Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

U planu gradnja gigatvornice vodika vrijednosti 95 milijuna dolara

Tvrtka sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu priopćila je u ponedjeljak da gradi “gigatvornicu” vrijednu 95,9 milijuna dolara (80 milijuna funti). Tvornica će biti specijalizirana za proizvodnju komponenti vodikovih gorivih ćelija, a planirani početak rada je prva polovica 2024.

Tvrtka Johnson Matthey izjavila je da će postrojenje u Roystonu, u Engleskoj, godišnje moći proizvoditi 3 gigawata komponenti gorivnih ćelija membrane za izmjenu protona. Poznate i kao gorive ćelije s membranom polimernog elektrolita, američka vlada kaže da PEM gorive ćelije u automobilima “koriste vodikovo gorivo i kisik iz zraka za proizvodnju električne energije”. PEM gorive ćelije izrađene su od niza različitih materijala.

Ideja je da će te komponente koristiti vozila na vodik, a u najavi se spominje cestovni teret. Ranije izvještaje o JM-ovim planovima za gigatvornicu vodika objavio je The Sunday Times u studenom 2021.

Planovi Johnsona Mattheya dobili su potporu vlade Ujedinjenog Kraljevstva putem Fonda za preobrazbu automobila Advanced Propulsion Centrea, programa financiranja usmjerenog na industrijalizaciju velikih razmjera, piše CNBC.

Ideja sa vozilima s gorivnim ćelijama je da se vodik iz spremnika miješa s kisikom, proizvodeći električnu energiju. Prema podatkovnom centru za alternativna goriva Ministarstva energetike SAD-a, vozila na gorive ćelije ispuštaju “samo vodenu paru i topli zrak”.

U vlastitom priopćenju u ponedjeljak, Advanced Propulsion Center rekao je da predviđa da će potražnja za gorivnim ćelijama u Ujedinjenom Kraljevstvu biti otprilike 10 GW do 2030., te će porasti na 14 GW do 2035. To bi, dodao je, bilo “ekvivalentno 140.000 vozila“.

APC je rekao da se vozila s gorivnim ćelijama “brzo pune gorivom kao i standardni motori s unutarnjim izgaranjem i imaju domet i gustoću snage poput  konkurentskih dizelskih motora”. To ih je učinilo “savršenim za teške primjene” kao što su teška teretna vozila ili teretna vozila.

“Dekarbonizacija teretnog prijevoza ključna je za pomoć društvima i industrijama u ispunjavanju njihovih ambicioznih ciljeva neto nulte emisije – gorivne ćelije bit će ključni dio energetske tranzicije”, rekao je Liam Condon, izvršni direktor Johnson Matthey.

Johnson Matthey dionice
Dionice Johnson Matthey. Izvor: CNBC

JM je jedna od nekoliko tvrtki koje rade na tehnologiji koja se odnosi na vozila na vodikove gorive ćelije. Krajem lipnja Tevva, još jedna tvrtka sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, lansirala je vodikovo-električno teško teretno vozilo.

Istog mjeseca Volvo Trucks objavio je da je počeo testirati vozila koja koriste “gorivne ćelije na vodik”, a švedska tvrtka je rekla da bi se njihov domet mogao proširiti na čak 1000 kilometara.

Dok su neki uzbuđeni zbog potencijala vozila na gorive ćelije u godinama koje dolaze, njihov trenutni tržišni udio i dalje je mali u usporedbi s električnim vozilima na baterije.

Prema izvješću Međunarodne agencije za energiju Global Electric Vehicle Outlook 2022, svjetska zaliha električnih vozila na gorive ćelije iznosila je oko 51.600 u 2021.

IEA kaže da je prodaja električnih vozila — odnosno prodaja električnih baterijskih i plug-in hibridnih vozila — dosegla 6,6 milijuna u 2021. U prvom kvartalu 2022. prodaja električnih vozila dosegla je 2 milijuna, što je povećanje od 75% u usporedbi s prva tri mjeseci 2021.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno