Dva najnagrađivanija europska kluba sastaju se večeras na Stade de Franceu u Parizu u reprizi finala Uefa Lige prvaka iz 2018. Liverpool i Real Madrid su se do sada ukupno 19 puta popeli na krov Europe, od toga Real Madrid čak 13 puta. Ipak, dominacija ovih dvaju momčadi na terenu ogleda se i u njihovoj financijskoj moći izvan njega, gdje svaki od klubova tijekom sezone generira stotine milijuna eura prihoda od unosnih komercijalnih poslova i televizijskih prava, a da ne spominjemo dresove, suvenire i druge artikle s logom ova dva prestižna kluba.
Dok treneri pripremaju taktike, a nogometaši s nestrpljenjem očekuju izlazak pred oko 80.000 gledatelja na prepuni Stade De France financa.ba predstavlja komercijalni pregled ovogodišnjeg finala Lige prvaka.
Koliko vrijede finalisti
Prema Forbesu, Los Galacticos, kako im mediji tepaju, vrijede 4,75 milijardi EURa. Madriđani su trenutno u ozbiljnoj investiciji, renoviraju svoj dom, Santiago Bernabeu, kroz koji žele dodatno diverzificirati izvore prihoda. Za navedeni projekt klub se morao zadužiti nekoliko stotina milijuna eura, a španjolska Marca špekulira da će ukupna investicija koštati između 800 i 900 milijuna eura.
Nedavno se predsjednik Florentino Perez pohvalio da je „pružio ruku“ Alan-u Waxman-u, glavnom izvršnom direktoru i suosnivaču Sixth Streeta sa sjedištem u San Franciscu, koji će investirati 360 milijuna eura u događaje koji će se održavati na renoviranom stadionu. Sixth Street se specijalizirao za organizaciju događaja s poznatim ličnostima, a procjenjuje se da će nakon otvranja obnovljenog stadiona 360 dana u godini biti organizirani događaji vezani uz Real Madrid, a kojima je naravno cilj povećanje prihoda kluba.
Iako prema procjeni Forbes-a Liverpool vrijedi 4,15 milijardi EURa, Merseysidersima, kako ih vole nazvati navijači, ne nedostaje bogatih navijača. Garry Cardinale je uložio kroz vlastiti fond RedBird Capital Partners u Fenway Sports Group (FSG) koji upravlja Liverpool-om, te je vrijednost FSG-a procijenjena na više od 6,52 milijardi EURa. FSG u svom vlasništvu ima i baseball momčad Boston Red Socks i momčad u američkoj profesionalnoj hokejaškoj ligi Pittsburgh Penguins.
Zanimljivo je da je Liverpool daleko ispred Madriđana u pogledu prihoda od medijskih prava zahvaljujući unosnim ugovorima Premier lige za domaća TV prava sa Sky Sportsom, BT-om i Amazonom, kao i sve unosnijim inozemnim partnerstvima s NBC-om, BeIN Sportsa i Nent Group.
Po pitanju sponzorskog i tehničkog ugovora, Madriđani su se znali izboriti za sebe. Generalni sponzor Fly Emirates godišnje Madriđanima uplati nevjerojatnih 70 miliona Eura, što je trenutno najunosniji sponzorski ugovor u svijetu nogometa. Osim toga, Real Madrid ima ugovor s Adidasom o nabavci opreme koji vrijedi čak i više od prijavljenih 110 milijuna eura godišnje.
Liverpool-u glavni sponzor – Standard Chartered – godišnje donese oko 47 milijuna EURa. Prema navodima koji su iscurili iz kluba, i nisu baš zadovoljni s dogovorenim uvjetima, te im je cilj ispregovarati kudikamo unosnije prihode za naredne sezone. Kad je u pitanju tehnički sponzor Nike, Liverpool je dobio zajamčenih 35,12 milijuna EURa, te imaju 20 postotni honorar od prodaje robe s njihovim oznakama, što dovodi ukupnu vrijednost posla na oko 82 milijuna EURa godišnje.
Izmještanje lokacije finala lige prvaka je postala tradicija
Uefa se posljednjih godina navikla na premještanje finala lige prvaka. Posljednja dva, 2020. i 2021. zbog Covid-19. Obje utakmice su odigrane u Portugalu zbog blažih Covid 19 mjera. Prva u Lisabonu 2020. godine, a domaćin posljednjeg finala je bio Porto. Očekivalo se da će se ovogodišnje finale održati pod normalnijim okolnostima u Gazprom Areni u Sankt Peterburgu – mjestu koje nosi ime sada već bivšeg sponzora Uefe.
Organizacija sa sjedištem u Nyonu krajem veljače je bila primorana zamjeniti Sankt Peterburg kao domaćina nakon ruske invazije na Ukrajinu, a finale je dodijeljeno Parizu. Stade de France-u je ovo treće domaćinstvo finala Lige prvaka, budući da su prethodna dva odigrana 2000. i 2006. godine.
Uefa brani politiku karata
I Liverpool i Real Madrid dobili su oko 20.000 ulaznica na Stade de Franceu, što je otprilike polovica kapaciteta stadiona s 81.000 sjedećih mjesta. Uefa prodaje daljnjih 12.000 ulaznica online koje su dostupne svima, a preostala mjesta – njih više od 20.000 ukupno – dodijeljena su sponzorima, lokalnim organizatorima i medijskim partnerima. Ne treba ni spominjati da navijači nisu bili zadovoljni s ovakvom raspodjelom, što su preko klubova zamjerili UEFI i Čeferinu. Cijene ulaznica za navijače su bile između 60 EUR i 680 EUR.
Nagrade u ovogodišnjoj Ligi Prvaka
Oba finalista Lige prvaka 2022. dobit će nagradu od 16,39 milijuna eura samo za plasman na finalnu utakmicu. Europski klupski prvak inkasirat će dodatnih 4,75 milijuna EURa zahvaljujući kvalifikaciji na kolovoški UEFA Superkup – finale u kojem će igrati protiv pobjednika Europske lige 2022. Eintrachta iz Frankfurta. Zarade u ovogodišnjoj Ligi prvaka:
Pobjednik – 21 milijun EUR
Drugi – 16,39 milijuna EUR
Polufinalisti – 13,21 milijuna EUR
Četvrtfinalisti – 11,20 milijuna EUR
Osmina finala – 10 milijuna EUR
Pobjede u grupnoj fazi – 3 milijuna EUR
Ždrijeb u grupnoj fazi – 1 milijun EUR
Grupna faza – 16 milijuna EUR