Ako ste bili sudionici, ili upravljali projektom, znate da postoji veliki broj stvari koje vas mogu ispriječiti u uspješnom završetku projekta. Budžet, birokracija, loša timska dinamika, su samo neki od onih koji mogu negativno utjecati na uspješnost projekta.
Postoji jedna stvar koja je najgora od svih, a to je da zapravo ne znate kada ste uspješno završili projekt.
Što definira “uspjeh?” Je li to trenutak kada klijent prihvati projekt? Ili kada završite ono što je definirano kao obujam (scope) projekta?
Prečesto timovi započinju projekte bez ikakvih kriterija uspjeha. Ili počinju s pogrešnim kriterijima. Tony Wong, stručnjak za projektni menadžment ističe da svaka osoba, od voditelja projekta do glavnog izvršnog direktora, ima drugačiju ideju o tome što uspjeh znači. I često je upravo to razlog zašto timovi ne izvode projekte učinkovito.
Evo šest faktora za mjerenje uspjeha projekta koji navodi ovaj ekspert za projektni manadžment:
1. Raspored.
Postoji li strogi rok ili se vremenski plan odnosi na nešto drugo (proračun, datum lansiranja proizvoda itd.)? Jeste li završili projekt do roka? Ponekad nam klijenti dolaze s teškim rokom, ponekad jednostavno traže finalni proizvod. U svakom slučaju, moj tim uvijek ima raspored koji moramo ispuniti.
2. Opseg.
Što trebate obaviti u roku? Tony opseg projekta naziva “zvijezdama koje spajaju klijenta, tim i vas.” To može biti popis značajki ili samo ideja, ali opseg bi u biti trebao biti pokretačka snaga projekta.
3. Budžet.
Ovo je često najvažniji faktor za mnoge projekte. Na kraju, jeste li se držali budžeta? Jeste li došli ispod proračuna? Vaš tim uvijek treba znati gdje se nalazi u smislu potrošenog novca. Klijentima redovito dajemo ponudu prije nego što počnu, a kada to učinimo, moramo je se pridržavati, ili biti ispod. Inače nismo profitabilan posao.
4. Zadovoljstvo tima.
To je ono što se često zanemaruje u upravljanju projektima. “Često uzimamo naš tim zdravo za gotovo kao odanog prijatelja, pretpostavljajući da će uvijek biti tu kada ih trebamo”, kaže Wong. Moja je filozofija da od svog tima ne tražim ništa što ja ne bih učinio. Moraju imati život izvan posla, a posao ne bi trebao doživljavati samo kao obavezu. Održavanje tima sretnim znači da ako mi treba da tu i tamo rade do kasno u noć, neće to učiniti nevoljko”.
5. Zadovoljstvo kupaca.
Vaši klijenti možda neće moći točno artikulirati što žele, pa je često vaš posao shvatiti što traže kako biste bili sigurni da su zadovoljni krajnjim proizvodom. Kako pratite zadovoljstvo klijenata? Zamolite ih da to ocijene na ljestvici od 1 do 10 svaki tjedan ili tako nešto, te analizirajte i pregledajte svoja otkrića. Ako moj tim napravi web stranicu koju klijent voli, ali klijent nije bio zadovoljan procesom, nismo uspjeli. Ovu situaciju možete izbjeći traženjem stalnih povratnih informacija.
6. Kvaliteta rada.
Kvaliteta jednog projekta često utječe na drugi, stoga je važno uvijek pratiti kvalitetu i u skladu s tim prilagođavati buduće projekte. Zapamtite, preporuke su poput besplatnog oglašavanja. Ako isporučite jak proizvod, vaš će klijent reći ljudima za njega, a odatle bi trebao doći vaš sljedeći projekt.
Izvor: Inc.