Vespa je već gotovo osamdeset godina vjerna suputnica i ljubimica Talijana. Iznikla je iz ruševina i beznađa koji su zahvatili Italiju nakon drugog svjetskog rata kao simbol sretnije budućnosti. I uspjela je u svojoj misiji! Vespa je s ljubavlju utjelovila duh tog vremena kada su kreativnost, genijalnost, snaga volje i radost življenja bili na prvom mjestu.
Rođena je 1946. u tvornici Piaggio u Pontederi u Toskani, iz rezervnih dijelova talijanskih zrakoplova. Dizajnirao ju je Corradino D’Ascanio. Zbog jedinstvenog dizajna, posebno prednje ručke i zvuka, nazvana je Vespa. To na talijanskom znači osa.
Vespa kao simbol talijanske kreativnosti
Piaggiov skuter postao je mit, simbol talijanske kreativnosti diljem svijeta. Mala, okretna i hrabra Vespa bila je svjetionik generacija koje su s njom sanjale i dosezale željenu slobodu kretanja, na demokratski i zabavan način.
Zbog svega navedenog ovaj neumorni skuter mora biti prepoznat kao nacionalni spomenik. Smatra to talijanska Vlada, prvenstveno njen potpredsjednik i ministar infrastrukture i prometa Matteo Salvini.
Zaštita nacionalnog simbola
“Piaggiova Vespa je naše naslijeđe, univerzalni simbol Italije u svijetu i ne može se ostaviti besposlena i zaboravljena u garaži. Zato tražimo da se Vespa uvrsti među vozila od nacionalnog interesa”, obrazlaže Liga, talijanska stranka koju vodi Matteo Salvini.
Tako nakon “Salva Casa” (Spasimo kuće), zakona koji je omogućio legalizaciju bespravno izgrađenih nekretnina, Liga najavljuje “Salva Vespa”, zaštitu talijanske ikone 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća.
“Vespa i danas ima više od 20 milijuna prodanih modela na cestama širom svijeta. Više je od 140 evoluiranih verzija i 615 Vespa klubova s 90 tisuća članova samo u Italiji. Jedan je od naših najprepoznatljivijih simbola”, poručuje Salvini te proglašava Vespu nacionalnom kraljicom na dva kotača.
Filmska industrija
“Mi smo predstavili agendu da se Vespa uvrsti među vozila od nacionalnog interesa. To znači da bi bila izuzeta od bilo kakvih ograničenja zbog emisija ugljičnih i drugih štetnih plinova na gradskim prometnicama. Kako to zahtijeva lokalno, državno i europsko zakonodavstvo. Od godina Dolce Vite, Vespa je nadmašila svoju izvornu funkciju prometnog sredstva i postala je iskonska ikona stila, slobode i ljepote koja se prodaje u 83 zemlje na svim kontinentima”, obrazlaže Liga.
“Nezaboravna je scena s Audrey Hepburn i Gregoryjem Peckom u filmu Praznik u Rimu iz 1953. koji se voze na bijeloj Vespi, čime je započela svetalijanska priča koju je Federico Fellini definitivno proslavio filmom La Dolce Vita. Od tada, Bel Paese (talijanski naziv za “lijepu zemlju”, a izraz se često koristi kao poetski naziv za Italiju) je u očima svijeta s Vespom osvajala sedmu umjetnost, od Hollywooda do Bollywooda. Vespa je glumila u više od 1.000 filmova. Ona je povijesni, kulturni, umjetnički izričaj naše zemlje koji mora biti zaštićen u svakom pogledu, pa i u europskim politikama Zelenog plana”.
Čini se da je “osica iz Pontedera” još uvijek živahna i spremna bocnuti nove vjerne poklonike, zaključuju talijanski mediji, prenosi točkanai.