Širom Europe grade se velike tvornice baterija, a kompanija Verkor je u Francuskoj već pokrenula probnu proizvodnju. Verkor je započeo proizvodnju u francuskom Dunkirku, u takozvanoj Dolini baterija. Komercijalni start se očekuje 2026. i glavni kupac bit će Renault, javlja portal Energynews.
Također, velike kompanije baterija tražit će pouzdane i održive izvore litija iz Europe. Tvornice iz Doline baterija već za nekoliko godina bi mogle da se opskrbljuju litijem iz rudnika Emily koji razvija francuska kompanija Imerys.
Procjenjuje se da će ovaj rudnik, koji je Brussels proglasio za strateški, osigurati dovoljno litija za proizvodnju 700.000 baterija godišnje.
Tvornice i u Srbiji
ACC (Automotive Cells Company), zajednički poduhvat kompanije Stellantis, Mercedes-Benz i TotalEnergies. Cilj je izgraditi velike tvornice litijskih baterija u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji.
InoBat iz Slovačke planira takve tvornice i centre za razvoj baterija u Slovačkoj. Jedna je najavljena i u Ćupriji u Srbiji. U Subotici, kompanija ElevenEs već ima prvu europsku fabriku LFP baterijskih ćelija. Iz te kompanije više puta su istakli da bi domaći lanac, od rude do gotove baterije, stvorio šansu za razvoj cjelokupne industrije, uključujući domaće firme.
Ove tvornica, koje su oslonjene na visoku tehnologiju i sigurne dobavljačke lance, sve više gledaju prema mjestima gdje se razvijaju europska nalazišta litijuma, piše Energynews.