Prema izvješću Međunarodne organizacije za podatke (IDC), u trećem kvartalu 2024. godine zabilježen je rast od 20,4 posto u broju isporučenih tableta diljem svijeta. Zanimljivo, u tekućoj godini je zabilježeno ukupno 39,6 milijuna isporučenih uređaja.
Apple i dalje čvrsto drži prvo mjesto u ovom segmentu, isporučivši 12,6 milijuna tableta. Ovo predstavlja godišnji rast od relativno skromnih 1,4 posto. Samsung se nalazi na drugoj poziciji s isporukom od 7,1 milijun uređaja i godišnjim rastom od nešto većih 18,3 posto. ANalitičari ovaj trend pripisuju uspjehu serije Galaxy Tab A9, navodi Bug.
Na trećem mjestu je Amazon, koji je prodao 4,6 milijuna tableta. Ova kompanija je ostvarila impresivan godišnji rast tableta od 111,3 posto, uglavnom zahvaljujući uspješnoj prodaji tijekom Prime Daya. Huawei također bilježi snažan rast s isporukom od 3,3 milijuna tableta i povećanjem od 44,1 posto u odnosu na prošlu godinu. Top pet zaključuje Lenovo s 3 milijuna isporuka i godišnjim rastom od 14,7 posto.
“Postoji nekoliko privlačnih prilika za proizvođače da povećaju svoju prisutnost na tržištu tableta. Suradnja s obrazovnim institucijama, zabava i igranje, povezivanje uređaja, integracije u zdravstveni sektor i još mnogo toga. Prihvaćanje funkcija pokretanih AI-em radi poboljšanja korisničkog iskustva potaknut će rast u tim područjima. Nedavne inovacije u AI-u počele su privlačiti potrošače spremne platiti višu cijenu“, priopćila je viša analitičarka istraživanja u IDC-ovom odjelu za praćenje mobilnih i potrošačkih uređaja, Anuroopa Nataraj.
Analitičari IDC-a zaključuju da ovaj trend rasta na tržištu tableta pokazuje kako potrošači diljem svijeta i dalje pronalaze vrijednost u ovim uređajima. Posebice su zanimljive atraktivne ponude poput onih koje nudi Amazon više puta godišnje.