United Airlines Holdings je u srijedu prognozirao nižu dobit od očekivane u tekućem kvartalu. Industrija se bori s viškom kapaciteta sjedala na domaćem tržištu, što je potkopalo moć zračnih prijevoznika u određivanju cijena.
Prijevoznik sa sjedištem u Chicagu očekuje prilagođenu dobit u rasponu od 2,75 do 3,25 dolara po dionici u kvartalu do rujna. Analitičari su očekivali da će tvrtka izvijestiti o kvartalnoj dobiti od 3,44 dolara po dionici, prema podacima LSEG-a.
Dionice Uniteda pale su za oko 1% u trgovanju izvan radnog vremena, prenosi Seebiz.
Tvrtka je rekla da očekuje da će sredina kolovoza označiti promjenu u kapacitetu industrije. Jer se procjenjuje da će američki prijevoznici smanjiti broj svojih sjedišta za 300 baznih bodova u odnosu na prošlu godinu.
United će također smanjiti svoje planirane domaće kapacitete u četvrtom kvartalu za 300 baznih bodova kako bi ojačao moć određivanja cijena, rečeno je.
“Gledajući unaprijed, vidimo da su brojne zrakoplovne tvrtke počele otkazivati gubitaške kapacitete”, rekao je izvršni direktor Scott Kirby. “U drugoj polovici trećeg kvartala očekujemo vodeće prihode među našim najvećim konkurentima.”
Ljetna putovanja
Unitedovi komentari ponovili su komentare konkurentske Delte, koja je prošlog tjedna predvidjela značajno poboljšanje svoje cjenovne moći od kolovoza nadalje. Poput Uniteda, Delta je za treći kvartal predvidjela nižu dobit od očekivane.
Zračni prijevoznici uživaju u procvatu ljetnih putovanja, s više od 3 milijuna ljudi koji su 7. srpnja prošli kroz sigurnosne kontrolne točke američkih zračnih luka, prema Upravi za sigurnost prometa.
Međutim, žurba među prijevoznicima da iskoriste potražnju za ljetnim putovanjima uzrokovala je preveliki kapacitet. Tako je potkopana njihova moć određivanja cijena.
Veliki zračni prijevoznici ovaj su mjesec planirali oko 6% više sjedala na domaćem tržištu nego godinu dana ranije, pokazuju podaci konzultantske tvrtke Cirium.
Prosječna cijena povratne karte za domaći let u SAD-u iznosila je 543 USD u svibnju. Što je pad od 1% u odnosu na prethodni mjesec i 3% niže u odnosu na prethodnu godinu, prema podacima Airlines Reporting Corporation (ARC).
American i Southwest Airlines smanjili su svoje prognoze prihoda u drugom kvartalu. Kao razlog su naveli pritisak da ponude popuste na cijene.
Analitičari i dužnosnici industrije kažu da bi smanjenje kapaciteta industrije u drugoj polovici godine trebalo poduprijeti cijene ulaznica. Zračni prijevoznici oslanjaju se na više cijene zrakoplovnih karata kako bi nadoknadili porast operativnih troškova.
United je ponovno potvrdio svoju procjenu dobiti za 2024. od 9 do 11 dolara po dionici.