Influencerska industrija raste i odrasta, a njezina vrijednost danas iznosi 250 milijardi dolara. Goldman Sachs predviđa da će do 2027. godine industrija narasti na gotovo 500 milijardi dolara. Forbes je i ove godine sastavio popis 50 najuspješnijih kreatora sadržaja. Ovi kreatori su u prošloj godini zaradili gotovo 720 milijuna dolara, što je 20 milijuna dolara više nego prethodne godine. Ukupno su prikupili 100 milijuna novih pratitelja, dosegnuvši više od 2,7 milijardi pratitelja na platformama poput YouTubea, TikToka i Instagrama.
Neki kreatori koriste svoju popularnost da se razviju iz zabavljača u poduzetnike, piše Forbes BiH. Drugi se pak uspinju u mainstream medije, prelazeći iz digitalnog svijeta u šire poslovne sfere. Popis najuspješnijih kreatora sadržaja za 2024. godinu na Forbesu uključuje impresivne ličnosti koje su značajno oblikovale tržište.
MrBeast
MrBeast (Jimmy Donaldson) je na vrhu popisa s više od 500 milijuna pratitelja na društvenim mrežama. On je najpraćeniji kreator na svijetu, s preko 320 milijuna pretplatnika na YouTubeu i gotovo 9 milijardi pregleda prošle godine. Njegovi ekstremni video sadržaji, poput preživljavanja u špilji tjedan dana ili izazova s nagradama u iznosu od 500.000 dolara, postali su viralni. Uz to, Donaldson je razvio uspješne linije proizvoda, uključujući odjeću i slatkiše pod brendom Feastables.
Zarada | 85 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 2,38 % |
Ukupno pratitelja | 503 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Međutim, nije prošao bez kontroverzi; natjecatelji njegovog programa Beast Games tužili su njegovu produkcijsku kompaniju zbog opasnih uvjeta na setu.
Dahr Mann
Dhar Mann poznat je po videima koji se bave temama kao što su maltretiranje, rasizam i nejednakost. Njegov sadržaj, koji proizvodi s timom od 150 ljudi, ima 23 milijuna pratitelja na YouTubeu. Mann piše scenarije za videa koje snima s glumcima u studiju u Los Angelesu.
Zarada | 45 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 0,33 % |
Ukupno pratitelja | 120 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Njegova zarada prošle godine dosegnula je oko 45 milijuna dolara putem Google Adsensa i partnerstava s brendovima poput WhatsAppa i Universala. Osim toga, Mann vodi agenciju 5th Quarter Agency i brend ljepote LiveGlam.
Matt Rife
Matt Rife, komičar koji je postao viralan na TikToku 2022. godine, iskoristio je svoju popularnost za punjenje dvorana na live izvedbama. Njegove predstave rasprodaju se u rekordnom roku, s 30 nastupa mjesečno. Rife je također postao zvijezda na Netflixu s dva specijala.
Zarada | 50 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 3 % |
Ukupno pratitelja | 30,4 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 3 |
Prvi specijal, Natural Selection, izazvao je kritike zbog šala na temu nasilja u obitelji. Drugi specijal, Lucid, bio je među najgledanijima ove godine. U prosincu 2024. izlazi njegov memoar pod nazivom Your Mom’s Gonna Love Me.
Charli D’Amelio
Charli D’Amelio, koja je 2021. bila najplaćenija TikTokerica, danas i dalje dominira na platformama. Osvojila je TikTok svojim plesnim vještinama, a danas vodi reklamne kampanje za Garnier i pokreće liniju obuće D’Amelio Footwear s vlastitom sestrom Dixie (koja je na 6. mjestu na Forbesovom popisu).
Zarada | 23,5 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 0,27 % |
Ukupno pratitelja | 213,5 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Osim toga, Charli je dobila priliku i za glumačku karijeru, jer će tri mjeseca nastupati na Broadwayu u mjuziklu & Juliet.
