Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zanemaruju vas i podcjenjuju na poslu? Uzmite stvar u svoje ruke!

Frustrirani ste. Vašeg su kolegu zamolili da predstavlja vašu tvrtku na nacionalnoj konferenciji, a vas uopće nisu uzeli u obzir. Poslije toga, previdjeli su vas za interni projekt. Možda ćete primijetiti da se ovo često događa: drugi oko vas dobivaju pristup prilikama za koje se natječete, a čini se da nitko ne prepoznaje talente koje vi imate.

Može se činiti da vaša organizacija ne cijeni niz vještina koje posjedujete ili nema sposobnost da vidi vaš puni potencijal. To vas zbunjuje jer vjerujete da bi drugi – poput vašeg šefa i vaših kolega – trebali jasno vidjeti vašu vrijednost.

Međutim, stvarnost je takva da možda neće. I vjerojatno se ništa neće promijeniti osim ako sami ne napravite neke promjene. Rast se događa kada priznate da postoje stvari koje možete učiniti drugačije.

Dobivanje povjerenja ne ostvaruje se površnim stvarima. Na primjer, ne možete samo besramno recitirati točke životopisa na sastancima, objaviti svoju diplomu na svom zidu ili dodati dr., mr., MBA, ili PhD u redak za potpis. Ove taktike ne jačaju razumijevanje niti jačaju povjerenje u vaše sposobnosti. Razlika leži u izgradnji utjecaja kroz ponašanja koja prenose vaše težnje i talente u njihovom pravom svjetlu.

Evo tri koraka koja možete poduzeti ako se osjećate zanemareno i podcijenjeno na poslu.

1. Morate razumjeti svoj osobni brand

Možda mislite da ste „rock zvijezda“, ali misle li ljudi koji utječu na vašu karijeru isto? Da biste bili sigurni da je tako, morate znati svoj brand.

Brand je sličan reputaciji: to je niz kvaliteta i vještina po kojima ste poznati. Da bi brand bio autentičan, mora postojati podudarnost. To znači da ono u što vjerujete mora biti istinito i za druge. Na primjer, da Nike ne stvara vrhunsku sportsku opremu i odjeću, njihov slogan “Just Do It” pao bi u vodu. Ili, da Apple ne nudi jedinstvenu, visokokvalitetnu tehnologiju, ne bismo vidjeli vrijednost u “think different”.

Ako sebe vidite kao osobu s visokim učinkom, važno je to potvrditi iz perspektive drugih. Moguće je da vas, iako ste imali napade visokog učinka, kolege na poslu vide kao nedosljednog. Ili, ako sebe smatrate izvrsnim komunikatorom, ali vaši kolege primjećuju da često prekidate i pričate umjesto drugih, onda očito postoji nešto što treba obaviti.

Možete steći dojam o svom brandu usvajanjem empatične perspektive. Zamislite da ste vi vaš šef ili netko od kolega i procijenite svoj učinak s njihove točke gledišta. Čineći to, mogli biste brzo otkriti neka područja u kojima možete izgraditi kredibilitet svog osobnog branda kod drugih.

Također možete provesti neformalnu procjenu od 360 stupnjeva tako da odete do 10-15 ljudi oko sebe (vašeg šefa, vaše kolege, vaš tim i drugi s kojima ste blisko surađivali) i zamolite ih da s vama podijele vaše snage i područja za razvoj. Ako je povratna informacija koju dobijete u skladu s vašom samoevaluacijom, onda postoji podudarnost. Ako ne, onda postoji nešto što možete učiniti kako biste bili bolji u tome kako se prikazujete drugima.

2. Iskreno se pozabavite situacijom

Nitko vam ne može čitati misli. I nitko ne zna kako bi mogao izgledati puni izraz vaših talenata i vještina, ili spektakularnost vaše vizije vaše karijere, osim ako im to ne kažete. Prihvatite perspektivu da većina ljudi nije usklađena s vašim talentima i sposobnostima i shvatite da postoji prilika da utječete na percepciju drugih o vama.

Umjesto da se uzrujavate što niste dobili priliku, otiđite do svog šefa i recite da biste, kada se slične prilike ukažu u budućnosti, voljeli da vas uzmu u obzir. To je vladanje situacijom.

Ili, ako uspijevate na projektima za koje se čini da su slabo primjetni, pronađite kanal koji će vam pomoći privući svijest o vašem uspjehu. Na primjer, petkom počnite slati svom šefu e-mailove sa najvažnijim stavkama iz prethodnog tjedna. To je jedan od načina na koji možete biti odgovorni za svoj uspjeh u karijeri.

Ovakve taktike pomažu važnim ljudima, poput vašeg šefa, da razumiju vaše težnje i, s vremenom, prepoznaju sjajan posao koji radite i nagrade ga boljim prilikama.

3. Komunicirajte svoju vrijednost

Postoje ključni trenuci kada s drugima možemo podijeliti svoju vrijednost: tijekom osobnih razgovora, na sastancima i u neformalnim razgovorima. Drugim riječima, kada naš posao zahtijeva da se susretnemo s drugima, to je prilika da prenesemo svoju vrijednost.

Svoju vrijednost izražavamo ne samo riječima koje biramo nego na više drugih načina – kada smo spremni za sastanke, kada preuzimamo inicijativu na grupnim projektima, kroz naš pozitivan stav i prijateljsko ponašanje te kroz kvalitetu našeg rada. Zapamtite da je komunikacija ključna.

Najbolji se oblici komunikacije odvijaju licem u lice, čak i ako se služite aplikacijama za online sastanke. Dakle, ako radite na daljinu, neka kamera uvijek bude uključena.

Ako se skrivate u svom uredu, komunicirate s drugima samo kada vam postave pitanje i nemate samopouzdanja započeti razgovore o učinku sa svojim šefom, tada propuštate istaknuti svoju trenutnu i potencijalnu vrijednost.

***

U konačnici, vi ste jedina osoba koja vas može zagovarati. Naravno, samozastupanje je vještina. I potrebno je vrijeme da se razvije uglađenost koja je potrebna kako bi se osiguralo da vaše samozastupanje teče glatko.

Samozastupanje se može dogoditi u malenim trenucima. Na primjer, kada netko spomene da je naišao na problem u jednom od svojih projekata, možete se uključiti u razgovor govoreći: “Ovo zvuči kao nešto na čemu sam radio u srednjoj školi” ili, “Moj prijatelj radi s jednim od naših konkurenata; ovako rješavaju ovaj izazov.” Dodavanje relevantnog uvida u kontekst razgovora može prikazati vaše vještine i te osigurati da ne ispadnete hvalisavac.

Svi želimo da nas se vidi i čuje i želimo osjećati da nas se cijeni. Ali iznerviranost, ljutnja i svaljivanje krivnje neće nas približiti našem cilju – izgradnji našeg branda, odgovornosti i poboljšanju naših komunikacijskih vještina. Važno je upamtiti da je posao odnos. A, kao i svaki drugi odnos, da bi bio uspješan, moramo kontrolirati ono što možemo kontrolirati i dati koliko možemo od sebe da funkcionira.

Članak: Što učiniti kada vas šef ignorira?

Izvor: Fast Company: prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno