Subota, 24 svibnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tesla Cybertruck gubi sjaj: Deprecijacija od 45% u prvoj godini

Od samog početka proizvodnje, Tesla Cybertruck suočava se s ozbiljnim izazovima na tržištu. Nakon što je dosegnuo vrhunac s 5175 registracija u srpnju 2024., brojke su počele kontinuirano padati. Do travnja 2025. prodano je tek oko 2000 jedinica, što je zabrinjavajući trend. Ukupno je prodano samo 46.000 vozila od početka proizvodnje krajem 2023. godine.

Drastični pad vrijednosti i problemi s prihvatom na tržištu

Situacija je dodatno pogoršana drastičnom deprecijacijom vrijednosti Cybertrucka. Prema podacima sa stranice CarGurus, vrijednost vozila pala je za 45% u jednoj godini. Čak je i sama Tesla do nedavno odbijala prihvatiti Cybertruck kao zamjenu. Klub vlasnika Cybertrucka izvijestio je da je promjena politike nastupila tek prije tri dana.

Primjer koji potvrđuje problem dolazi iz Tesline aplikacije. Vlasnik Foundation Series AWD modela, kupljenog za 100.000 dolara, dobio je procjenu vrijednosti od 65.400 dolara nakon samo 6.200 milja. To predstavlja pad vrijednosti od 34,6% u jednoj godini, što premašuje prosjek pada vrijednosti osobnih vozila od 30% kroz dvije godine.

Još alarmantnije je upozorenje koje dolazi iz Electreka, gdje se navodi da su online procjene često više od stvarne otkupne cijene. Sve upućuje na jednostavan zaključak – Cybertruck jednostavno nije tražen proizvod. Problemi s kvalitetom i dizajnom dodatno su narušili njegovu reputaciju.

Tehnički nedostaci i tržišni znakovi pada povjerenja kod Cybertrucka

Među brojnim manjkavostima ističu se vrata koja mogu ozlijediti prste, opasna papučica gasa te slaba unutarnja obrada. Cybertruck je doživio čak osam opoziva od lansiranja, što dodatno smanjuje povjerenje kupaca. Teško je očekivati stabilan rast prodaje vozila koje se neprestano povezuje s greškama i sigurnosnim problemima.

Prvi znakovi tržišnih problema pojavili su se već u svibnju 2024. Tada je cijena rabljenih Cybertruckova počela naglo padati. Početni entuzijazam i ograničena proizvodnja umjetno su napuhali cijenu vozila do više od 102.000 dolara. No tržište je brzo reagiralo, a stvarna potražnja ostala je niska.

Sličan trend može se uočiti i kod Tesline dionice, čiji PE omjer iznosi 188,13, daleko iznad tržišnog prosjeka. Za usporedbu, BYD, vodeći proizvođač električnih vozila, ima PE omjer od 27,67, što ukazuje na racionalniju tržišnu vrijednost.

Pad potražnje i ubrzana deprecijacija uz znakove stagnacije Tesline proizvodnje

Povećanje proizvodnje nije bilo popraćeno dovoljnom potražnjom, što je dovelo do zaliha koje se teško prodaju. Tesla je bila prisiljena usporiti proizvodnju, a montažne trake su djelomično zaustavljene. Radnici su preusmjereni na druge zadatke ili su poslani na prisilni odmor.

Trgovci rabljenim automobilima također su smanjili kupovinu Cybertrucka, svjesni brzog pada vrijednosti. To je dodatno ubrzalo deprecijaciju cijelog modela. Iako je Elon Musk tvrdio da će vrijednost Teslinih vozila rasti, pokazalo se da to nije točno.

Tesla vozila, uključujući Model 3 i Model Y, doživjela su najveću deprecijaciju u 2024. godini među 200 analiziranih modela. Ovaj trend dodatno ilustrira sve veće probleme unutar Tesline ponude.

U prvom tromjesečju 2025. Tesla je zabilježila pad neto dobiti od 71% te pad prodaje električnih vozila od 13%. Problemi u dizajnu, zastarjela tehnologija i pad interesa potrošača dovode kompaniju u kritičnu fazu poslovanja. Cybertruck je postao simbol Teslinih promašaja i loših poslovnih odluka.

Ako se trend nastavi, moguće je da će tisuće Cybertruckova završiti u skladištima bez stvarne tržišne budućnosti. Neki analitičari već govore o Cybertrucku kao o velikom promašaju i poreznom gubitku za kompaniju.

Izvor: Fast Companyj; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno