Dobre komunikacijske vještine služe za jasno, brzo i precizno prenošenje najvažnijih informacije. Ako ih imamo manje je nesporazuma i pogrešnih poruka, a veće su šanse za ostvarenje prijedloga, ideje, i prodaju proizvoda ili usluge. Što nam je to potrebno da bismo lakše komunicirali?
Naučimo aktivno slušati
Aktivno slušanje mi omogućuje da se usredotočim na ono što osoba s kojom razgovaram komunicira. To njoj daje do znanja da uvažavam njene potrebe, ideje i osjećaje. Zauzvrat mogu shvatiti njen problem i mogu ga pokušati bolje riješiti.
Aktivno slušanje je upravo zato komunikacijska vještina na kojoj voditelji timova najviše vole raditi s članovima svojeg tima. Pažljivo slušanje može vam pomoći u rješavanju sukoba ili problema unutar tima. Osigurava da ne propustite važne informacije sa svojih sastanaka i sastanaka jedan na jedan. Ujedno mi to omogućuje da predvidim moguće probleme prije nego što se i dogode. Svaki član tima mora osjećati da se njihove brige čuju i da se one rješavaju.
Neophodno je dati povratnu informaciju
Davanje konstruktivnih povratnih informacija najviše je vezano s pregledima učinka ili procjenama tima. No davanje mišljenja o kolegama u timu, a još više svojim šefovima mnogima predstavlja ozbiljan izazov. S jedne strane ne želimo povrijediti ljude s kojima radimo, a s druge ne želimo si ni ugroziti položaj u timu. Ponekad izgovaranje krive stvari može utjecati na odnose s drugima ili cijelim timom. Posljedica toga može biti i prenošenje tih slučajeva odjelu za ljudske potencijale.
Davanje povratnih informacija može se odraditi i kroz ležernije sastanke na kojima će se raditi na poboljšanju funkcioniranja procesa u tvrtki, poboljšavanju usluge ili proizvoda ali i u slučaju problema s ponašanjem članova tima.
No kada znam kako ispravno davati povratne informacije možemo poboljšati međuljudske odnose unutar tvrtke. Iskrenost koja je izrečena s pažnjom je nešto što moj tim ili moj šef može cijeniti.
Prezentacija i vizualna komunikacija
Još jedna od temeljnih komunikacijskih vještina je vještina prezentiranja ili vizualne komunikacije. To je nešto na čemu svaki član tima, kao i svaki menadžer stalno treba raditi. Predstavljanje novog proizvoda, nove dodatne mogućnosti, nove usluge, pa čak i sam sastanak na kojem razmjenjujemo nove ideje može biti učinkovitiji ako informacije predstavimo na bolji način.
Većina nas voli primati informacije određenim poretkom kako bi ih zapamtili. Bez vizualnih pomagala koje će nam pomoći da to zapamtimo informacije se teže zadržavaju u našem sjećanju. Lošije pamtimo riječi nego što pamtimo slike. Jednako tako vizualno primanje informacije brže je od onoga riječima.
Neverbalna komunikacija
Komunikacija nisu samo riječi nego i pokreti, govor tijela, stav, ton glasa, udaljenost. Ono što ne izgovaramo često zaboravljamo u pripremama našeg nastupa pred drugima. Cijela naša komunikacija mora pričati istu priču kako bi bila učinkovita. I sva naša priča bit će uvjerljivija ako je ispričamo cijelim tijelom.
Vještina pisanja
Većina komuniciranja u kompanijama događa se pismenim putem. Pozivi za sastanke, opisi proizvoda i usluga, dogovori s klijentima, kupcima, odgovori na pitanja najčešće se šalju pisanim putem, mailom, preko aplikacija za slanje poruka ili preko društvenih mreža.
