Bilo je 16 sati u srijedu, a moj tim je osjećao pritisak. Imali su manje od 24 sata da isporuče cijelu društvenu kampanju s jednim od naših umjetnika koji je dobio iznenađujuću ulogu u Netflixovoj seriji Stranger Things. U idealnoj situaciji imali bi četiri tjedna. Ali umjesto da padnu u očaj i kaos, bili su u stanju “flow-a“. Tim je okupio svo raspoloživo osoblje i krenuo u dvosatni brainstorming.
Manje od jednog dana nakon što im je dodijeljen projekt, isporučili su konačan proizvod. Nakon toga je nastao osjećaj ponosa i uspjeha.
Bi li posao bio bolji da smo imali više vremena? Možda. Ali da nisu imali ta ograničenja, možda bi bili manje inovativni. Bili su prisiljeni razmišljati na načine o kojima prije nisu razmišljali. U dva sata bacili su svoje najbolje ideje na ploču i došli do nečega što ne samo da je brend učinilo ponosnim, već je bilo i učinkovito. Počeli smo raditi na tome u 11:00 ujutro, dovršili smo razmišljanje do 13:00 sati i isporučili konačna sredstva prije 18:00 te večeri.
Od tog iskustva prošlog srpnja, razmišljao sam o ograničenim resursima. Ograničeno vrijeme, timovi, novac.
Pritisak oskudice kao prednost
Trenutno su ograničenja sveprisutna tema u kreativnoj industriji dok se poduzeća pripremaju za nadolazeću recesiju. U svijetu proizvodnje sadržaja i licenciranja, radimo s povećanim zahtjevima i manjim proračunima. Mnogi od nas morali su zamrznuti zapošljavanje, otpustiti osoblje i smanjiti doprinose honorarcima.
Ovo mogu biti zastrašujuća vremena. Pa ipak, što ako bismo preokrenuli svoje razmišljanje i razmotrili prednosti rada s manje resursa?
Kao što je moj tim iskusio s projektom Stranger Things, ograničeni resursi mogu dovesti do veće jasnoće, kreativnosti i prijateljstva. Bez vremenskih ograničenja, projekti se mogu zadržati tjednima, mjesecima ili čak godinama. Lako se javlja samozadovoljstvo. Resursi se uzalud troše, perfekcionizam prevladava, a mi gubimo iz vida krajnji cilj.
Zaštitne ograde i pritisak vremenskih ograničenja prisiljavaju timove da ostanu na kursu. Oni mogu značiti razliku između dovršetka projekta i ostavljanja sjajnih ideja da ostanu nedovršene.
Imamo priliku provesti ovo načelo upravo sada dok se mnogi od nas pripremaju za gospodarsku krizu. Ono što ćemo naučiti iz rada u lošim vremenima moglo bi se – i trebalo bi – kontinuirano primjenjivati, jer će nas to pripremiti za stalni uspjeh.
Naravno, nije zdravo živjeti u stalnom nedostatku. Ali kao vođe, možemo strateški kapitalizirati pritisak ograničenja za dobrobit cijele organizacije.
Kao i s mnogim drugim stvarima u životu, počinje poticanjem konstruktivnog načina razmišljanja. U ovom slučaju to znači fokusiranje na oskudicu umjesto na siromaštvo. Način razmišljanja o siromaštvu temelji se na nedostatnosti. Potiče ljude da gomilaju resurse umjesto da ih koriste mudro. Može dovesti do panike, pesimizma i katastrofičnog razmišljanja.
Razmišljanje o oskudici odnosi se na vrednovanje resursa. Potiče domišljatost i inventivnost. Kada imamo manje, skloni smo izvući najviše iz onoga što imamo.
Kao vođe, možemo iskoristiti nedostatak za postizanje rezultata. Ali pristup mora biti pošten. Ako se oskudica koristi za manipulaciju, to će se obiti o glavu. Trik je u tome da iskoristite ograničenja bez izazivanja ljutnje. Evo što to znači:
Izazivati status quo
Samo zato što ste dosegnuli određeni broj svaki mjesec tijekom prošle godine ne znači da postoji ograničenje onoga što možete postići kada su u pitanju novi kijenti, angažman, gledanost ili drugi pokazatelji. Postavite svom timu pitanja koja potiču na razmišljanje: Kako mogu iskoristiti postojeće resurse za povećanje prodaje? Što se može učiniti da se poveća angažman?
Postavite vremenska ograničenja
Steve Jobs bio je obožavatelj ove prakse, dajući svom timu softverskih inženjera samo dva tjedna da osmisli viziju onoga što će postati iPhone. U mom svijetu, ja radim mini verziju ovoga tako što naš tim vodi otvorene sesije brainstorminga na kojima se bavimo velikim idejama u kratkom roku. Zadatak je oskudica u svom najboljem izdanju. U jednom satu – a ponekad i manje – prelazimo od ideje do izvedive akcije.
Postavite i provodite svoja načela
Ako se usredotočite na ono što je najvažnije, lakše ćete odlučiti kako koristiti svoje resurse. Kad sam pokrenuo svoju tvrtku za licenciranje sadržaja FM, imali smo ograničen novac. Budući da smo moj start-up tim i ja cijenili kvalitetu nad kvantitetom, uložili smo u sadržaj višeg kalibra i ograničili svoj opseg. Bila bi to teža odluka da nismo imali jasne principe.
Osnažite tim
Timovi mogu biti kreativni s onim što imaju, ali jednom dođe do točke smanjenja produktivnosti. Osnažite svoje menadžere da vode jasne, otvorene razgovore s vama kada resursi budu kritično niski.
Slavite pobjede
Priznajte postignuća svog tima, a zatim podijelite s njima neke od vrijednih dobara svoje tvrtke, poput vremena ili novca. To mogu biti bonusi, ili ulaganje u alate ili tehnologije koje će poboljšati radni život vaših zaposlenika. Uzvraćanje je uvijek mudro korištenje resursa, čak i u vremenima oskudice.
Autor: Daniel McCarthy, izvršni direktor tvrtke FM za FastCompany. Prijevod i prilagodba: financa.ba