Blizanci Stokes
Blizanci Stokes, Alex i Alan Stokes, postali su zvijezde s jednim od najbrže rastućih kanala na YouTubeu. Njihovi videi o psima, izazovima i vlogovima redovito privlače više od 40 milijuna pregleda.
Zarada | 20 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 3,09 % |
Ukupno pratitelja | 113,7 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 3 |
Zajedno imaju više od 100 milijuna pratitelja na TikToku, Instagramu i YouTubeu, a u prošlih 12 mjeseci ostvarili su više od 4 milijarde pregleda.
Dixie D’Amelio
Dixie D’Amelio, koja je nekoć bila najplaćenija osoba na TikToku, danas se fokusira na modu. Iskoristivši slavu svoje sestre Charli, Dixie surađuje s brendovima poput Chopard, Ferragamo, Louis Vuitton i Valentino.
Zarada | 14,5 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 1,88 % |
Ukupno pratitelja | 87 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Zajedno sa sestrom pokreće i vlastitu liniju obuće D’Amelio Footwear. Također, njezin singl Be Happy preslušan je više od 100 milijuna puta na Spotifyu.
Mark Rober
Mark Rober, bivši inženjer u NASA-i, postao je popularan na YouTubeu zahvaljujući znanstvenom sadržaju i objašnjavanju fenomena na dramatičan način. Prošle godine gotovo je udvostručio broj svojih pretplatnika na YouTubeu, koji sada broje više od 57 milijuna. Njegova kompanija CrunchLabs prodaje STEM sadržaj za djecu i tinejdžere.
Zarada | 25 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 2,09 % |
Ukupno pratitelja | 61,9 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 3 |
Također surađuje s organizacijama poput FIRST i Google.org kako bi približio znanost zajednicama s manjim pristupom obrazovanju.
Alex Cooper
Alex Cooper je pretvorila svoj podcast Call Her Daddy u medijski giganta. Ove godine potpisala je ugovor vrijedan 125 milijuna dolara s SiriusXM-om, čime je osigurala distribuciju svojih programa. Njezini podcasti, poput Hot Mess i Boyfriend Material, postali su izuzetno popularni.
Zarada | 22 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 6,5 % |
Ukupno pratitelja | 5,7 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Osim toga, Cooper je sklopila partnerstva s brendovima poput Kim Kardashian’s Skims i Jimmy Choo. Također je nastupala na NBC-u, vodeći program o Olimpijadi u Parizu.
Rhett & Link
Rhett & Link osnovali su brend Mythical na YouTubeu i uspješno ga pretvorili u multimedijsko carstvo. Njihov najpoznatiji program, Good Mythical Morning, prati 19 milijuna pretplatnika, dok Mythical Kitchen sadrži sadržaj o hrani i okuplja 3,9 milijuna fanova.
Zarada | 36 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 0,25 % |
Ukupno pratitelja | 14,3 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 4 |
Dvojac također investira u nove kreatore kroz svoj akcelerator Mythical Ventures, godišnje ulažući 5 milijuna dolara u nove projekte.
Khaby Lame
Khaby Lame je postao najpraćeniji korisnik TikToka s impresivnih 163 milijuna pratitelja. Poznat je po svojim kratkim videima u kojima reagira na viralne memeove i trendove. Lame je sklopio ugovore s brendovima poput Hugo Boss, Fortnite i Sony Pictures.
Zarada | 20 milijuna dolara |
Prosjek angažmana | 0,25 % |
Ukupno pratitelja | 255 milijuna |
Ocjena poduzetništva | 3 |
Također, lansirao je liniju kuhinjskih pomagala u suradnji s maloprodajnim divom Walmart. Iako je izuzetno popularan, Lame se trudi surađivati samo s brendovima koji se podudaraju s njegovim vrijednostima, izbjegavajući alkohol i cigarete jer zna da ga prate mnogi mladi ljudi.
Ovi kreatori sadržaja ne samo da su izgradili svoje osobne brendove, već su postavili temelje za razvoj nove ekonomije. Svaki od njih ostavio je neizbrisiv trag u svijetu digitalne zabave i poslovanja.