Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Suparništvo Coca-Cole i Pepsi traje desetljećima – tko ima više razloga za brigu?

Dionice vodećih proizvođača pića ove su godine imale problema. Pogođene su višim kamatama i zabrinutošću ulagača o mogućem negativnom učinku lijekova za mršavljenje poput Wegovyja. Coca-Colina tržišna kapitalizacija od 242 milijarde dolara nadmašuje Pepsijevu za otprilike 20 milijardi dolara.

Unatoč tome, obje su tvrtke nadmašile procjene Wall Streeta za svoje rezultate u trećem kvartalu i povisile svoje prognoze za cijelu godinu. Snažna potražnja za proizvodima Coca-Cole nagnala je tvrtku sa sjedištem u Atlanti da podigne svoju prognozu. Dok su Pepsijeva poboljšanja u upravljanju troškovima ojačala njihove izglede zarade za cijelu godinu.

Ali samo je Coca-Cola uspjela zabilježiti i rast količine. Mjerni podatak, koji uklanja učinke cijena i valute, postao je kritičniji za ulagače u posljednjim kvartalima. Jer su kompanije koje se bave proizvodnjom hrane i pića zaustavile porast cijena koji je potaknuo rast prodaje prošle godine. Ta ista povećanja također su djelovala na neke kupce koji pokušavaju uštedjeti na kupovini namirnica.

Ukupna količina Coca-Cole porasla je za 2% u trećem kvartalu. Dok je Pepsi izvijestio o nepromijenjenoj količini pića i padu za 1,5% u količini hrane. U Sjevernoj Americi razlike između ta dva poslovanja bile su još izraženije. Coca-Cola je izvijestila o nepromijenjenoj količini, dok je Pepsijev odjel za proizvodnju pića u Sjevernoj Americi zabilježio pad količine od 6%.

Coca-Cola je također povećala svoje sveukupne izglede za cijelu godinu. Dok je konkurent Pepsi povećao samo svoju prognozu za zarade za cijelu godinu. Signalizirajući da bolji izgledi možda nisu posljedica veće potražnje za njegovim proizvodima.

Evo pregleda pet ključnih čimbenika koji su pomogli Coca-Cola da nadmaši Pepsi:

Strategija određivanja cijena

Coca-Cola je u proljeće 2021. počela podizati cijene u svom portfelju. PepsiCo je slijedio njihov primjer, pokrenuvši vlastita povećanja cijena u ljeto iste godine.

Više od dvije godine kasnije, obje su tvrtke izvijestile da su više cijene potaknule prodaju. Pepsi je pauzirao povećanje cijena ranije ove godine, ali planira “skromno” povećanje sljedeće godine. Coca-Coli je trebalo dulje da zaustavi povećanje cijena, ali izvršni direktor James Quincey rekao je u srpnju da je kompanija za sada završila s povećanjem u Sjedinjenim Državama i Europi.

Zbog tempiranja povećanja cijena, cijene pića Cole u Sjevernoj Americi porasle su samo 5% u ovom kvartalu. U usporedbi s povećanjem Pepsija od 12%.

Što je veći porast cijene, očekivali biste veći utjecaj na količine.

Brittany Quatrochi analitičarka Edward Jonesa

Bolji brendovi

Ali Coca-Cola također osvaja kupce svojim pićima, dok je Pepsi usredotočen na revitalizaciju nekih od svojih brendova negaziranih pića poput Gatoradea.

“Cola je uzimala udio od Pepsija mnogo, mnogo kvartala”, rekao je analitičar RBC Capital Marketsa Nik Modi.

Kad posao s pićima posrne, Pepsi obično spašava njegova jedinica Frito-Lay, koja uključuje Cheetos, Doritos i druge grickalice. No grickanje je usporilo. Kupci su prešli na jeftinije opcije suočeni s Frito-Layevim dvoznamenkastim povećanjem cijena.

“Razlog zašto su grickalice bile tako dobre u odnosu na druge kategorije je taj što je to zapravo bila opcija zamjene za obrok”, rekao je Modi. Kako je cijena vrećice čipsa rasla, neki su kupci su se okrenuli drugim opcijama.

Pepsi se rješava i svojih manje isplativih promocija, piše CNBC. Ova strategija pomaže njihovoj zaradi, ali je rezultirala smanjenjem količine pića u Sjevernoj Americi od 2,5%.

Prodaja “van kuće”

Otprilike polovica prodaje Coca-Cole dolazi iz prilika koje se ne odvijaju u kući – poput posjeta kinu ili večere vani, rekli su rukovoditelji tijekom prvih dana pandemije. U trećem kvartalu te kupnje izvan kuće rasle su brže od onih kući, rekao je Quincey.

Još uvijek postoji oporavak i snažan rast u kanalima izvan doma, ne samo u nekim restoranima, već i u zabavi, putovanjima, slobodnom vremenu, ugostiteljstvu, tim stvarima.

Pepsi, s druge strane, zaostaje za Coca-Colom sa svojim poslovanjem van kuće. Iako radi s nekim velikim restoranima, poput Yum Brandsa, vlasnika Taco Bella. Pepsi nije otkrio obujam ovog posla.

Međunarodna snaga

Coca-Cola također ima veću međunarodnu prisutnost od Pepsija. Otprilike 40% Pepsijeve prodaje dolazi izvan SAD-a. Dok više od 60% Coca-Colinih prihoda dolazi s međunarodnih tržišta, prema FactSet-u.

“Na tim međunarodnim tržištima postoji jači rast”, rekao je Quatrochi Edwarda Jonesa.

Međunarodni uspjeh može nadoknaditi sporiju domaću potražnju, poput pada količine od 6% za sjevernoameričko piće Pepsi. Ali to ima svoju cijenu.

Neka međunarodna tržišta, poput Argentine i Turske, suočavaju se s hiperinflacijom. Zbog čega je Coca-Cola podigla cijene čak i nakon pauze poskupljenja u SAD-u i Europi. A jak dolar znači da Coca-Cola predviđa da će tečajevi valuta smanjiti prodaju i zaradu ove godine više nego što se ranije očekivalo.

Franšiza punjenja

Najveća razlika između Coca-Cole i Pepsija ne nalazi se u njihovim portfeljima. Nego u načinu punjenja soka u boce.

Coca-Cola surađuje s neovisnim punionicama koje proizvode, pakiraju i šalju njihova pića kupcima. Te punionice dobro poznaju svoja tržišta i mogu donositi vlastite informirane odluke za svoje poslovanje.

Nasuprot tome, Pepsi posjeduje više od tri četvrtine svojih sjevernoameričkih punionica. Strategija bi trebala pomoći tvrtki da uspostavi veću kontrolu i smanji troškove. Ali također zahtijeva izdvajanje resursa i kapitala za punjenje gaziranih sokova, kategorije koja se suočava s padom potražnje gotovo dva desetljeća.

“Upravo sada, mislim da se cijela punionica koja je u vlasništvu naspram one koja nije u vlasništvu pojavljuje u rezultatima”, rekao je Modi.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno