Europska statistika kaže da je od kraja 2022. do kraja 2023. broj električnih osobnih automobila koji rade samo na baterije porastao za 47 posto i iznosi gotovo 4,5 milijuna vozila.
Nakon brzog rasta registracija električnih automobila samo na baterije izmedu 2013. i 2023., zajednički udjel hibridnih i električnih vozila na baterije u 2023. izjednačio se s udjelom automobila na čisti benzin i čisti dizel (48,3% prema 48,8%).
Lani je najveći udio “najmlađih osobnih automobila imao Luksemburg, s 18,9 posto osobnih automobila mladih od dvije godine. Sve u svemu, vozni park osobnih automobila u gotovo svim zemljama EU porastao je u posljednjih pet godina. Premašivši ukupno 256milijuna automobila. Najveći broj automobila na tisuću stanovnika zabilježen je u Italiji (gotovo 700 na 1000). Slijede Luksemburg i Cipar. Luksemburg je lani imao najveći udio “najmladih” vozila. Dok je Rumunjska imala najveći udio osobnih automobila starijih od 20 godina, a slijede je Finska i Estonija.
Istovremeno, broj električnih osobnih automobila na baterije u zemljama EU premašio je lani 4,4 milijuna. Ovo je oko 88 puta više nego 2013. i 12 puta više nego 2018. godine. Najviše stope porasta zabilježene su između 2019. i 2020. (85,2%) i između 2020. i 2021. (77,5%). Njihov udio u ukupnom broju osobnih automobila povećan je s 0,02% na 1,7%, kaže Eurostat.
Na premalo poticaja nedavno se požalio njemački kancelar Olaf Scholz tijekom posjeta tvornici američkog proizvođača automobila Ford u Kölnu. Javno je pozvao Europsku uniju da poticajima potakne prodaju električnih vozila tako podrži proizvođače.