. Moraju osjećati bol zbog svoje izdaje, čak i ako im pružate opasnu priču za dijeljenje putem usmene predaje, društvenih mreža, postova na blogu, budućih govora i tako dalje.
7) Pratite zaposlenike tako što uhodite njihove račune na društvenim mrežama.
A ako nanjušite nešto što vam se ne sviđa, zatražite njihove osobne lozinke kako biste se mogli prijaviti i dobiti pravu stvar. Oh, ne morate brinuti. Vjerojatno još nije protuzakonito u vašoj državi. I – oni su vaši zaposlenici; zaslužujete znati što rade na internetu.
S ovim glavnim planom iz „kuće strave“ spremni ste povećati vrijednost za dioničare i živjeti san.
Alternativa svemu navedenome je, naravno, izgraditi (i zahtjevati) sretno radno mjesto sa zdravim ljudskim bićima u središtu. Birajte mudro i sretno. Bez obzira na ulogu u tvrtki – možete biti dio problema ili dio rješenja.