Adam Mosseri izvršni direktor Instagram-a ima poruku za ljubitelje ove društvene mreže. Zaključio je da je platforma u protekloj godini previše „gurala“ videa. Fokus će u 2023. Opet biti više na fotografiji. Mosseri je ovaj zaključak podijelio u sklopu svoje tjedne serije pitanja i odgovora koju je objavio u svojim IG Stories.
“Mislim da smo 2022. bili pretjerano fokusirani na videozapise. Previše je bio fokus na rangiranju postova, te smo zapravo prikazali previše videozapisa, a premalo fotografija. U tekućoj godini ćemo probati napraviti ravnotežu. Trenutni nam testovi pokazuju da se vida i komentari na videa, uravnoteženo prikazuju kao i fotografije i komentari na fotografije.”, naveo je Adam Mosseri.
Jeli Instagram izgubio unikatnost?
Mosseri ističe da će fotografije ostati ključni fokus za aplikaciju. Inzistirat će da se ravnoteža između fotografija i video uradaka zadrži.
Ovo je dobra vijest za korisnike Instagrama koji već dugo traže da se aplikacija ne udalji previše od svojih korijena. Što se u posljednje dvije godine definitivno čini kao da jest. Budući da je sve više videa – a posebno više Reela – zadiralo u feedove korisnika i promijenilo dojam aplikacije u cijelosti, na razne načine.
Ponekad se čini korisnicima da je Instagram izgubio unikatnost. Previše je pod utjecajem najnovijih trendova, te se odmakao od inicijalne vlastite niše koja ga je proslavila.
Instagram je postao popularan zahvaljujući fotografijama, pri čemu su korisnici objavljivali svoje uratke kao neku vrstu interaktivnog fotoalbuma na internetu. Uspon Instagrama poklopio se s razvojem telefonskih kamera. Korisnici su postajali sve zadovoljniji svojim uređajima. Instagram je omogućio dodavanje filtara i jednostavnih alata za uređivanje slika, kako bi se doživlja dodatno poboljšao.
“Story-es” su doveli video
Uvođenje „Stories-a“ je napravilo svojevrsnu revoluciju. Popularnost Instagrama među mlađim korisnicima i vizualni fokus učinili su ga idealnim sredstvom za Metu da zaustavi rast Snapchata. U tom trenutku je predstavljao konkurenta u usponu, a mogućnost „story-ja“ je brzo postale ključni fokus za rast aplikacije.
Pretpostavka je u potpunosti pogođena. Instagram Stories je u tom trenutku zaustavio rast Snapchata. Korištenje Instagrama je naglo poraslo. Instagram je potakao kreativce na nove eksperimente. Kako su „Story-ies“ postali popularni, tako je video postao zastupljeniji od slika.
Od tada je naizgled Instagram u krizi identiteta. Je li i dalje aplikacija za dijeljenje fotografija? Jesu li priče u fokusu? Jesu li Reels postali ključna stvar ili Instagram samo pokušava pobjediti još jednog potencijalnog konkurenta?
S obzirom na različite algoritamske promjene, izvorni fokus aplikacije uvelike je promijenjen od pokretanja aplikacije. Ne treba zanemariti ni Metinim pritiskak, kako bi se borila s konkurentima umjesto da ih akvizira. Treba reći i da j korištenje Instagrama poraslo. Postao je poprilično popularan, ali i manje fokusiran i sve manje jedinstven u svojoj ponudi vrijednosti.
Isključivo korisnik diktira sadržaj
Svega je i Mosseri svjestan i želi stvari vratiti na “staro”. Znači li to da ćemo vidjeti manje videa, a više fotografija u glavnom feedu?
Ne želim izlaziti u javnost sa bombastičnim najavama. Očekujte više fotografija, jer se Instagram nastoji ponovno uskladiti s autentičnijim, zanimljivijim iskustvima koja su pokrenula prvu iteraciju aplikacije.
Adam Mosseri, izvršni direktor Instagram-a
Ipak, sve će biti diktirano statistikom i analizom preferencija korisnika. Video je postao ključni fokus jer je to značilo da više ljudi provodi više vremena u aplikaciji. Slike će biti iste – ako Instagram vidi više angažmana i više vremena provedenog kao rezultat prikazivanja više fotografija ljudima, nastavit će se kretati tim putem, piše Social Media Today.
Ali ako završi tako da je Reels ključni pokretač korištenja aplikacije, to nažalost znači više sadržaja Reela. Što se čini manje jedinstvenim, manje autentičnim Instagram-u.
Adam Mossari je poslao zanimljivu poruku. Predlaže ljubiteljima fotogafija da se više angažiraju oko fotografija. Ukoliko budemo objavljivali više zanimljivih fotografija, angažman će se povećati. Algoritam će poslati više signala da se ljudima sviđa fotografija kao sadržaj i bit će je više.