Potrošači u BiH sve više preferiraju konzumiranje bezalkoholnih pića u odnosu na domaće proizvode. Analiza koju je provela Uprava za neizravno oporezivanje BiH pokazuje da se udio prihoda od trošarina na domaća bezalkoholna pića iz godine u godinu smanjuje u ukupnim prihodima od trošarina na ove proizvode. Udio prihoda od trošarina na uvoznih bezalkoholnih pića raste.
U 2023. godini naplata ukupnih prihoda od trošarina na bezalkoholna pića veća je za 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu. Dok je u 2022. godini zabilježen rast od 7,4 posto u odnosu na 2021., navodi Poslovni.
Pritom je u 2023. zabilježen rast prihoda od trošarina na bezalkoholna pića iz uvoza za 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu. U 2022. za 16,4 posto u odnosu na 2021. Skromniji porast od 3,6 posto u 2023. i 1,7 posto u 2022. zabilježen je kod domaćih bezalkoholnih pića.
Intenzivne marketinške kampanje proizvođača i distributera uvoznih bezalkoholnih pića putem online i offline kanala kao što su društvene mreže, jumbo plakati i tisak, preferencije potrošača prema stranim brendovima zbog kvalitete, okusa i konkurentnih cijena te velika ponuda, doprinose povećanju potrošnje.