Upravljački menadžment nekoliko europskih blue chip kompanija rekao je za CNBC da vidi značajnu recesiju koja će se spustiti u Europu.
Europa je ranjiva na posljedice rusko-ukrajinskog rata, povezane ekonomske sankcije i zabrinutost za opskrbu energijom, a ekonomisti su posljednjih tjedana smanjivali prognoze rasta za eurozonu.
Kako se eurozona suočava sa istovremenim ekonomskim šokovima zbog rata u Ukrajini i porastom cijena hrane i energije, kao i posljedicama kineske politike „nulte stope Covid-a“, to je izazvalo zabrinutost zbog „stagflacijeU ekonomiji, stagflacija ili recesijska inflacija je situaci...“ – okruženja niskog ekonomskog rasta i visoke inflacijeInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... – i eventualne recesije.
Recesija u nastajanju
„Svakako, vidimo veliku recesiju u nastajanju, ali upravo to vidimo – da je u nastajanju“, rekao je za CNBC Stefan Hartung, predsjednik Uprave njemačkog inžinjerskog i tehnološkog giganta Bosch.
„Iako je covid kriza još uvijek tu i vidite da nas snažno pogađa u Kini, ali i u drugim dijelovima svijeta, potražnja potrošača već je povećana u nekim oblastima,” ukazuje on i naglašava da će u određenom vremenskom periodu ova potražnja i dalje biti prisutna.
“Ali u nekom trenutku to neće biti samo kriza ponude, već će postati i kriza potražnje. Onda ćemo sigurno biti u dubokoj recesijiRecesija (engl. recession) predstavlja povremena usporavanja...“, dodao je on.
CNBC je razgovarao i sa drugim direktorima velikih kompanija u Europi.
Slavomir Krupa, zamjenik predsjednika Uprave Societe Generale, rekao je da kompanija pažljivo prati makroekonomsku sliku i da “postoji rizik od konačnog, fundamentalnog utjecaja recesije na makroekonomiju“.
Izazovno poslovno okruženje
Ola Kallenius, predsjednik Uprave Mercedes-Benza, rekao je da situacija u Kini i rat u Ukrajini stvaraju „izazovno poslovno okruženje“ za njemačkog proizvođača luksuznih automobila na tri različita načina.
„S jedne strane, imamo stalne nestašice uglavnom povezane sa poluvodičima. Povrh toga, sada imamo i novi lockdown u Kini, našem najvećem tržištu, koja će zasigurno utjecati na nas u Kini, ali može utjecati i na lance opskrbe širom svijeta, a pored toga, naravno, rat u Ukrajini, tako da je poslovno okruženje izazovno“, objasnio je on.
Isto misli i generalni direktor Volkswagena Herbert Dies, koji je rekao da se kompanija također suočila sa „izazovnim okruženjem“ zbog Covida, nedostatka čipova i rata u Ukrajini u prvom kvartalu.
Predsjednik Uprave kompanije Maersk, Soren Skou rekao da najveća svjetska brodska kompanija također pazi na rizike od recesije, posebno u Sjedinjenim Državama, ali ne očekuje da će oni doći do izražaja do kraja 2022. ili početka 2023. godine.