Predviđanja su da će u 2023. ponuda automobila biti veća. Povećat će se i rabat za automobile s benzinskim i dizelskim motorima. Što se tiče električnih automobila, njima prijeti pad potražnje.
Izgledi za njemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. nisu baš svijetli. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhöffer smatra da je da je za prodaju automobila u Europi jako loša situacija.
Doduše, popisi narudžbi su još prilično dugi, ali prema Dudenhöfferovoj analizi višak kupnje novih automobila je samo zato što su lanci opskrbe nekada bili poremećeni te su nedostajali poluvodiči i drugi važni dijelovi.
Posljedice pandemije
Za vrijeme lockdowna tijekom pandemije, razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvotno planirano. Pa se smanjila ponuda diljem svijeta. Ono što je proizvedeno prodano je s velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Prema Dudenhöfferu, tome će doći kraj ove godine, prenosi Seebiz.
Liste narudžbi će se skratiti, pa će kupci biti traženi. InflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i visoke cijene energenata, ali i recesijaRecesija (engl. recession) predstavlja povremena usporavanja..., usporit će kupnju novih automobila. Ova godina donosi oživljavanje rabata na kupnju automobila.
Ferdinand Dudenhöffer
Dudenhöffer smatra da će Europa biti gubitnik. Prognozira mali porast kupnje novih automobila u Njemačkoj. Ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao “poseban slučaj” tijekom 2023. godine.
S druge strane, očekuje povećanje broja prodanih auta u Aziji i Sjevernoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje gospodarstva koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.
Administracija američkog predsjednika Joea Bidena donijela je Zakon o smanjenju inflacije. On predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u razdoblju od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD-u.
Slična pravila vrijede i za sve ostale grane, a ove mjere usmjerene su uglavnom na Kinu. No, Udruga njemačkih bankara procjenjuje da je zakon dovoljno nejasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Njemačke. Koji bi tada morali otvarati proizvodne pogone u SAD-u.