U Mađarsku stiže tvornica elktričnih automobila. Ova zemlja si je osigurala glavnu ulogu u revoluciji električnih vozila. Podsjećamo, bit će prva europska tvornica kineskih električnih automobila.
Mađarska bi trebala biti domaćin inauguralnog europskog pogona za proizvodnju električnih vozila (EV) kineske autokompanije BYD. Radi se o jednom od glavnih igrača na globalnom tržištu električnih vozila.
U Mađarskoj i poticaji za kupnju ovih vozila
Nova tvornica, smještena u blizini Szegeda u južnoj Mađarskoj. Predstavlja značajno ulaganje i očekuje se da će stvoriti brojne mogućnosti zapošljavanja u regiji. Ministar vanjskih poslova Péter Szijjártó pozdravio je projekt kao jedno od najvećih ulaganja u mađarskoj gospodarskoj povijesti” i najavio da će vlada proširiti financijske poticaje za BYD.
Izgradnja tvornice dodatno će ojačati položaj mađarskog gospodarstva, piše Zimo. Očekuje se dodatno jačanje temelja dugoročnog gospodarskog rasta. Szijjártó očekuje da će dodatno ojačati položaj Mađarske u globalnoj tranziciji prema električnim automobilima.
Još jedan strateški mađarski potez
Mađarska se strateški pozicionirala kao globalno središte za proizvodnju litij-ionskih baterija, usklađujući se sa sve većim globalnim pritiskom prema električnim vozilima kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.
Posljednjih godina Mađarska je privukla glavne igrače u industriji električnih vozila, poput Samsunga i CATL-a, koji su uspostavili pogone za proizvodnju baterija kod naših susjeda. Zabrinutost lokalnog stanovništva i skupina za zaštitu okoliša zbog mogućih posljedica za okoliš, pratila je isto tako ovaj razvoj događaja. Najveća tvornica baterija za električna vozila u Mađarskoj, CATL-ova tvornica od 100 GWh u Debrecenu, dio je vladine strategije za potporu stranim proizvođačima automobila poput Audija, BMW-a i Mercedes-Benza dok prelaze na proizvodnju električnih vozila, piše AP.
BYD, Teslin istaknuti globalni konkurent u proizvodnji električnih vozila, već upravlja tvornicom za proizvodnju električnih autobusa u Komaromu u Mađarskoj. Međutim, planirani pogon u Szegedu označit će prvo značajno mjesto za proizvodnju kineskih električnih automobila u Europi. Gradonačelnik Szegeda, Laszlo Botka, pripisao je uspješnu ponudu grada za tvornicu njezinom povoljnom geografskom položaju i logističkoj infrastrukturi.
U Mađarsku dolaze nakon 224 runde pregovora
Smješten u blizini granice Mađarske sa Srbijom, Szeged koristi željeznički koridor razvijen u suradnji s Pekingom u sklopu kineske globalne trgovinske inicijative “Pojas i put” (Belt and road).
Odluka o osnivanju tvornice u Mađarskoj uslijedila je nakon 224 runde pregovora između BYD-a i mađarske vlade. Szijjártó je istaknuo da ovo ulaganje naglašava vodeću ulogu Mađarske u tehnološkoj revoluciji, pozicionirajući zemlju na čelo evoluirajućeg EV krajolika.