Četvrtak, 9 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Atwoodova patka

Bilo da radite na izradi računalnih igara ili na izradi nekog dokumenta – netko se uvijek, skoro u pravilu, želi upetljati u vaš posao. Najčešće mikromenadžeri. Pa zašto im ne dopustiti? Atwoodova patka lukava je smicalica kojom se užurbanim mikromenadžerima daje dojam da su nešto učinili. Logika je sljedeća: dajte im nešto očito što mogu kritizirati i promijeniti, što neće naštetiti kvaliteti prozvoda vašeg rada.

Izraz Atwoodova patka dolazi iz industrije računalnog programiranja. Dobio je ime na temelju jedne anegdote Jeffa Atwooda, programera, bloggera i poduzetnika. Atwood je poznat i kao osnivač, među programerima popularne platforme Stack Overflow. Ovo je anegdota koju je ispričao Atwood:

“Bilo je dobro poznato da producenti (pozicija u industriji igara, otprilike ekvivalentna Project Managerima) moraju promijeniti sve što je učinjeno. Pretpostavka je bila da su podsvjesno osjećali da, ako nisu barem nešto promijenili, ne dodaju vrijednost.

Dizajner igara koji je radio na animacijama lika kraljice za Battle Chess bio je svjestan ove tendencije i došao je do inovativnog rješenja. Napravio je animacije za kraljicu onako kako je smatrao da bi bilo najbolje, uz jedan dodatak: dao je kraljici patku za kućnog ljubimca. On je animirao ovu patku kroz sve kraljičine animacije, natjerao je da leprša oko uglova. Također je dobro pazio da se nikada ne preklapa sa “stvarnom” animacijom.

Na kraju je došlo vrijeme da producent pregleda animacijski set za kraljicu. Producent je sjeo i pogledao sve animacije. Kad su završili, okrenuo se prema dizajneru i rekao: “To izgleda sjajno. Samo jedna stvar— riješi se patke.”

Atwoodova patka – lekcije

Pristup rješavanja problema mikromenadžmenta dovitljivim i lukavim rješenjima kao što je ovaj, neosporno je zanimljiv. Na nekoj razini kreativan i komičan. Ubacivanje očito nepotrebnog elementa u vaš rad da bi se ispunio šefov poriv da nešto promijeni, a da time rad ne ugrozi, zaista je lukavo.

Međutim, treba primjetiti i sljedeće:

  • organizacija i radna okolina u kojoj je potrebno primjenjivati ovakve smicalice nije zdrava
  • činjenica da je ovakvo rješenje problema primjenjeno, znači da će se problem nastaviti produbljivati
  • organizacije u kojima se ovakav tip rješenja traži, pate od neefikasnosti (dok je kreirao suvišnu patku, ovaj dizajner je mogao uraditi nešto korisnije). S druge strane, upitno je da li je veća neefikasnost nastala suvišnim radom dizajnera, ili bi veća šteta nastala kad bi mikromenadžer našao neku drugu stvar koja je potrebna i funkcionalna, a naložio bi da se promijeni

Jeste li ikada primjetili ili osjećali da morate iskoristiti sličan manevar u svom radu? Ako jeste, razmislite o primjeni drugačije strategije rješenja problema (izravan razgovor, traženje feedbacka…), ili o promjeni radne okoline.

Autor: financa.ba

Prilikom preuzimanja članka, obvezno navesti izravnu poveznicu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno