Nedavno objavljena nadogradnja Uberove aplikacije za grad Austin potaknula je glasine o mogućem udruživanju Ubera i Waymoa. Korisnici sada mogu stati na listu čekanja za korištenje autonomnih vozila Waymoa kada započnu s radom u tom području. Slična inicijativa planira se i za Atlantu, San Francisco i Miami.
Strategijska opravdanost potencijalnog spajanja
Moguće povezivanje dviju tvrtki imalo bi snažne strateške temelje. Uber raspolaže ogromnom korisničkom bazom i stručnosti u razvoju digitalnih platformi, dok Waymo prednjači u tehnologiji autonomnih vozila. Zajedno bi mogli ostvariti značajnu prednost na tržištu prijevoza.
Sinergija Ubera i Waymoa omogućila bi dominaciju u tradicionalnom prijevozu i uslugama autonomnih vozila. Time bi osnažili svoj položaj u odnosu na konkurente poput Lyfta i drugih tehnoloških tvrtki koje razvijaju autonomna vozila.
Udruživanjem resursa smanjili bi troškove istraživanja i razvoja, ubrzali implementaciju autonomnih vozila i optimizirali procese. Uber bi osigurao dugoročnu održivost svog poslovnog modela, dok bi Waymo proširio tržišni doseg kroz Uberovu platformu.
Moguće prepreke i izazovi
Postoji nekoliko faktora koji bi mogli otežati ili spriječiti potencijalno spajanje. Regulatorna tijela mogla bi provesti detaljnu analizu, s obzirom na to da bi udruživanje dvaju velikih igrača moglo smanjiti tržišnu konkurenciju.
Razlike u korporativnoj kulturi i operativnim modelima mogle bi stvoriti poteškoće prilikom integracije. Waymo kao dio Alphabet grupe možda bi radije ostao neovisan i surađivao s više prijevoznih platformi, umjesto da se veže isključivo za Uber.
Određivanje pravične tržišne vrijednosti Waymoa moglo bi biti složeno zbog napredne tehnologije, ali još uvijek ograničene komercijalne primjene. Trenutno se Uber procjenjuje na oko 140 milijardi dolara, dok Waymova financijska vrijednost nije jasno definirana.
Financijski izazovi Ubera
Nedavno objavljeni financijski rezultati Ubera pokazuju izazove u poslovanju, prenosi Bug. Nakon izvješća za četvrto tromjesečje 2024., cijena dionica pala je za 7% zbog slabijih financijskih pokazatelja.
To bi moglo utjecati na Uberovu sposobnost provedbe velike akvizicije. Ako se odluče na spajanje, morat će pronaći način kako financirati takav potez bez dodatnog pritiska na investitore.
Budućnost transportnih mreža
Unatoč spekulacijama o mogućem spajanju, obje tvrtke trenutno nastavljaju širiti suradnju. CEO Ubera Dara Khosrowshahi naglašava kako će u sljedećih deset godina postojati hibridni sustav koji kombinira ljudske vozače i autonomna vozila.
Na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu, izjavio je kako ne očekuje da će autonomna vozila u potpunosti zamijeniti ljudske vozače prije 2035. godine. Dugoročno, međutim, situacija bi mogla biti potpuno drugačija.