Vještina dobrog, jasnog i učinkovitog pisanja ne uključuje samo komunikaciju unutar kompanije nego i to kako se pisanim putem komunicira s različitom publikom – partnerima, kupcima…
Pisanje dobrih izvještaja, podataka o proizvodima, najave događanja koje se šalju medijima, na društvene mreže ili izravno kupcima i partnerima moraju biti kratke, jasne i zanimljive kako bi se na najbrži način došlo do primatelja tih informacija.
No treba biti svjestan kako pisani i govorni jezik nisu isti i kako ista rečenica pročitana na različite načine može imati potpuno drugačije značenje. Zato je važno posvetiti se tome da naučimo ispravno pisati kako bi naše poruke bile ispravno shvaćene.
Pisani i govorni jezik nisu isti i ista rečenica pročitana na različite načine može imati potpuno drugačije značenje.
Izgovorena riječ
Izgovorene riječi igraju veliku ulogu u uspostavljanju povjerenja između pojedinaca i tvrtki. Izgovaranje riječi daje njima ton i snagu, osobito kada šaljete važne poruke. To je osobito važno kada se bavimo osjetljivim temama poput pregovora o plaćanjima ili rješavanju sukoba. Ta vještina tada može pomoći da se problemi brižno riješe i izbjegnu se sve nejasnoće i nerazumijevanje.
Zato je važno raditi na oralnom komuniciranju kroz pitching, neformalno razgovaranje, formalne razgovore i govore. Svaki od ovih načina komuniciranja ima svoje specifičnosti, brzinu slanja poruka, empatiju, pričanje priča na različite načine.
Modulacija glasa
Moj glas je također komunikacijski alat. On može pomoći onima koji me slušaju da jasno čuju i razumiju ono što govorim. Oni koji puno govore pred drugima moraju neko vrijeme posvetiti i vježbanju svog glasa. Svladavanjem te vještine svaki moj govor, razgovor ili pitch može biti bolji.
Storytelling
Storytelling ili pričanje priče je nešto što mnogi smatraju vještinom koja je potrebna samo piscima ili kreatorima različitih sadržaja. No i svi mi kreiramo sadržaje za druge samo nam publika može biti možda manja ili specifičnija. Pričanje priča je najbolji način kako možemo poslati oblikovati i poslati svoju poruku. Tada potičemo našu maštu, maštu onih koji nas slušaju, povezujemo se s njima i potičemo emocije.
Iako marketingaši najviše trebaju ovu vještinu ona je dobrodošla i svima drugima. Dobra priča može uvjeriti, informirati i zabaviti sve one kojima je pričamo. Dobrom pričom mogu uvjeriti članove tima ili svog šefa da prihvate moju ideju. Dobra priča stvara identitet za nas, tvrtku ili proizvod, i pomaže onima koji trebaju naš proizvod i uslugu da prepoznaju zašto bi im ona bila potrebna.
Pregovaranje
Vještina pregovaranja je ono što posao čini poslom. Svatko od nas mora znati pregovarati. Bez te vještine u poslu je nemoguće uspjeti ili možemo poslovati puno lošije nego trebamo. Svaka poslovna transakcija, svaka plaća ili benefit, svako partnerstvo bit će bolje ako radim na vještini pregovaranja. Ta vještina pomaže i kod rješavanja svakog sukoba, a jednako tako omogućava svima onima koji se nađu u pregovorima da nakon njih budu zadovoljni i nastave suradnju. Pregovorima nije cilj pobjeda nego nastavak suradnje na obostranu korist.
Razvoj odnosa
Svaka komunikacija za svoju učinkovitost mora biti održavana i razvijana. Sa svakim klijentom ili partnerom nužno je razvijati i održavati odnose i to na učinkovit način. Na tom putu važno je oblikovati i pratiti komunikaciju kako bi ona jačala odnose i kako bi sve bitne sadržaje dijelili svi članovi tima koji komuniciraju s tim drugim stranama. Jednako tako dobro je pri odnosima s tim drugim stranama koristiti vještine nečega što Amerikanci zovu small talk. Razgovarati sa svim dionicima možemo tako da budemo jednostavni, simpatični i duhoviti.
Izvor: Profitiraj.hr