Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

4 strategije za učinkovito prenošenje poruke

Pružanje kritičnih povratnih informacija, ovisno o tome tko je primatelj, može biti komplicirano. Kao kada podređeni daje povratne informacije svom menadžeru ili nekome tko je više u lancu od vas – to je poprilična neravnoteža moći. U nekim slučajevima davanje povratnih informacija može čak biti ograničenje za karijeru jer je primatelj povratne informacije više u hijerarhiji, nepripremljen za povratnu informaciju i ne može razdvojiti poruku i glasnika.

Kada glasnik naiđe na nekoga tko ima izražen ego, sklon je obrani, ima ustaljen način razmišljanja ili mu jednostavno ne vjeruje — mogao bi se naći na nišanu.

Bilo da ste glasnik ili primatelj, evo nekoliko stvari koje morate imati na umu kada se radi o slanju poruka i primanju povratnih informacija.

Utjecaj

Kao glasnik, radite na tome da utječete na što je moguće više ljudi kako bi vaša ciljana meta dobila naznake kakva će poruka biti prije nego što je isporučite. Utjecanje je korisno jer dopušta primatelju da apsorbira, možda čak i razmisli, i reagira zrelije nakon što primi povratnu informaciju.

Ako želite imati dulju karijeru, ključan je utjecaj na situaciju i ljude oko pravog primatelja. Točnije, pomaže ograničiti neprijatelje koje možete steći na poslu, a koji su ljuti na glasnika zbog dijeljenja teških istina. Utjecanje je također korisno za one lidere do kojih je teško doći i koji su poprilično zaštičeni, daleko od stvarnosti onoga što bi zaposlenici i/ili kupci mogli iskusiti.

Pošaljite pravog glasnika

Uz utjecaj, morate poslati pravog glasnika. Ako je krajnji cilj da primatelj čuje i potom poduzme neku vrstu radnje, morate imati pravu osobu koja će točno prenijeti poruku i natjerati primatelja da u potpunosti sluša.

Puno se puta pošalje prava poruka, ali ju isporuči pogrešan glasnik. To obično rezultira sa više štete nego koristi. Ako glasnik nije omiljen, nema uživa povjerenje ili poštovanje, rezultat može biti štetan za cjelokupni trud.

Kada možete uskladiti glasnika i pravi trenutak, imate veću vjerojatnost uspjeha. U suprotnom, primatelj poruke bi zapravo mogao postati neprijatelj napretka i, zbog svog prezira prema glasniku, početi raditi protiv vaših ciljeva.

Koristite različite kanale

Glasnik ne mora uvijek biti osoba koja razgovara izravno s primateljem. Postoje mnogi alati koji mogu poslužiti kao kanal za prenošenje poruke. To mogu biti dopis, tablica rezultata, mišljenje potrošača, net promotor rezultati, cijenjeni časopis, pravovremeni članak ili čak rezonantni Ted Talk. Upotrijebite sve alate koji su vam na raspolaganju da privučete pažnju primatelja. Zatim iskoristite svaki dostupan kanal kako biste im pomogli da vide tematski luk naracije koju slijedite. Svaki kanal, svaka podatkovna točka može biti koristan kvalifikator poruke i čini poruku mnogo lakšom jer osoba ima više informacija za donošenje kvalificirane odluke.

Objavite svoju namjeru

Kad mislite da idem pred „oštriju“ publiku, zajedno s utjecajnim kanalima i glasnicima, unaprijed govorite ljudima što namjeravate učiniti i što se nadate da ćete postići.

To pomaže upravljati očekivanjima i olakšava put poruke koju pokušavate prenijeti. Uostalom, kad su očekivanja jasna, publika ne može reći da nije znala u kojem smjeru ih vodite. To mogu biti priprema za sastanak, dopis, natuknice s pojedinostima u kojem smjeru ćete ići ili dobro napisan dnevni red.

Rano signaliziranje smjera pomaže optimizirati vrijeme kako bi ljudi bili bolje pripremljeni, a ne preopterećeni ili zatrpani svim informacijama. Kada je poruka ili povratna informacija višeslojna teško ju je obraditi.

***

Svi smo mi ljudi, imamo osjećaje i ponekad povratna informacija može probiti veo naše slike o nama samima. Ali na kraju krajeva, povratna informacija je samo povratna informacija i na primatelju je da odluči što će učiniti s njom. Samo neka ne ubije glasnika.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno