Barcode, oznaka na proizvodima koja izgleda kao zebra, bila je sveprisutna posljednjih 50 godina. Globalni tehnološki napredak i njima dane odbrojao. Točnije, radi se o periodu od dvije godine nakon kojeg bi se barcode trebalo prestati koristi.
Globalna organizacija koja nadgleda njihovu uporabu najavljuje da će alternativa biti dostupna trgovinama u roku od dvije godine. Neki proizvošači već isprobavaju kodove nove generacije.
Novi kodovi sadrže datum proizvodnje, uputu za proizvode, alergene i sastojke, kao i cijene. Njihova primjena će značiti “zbogom staromodnom barcode-u”, prema GS1, međunarodnoj neprofitnoj organizaciji koja održava globalni standard za barcode-ove.
Tesco je počeo koristiti na nekim proizvodi nove oznake. Na ovaj način želja je optimizirati prodaju, smanjiti volumen hrane koja se baca, a optimizirati dinamičnije smanjenje cena. Coca-Cola je također koristila novu generaciju kodova na određenoj količini proizvoda.
Neki stručnjaci smatraju da su najave skorog nestanku barcode-ova preuranjene. Ističu da nema velike potrebe za novim kodovima, kao i da su troškovi redizajniranja ambalaže previsoki.