Mnogo je razloga zašto je Lego jedan od najomiljenijih brendova na svijetu. Neki od ovih razloga su očiti – poput činjenice da se djeca vole igrati i graditi s Lego kockama. Postoji nešto gotovo čarobno u izgradnji vlastite Lego scene.
Ali ne vole samo djeca Lego kockice. Zapravo, kao brand, Lego ima jednu od najvjernijih baza odraslih obožavatelja u bilo kojoj tvrtki. Možda mislite da je čudno da se odrasli još uvijek igraju i grade s Legom, ali ovdje postoje dvije snažne lekcije. Prva je da je nostalgija moćna stvar.
Tvrtka Lego ima “tajni trezor” ispod muzeja koji nije otvoren za javnost. Dok hodate kroz redove polica koje su predstavljale različite godine izdanja Lego kocaka, možete vidjeti komplete kojih se sjećate iz djetinjstva. To je moćna stvar.
Druga lekcija je da bi svaki brend trebao željeti doživotne obožavatelje koje Lego ima. Postoji čak i cijelo televizijsko natjecanje, Lego Masters, temeljeno na timovima odraslih koji se natječu u izradi najboljih Lego kreacija.
Postoje 3 ključne stvari koje bi svaki brand mogao naučiti iz načina kako radi Lego.
1. Dajte svojim obožavateljima dopuštenje, kao Lego
“Mislim da ako se odrasla osoba namjerava igrati u prostoru koji je tradicionalno dječji, morate joj dati dopuštenje“, rekao je Jamie Berard, voditelj emisije Lego Masters. “Morate im dati pravi razlog da žele iskustvo s Lego kockama. I mislim da je to mjesto, kada ih možete pozvati unutra s nečim što im je poznato, kao iz njihova djetinjstva, bilo da se temelji na Lego kockama ili samo nostalgično, to je stvarno sjajna ulazna točka. Pogađate ih njihovom strašću. Stvarno su zainteresirani za nešto, a mi to možemo proslaviti u neobičnom, zabavnom Lego izričaju.”
Ako išta, trebali biste se vratiti i još jednom pročitati prvu rečenicu. Ako želite zadržati svoje obožavatelje lojalnima, morate im “dati dopuštenje”. Lego razmišlja o tome kako stvoriti iskustva za svoje odrasle obožavatelje koja im olakšavaju želju za gradnjom s Lego kockama. Stvar je, dakle, olakšavanje vašim klijentima, čak i ako to znači da im olakšavate igru.
2. Radite s namjerom
“Zapravo se trudimo da svaki naš proizvod prođe kroz ruke osobe koja će ga dobiti. Bilo da se radi o odrasloj osobi, bilo da se radi o djetetu, bez obzira za koga je dizajnirano – sjajno je zabavno i daje nam sjajne uvide.”
Kad bolje razmislite, Lego proizvodi proizvode koji doslovno traju generacijama. Roditelji svoje zbirke prenose svojoj djeci, a ona svojim obiteljima. Ako namjeravate nešto iznijeti u svijet, vrijedi potrošiti vrijeme da to napravite kako treba.
3. Slušajte
Konačno, nije dovoljno samo uključiti svoje fanove u proces dizajniranja Lego setova. Također morate poslušati njihove povratne informacije. U suprotnom, to je gubitak vremena. To, međutim, nije uvijek lako.
“Publika Lega je apsolutno brutalna. Posebno djeca. Oni će vam reći stvari upravo onakvima kakve jesu. Dakle, kao dizajneru, vama je stvarno teško staviti svoj rad na kojem ste možda radili dvije godine pred djecu. Ali to im stvarno omogućuje da kažu znate što je u tome dobro, što možete učiniti bolje kako biste naučili i učinili stvari najboljima. Mislim da nam to daje neprocjenjive uvide. Čak i kao stručnjaci koji rade 10 ili 17 godina, cijelo vrijeme se iznenadimo onim što reći.”
Stvar je u tome da je možda najučinkovitiji način da izgradite bazu odanih obožavatelja da se osjećaju kao da razumijete do čega im je stalo. Lego to radi odlično, a nagradili su ga milijuni obožavatelja, djece i odraslih. To je nešto iz čega svaka tvrtka može naučiti.
Izvor: Inc.com