Svi smo gledali tu seriju. Svi je se sjećamo i svi je volimo. Otkako je krenula, prije više od 25 godina, serija Prijatelji osvojila je srca generacija. To je vjerojatno najbolja TV serija svih vremena. Klasična komedija uvijek pogađa metu.
Davali su nam vitalne informacije o svemu – od sumorne stvarnosti bezizlaznih poslova, užasnih spojeva pa do bitnih stvari iz marketinga.
Da, dobro ste pročitali, serija Prijatelji – sa svojom trajnom relevantnošću i svojim legendarnim statusom u televizijskoj industriji bogat je rezervoar marketinških lekcija koje bi mogle zauvijek promijeniti način na koji radite.
Kojih to 9 marketinških lekcija koje možemo izvući iz neusporedivog uspjeha televizijske serije koja je osvojila nagradu Emmy.
#1: Upoznajte svog klijenta
U današnjem svijetu pretrpanom društvenim medija važno je stvoriti sadržaj koji se može povezati. Usredotočenost na bolne točke vaše ciljane publike osigurat će da vaš vlastiti život trgovca bude relativno bezbolan. Od ključne je važnosti da razmišljate poput svoje publike i da razumijete njihove potrebe. Jedan od ključeva goleme popularnosti serije bili su njezini krajnje stvarni likovi. Bio to Joey, Monica ili Rachel, glumačka ekipa je ljudska i manjkava – u biti vrlo usporediva. Umjesto savršene, “svetije od tebe” glumačke postave, pred nama su likovi koji neprestano viču “We were on a break!“
Zapamtite, važno je prodavati ljudima, a ne demografskim skupinama. Suština je pozvati na emocije i stvaranja sadržaja koji povezuje.
#2: Budite dosljedni
Ljudska bića su emocionalna bića. To se odnosi na sve što rade – uključujući kupnju. Biti dosljedan u svojim naporima za promociju pomoći će u stvaranju pouzdanog iskustva na koje se vaši kupci mogu osloniti. Što im je ugodnije rasti s vašim brandom, veće su im šanse da ponovno kupe od vas.
Nije slučajnost da je svaka od 236 epizoda Prijatelja naslovljena “Ona (s/gdje)”. Zapitajte se koliko se naziva epizoda serije Teorije velikog praska sjećate? Vjerojatno nijedne. Ali kad uzmete u obzir Prijatelje, odgovor bi nedvojbeno bio – mnogo.
Kombinirajte dosljednost s jednostavnom nomenklaturom i voila, rezultat je nezaboravan imidž branda!
#3: Budite svjesni što prodajete, plasirajte to na tržište
Jeste li znali da su kreatori nakon što su shvatili da je Janicein “Oh My God” popularan kod publike, osigurali da se koristi u svakoj epizodi u kojoj se pojavljuje taj lik? Ili da je kultni duo Monica i Chandler bio samo ljubavna veza koja je na temelju reakcije publike pretvorena u ozbiljan par? Ime same emisije odlučeno je nakon kruga A/B testiranja! Kreatorima Prijatelja bili je jasna osnovna ideja marketinga – razumjeti što se sviđa vašoj publici i iskoristiti to u svoju korist.
Pitate se kako to postići? Odgovor je – stalnim analiziranjem vaših marketinških napora! Teško je podcijeniti važnost analize učinka vašeg sadržaja kada je u pitanju marketing.
#4: Nemojte se bojati isticanja
Jedna od najvažnijih marketinških lekcija koju možete izvući od Prijatelja je da se ne bojite preuzimanja rizika! Ako bolje razmislite, Joey je bio glumac koji se borio, Chandler muškarac koji je promijenio karijeru u svojim 30-ima, a Rachel žena koja se potpuno redefinirala u smislu svoje karijere i života. Kao marketingaš, nemojte se sramiti razmišljati izvan okvira i preuzimati rizike. Na zasićenom tržištu sadržaja sjajno je biti drugačiji i jedinstven. Phoebe jednostavno ne bi bila ista da nije onako divno čudna, zar ne?
#5: Zauzmite se za nešto
Marketing je o vrijednostima. Ovo je kompliciran i bučan svijet, a mi nećemo imati priliku natjerati ljude da zapamte mnogo o nama. Nijedna tvrtka nije. Dakle, moramo biti stvarno jasni oko toga što želimo da znaju o nama.
Steve Jobsa
Kao brandu, važno vam je da imate što za reći. Prijatelji su dosegli status ikone jer su bili više od pukog sitcoma za publiku. Kreatori su se umjesto toga usredotočili na izgradnju zajednice. Poput zagovaranja ženske solidarnosti, serija je stalno dokazivala da ima jedinstven glas i poruku za prenijeti. Lekcija koja bi vama kao marketingašu svakako mogla koristiti!
#6: Povežite se s influencerima
Razmislite o zadnjem proizvodu koji ste kupili. Velike su šanse da vam ga je preporučio prijatelj, pouzdani medij ili vjerodostojan brand.
Svaki kupac prije donošenja odluke želi dokaz ili jamstvoJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... kvalitete. Preporuka osobe kojoj vjeruju i kojoj se dive mogla bi biti poticaj da odaberu vaše usluge! Učinkovit način poboljšanja dosega i vjerodostojnosti vašeg sadržaja je kroz autoritet koji vam daju velika imena. Na primjer, ono što je doista impresivno kod Prijatelja je koliko su likova kreatori uspjeli spakirati u njegovih deset sezona. Od popularnih slavnih osoba poput Brada Pitta i Brucea Willisa do budućih uglednika poput Colea Sprousea, kreatori su se pobrinuli da iskoriste moć utjecajnih osoba kako bi skrenuli pažnju na seriju.
#7: Stvorite misterije
Tko se ovdje nije zapitao hoće li Rachel i Ross konačno završiti zajedno? Iako su sami kreatori odmah znali da će duo završiti zajedno, publiku su mučili oko toga dugih 10 godina! Zašto? Jer je misterij taj koji prodaje. Sam identitet zloglasnog Ružnog golog tipa (Ugly naked guy) nije otkriven do 2016. godine!
Većina biznismena žuri svima ispričati što više o svom proizvodu. Tvorci Prijatelja učinili su suprotno – krili su informacije kako bi zadržali uzbuđenje ljude. Znatiželja će definitivno potaknuti vaš marketing!
#8: Budite prilagodljivi
Uzmite to od Einsteina, “Prilagodljivost je ključ prosperiteta”. Vaša tvrtka ne propada zbog promjena u dinamičnom okruženju internetskog svijeta, već kada se ne uspijete prilagoditi tim promjenama. Zapravo, prilagodljivost je ono što vas čini relevantnim, vrijednim i ispred konkurencije.
Uzmimo za primjer posebne epizode Prijatelja za Božić Kreatori su se pobrinuli da nadolazeće proslave iskoriste kao priliku da ostanu relevantni i dopadljivi. Bilo da se radi o nadolazećem sportskom događaju ili najnovijem filmskom izdanju – i vi ih možete koristiti za stvaranje relevantnog sadržaja.
#9: Popularnost se ne postiže preko noći
Iako se serija Prijatelji danas smatra temeljem pop kulture 90-ih i ranih 2000-ih, prve kritike bile su daleko od fantastičnih. I dok ste možda u potrazi za načinom da vaš sadržaj postane viralan, stvarnost je da “postati viralan” zahtijeva mjesece strateškog planiranja, PR-a i priprema. Važno je zapamtiti da se ništa ne može postići preko noći. Ono što je ipak važno je izgraditi svoje temelje, pratiti percepciju vašeg branda i držati se toga!
Izvor: Outgrow