Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto vaši zaposlenici zapravo daju otkaz? Odgovor možemo svesti na 1 razlog

Lideri se već nekoliko desetljeća bore s važnim pitanjem: Kako spriječiti svoje najvrjednije zaposlenike da daju otkaz?

Odgovor nije iznenađujući, ali ostaje lekcija koju je teško naučiti. Jednostavno rečeno, ljudi daju otkaz jer njihove potrebe nisu zadovoljene.

Većina menadžera i dalje radi u hijerarhiji odozgo prema dolje gdje zaposlenici primaju naredbe i služe ih. Novi model vodstva je pristup odozdo prema gore, a ne odozgo prema dolje. Najprije služiti zaposlenicima na prvoj liniji – onima koji su najbliži kupcu.

Zašto vaši zaposlenici daju otkaz

Ali da bi to učinili, menadžeri prvo moraju imati osnovno razumijevanje ljudske motivacije. Treba znati da su zaposlenici u svojoj srži usmjereni na rast. Ovo ostaje jedan od glavnih razloga zašto vaši zaposlenici daju otkaz:

Nedostatak razvoja karijere.

Prema studiji na više od 18.000 radnika na prvoj liniji u 150 kompanija, nedostatak napredovanja u karijeri je razlog broj 1 za fluktuaciju. Iako je plaća još uvijek važna — nalazi se na drugom mjestu — novac sam po sebi nije dovoljan. Ljudi traže smislen posao koji im pomaže razviti svoje vještine i izgraditi karijeru.

Drugo istraživanje pokazalo je da 49 posto zaposlenika ne osjeća da dobivaju dovoljno obuke, podučavanja ili mentorstva za napredovanje u karijeri. Povrh toga, 50 posto zaposlenika u toj studiji reklo je da su njihove karijere zastale ili čak nazadovale.

Razvoj karijere nadilazi napredovanje

Pogreška koju čine mnogi ljudi na vodećim pozicijama je pretpostavka da razvoj karijere ide uzlaznom putanjom. Nedavno istraživanje koje je provela Julie Winkle Giulioni za svoju knjigu Promotions Are So Yesterday: Redefine Career Development. Help Employees Thrive utvrdio je da zaposlenici žude za različitim mogućnostima razvoja. “Mimo i osim uspona napredovanjem i pozicijama, postoje mnogi drugi načini na koje zaposlenici žele rasti“, piše Giulioni.

Kada su vođe svjesni da su zaposlenici otvoreni za – i zapravo žele – razvoj karijere koji nadilazi napredovanje, to otvara vrata kreativnim pristupima kao što je, na primjer, povećanje uloga i odgovornosti koje angažiraju ljude i intelektualno i emocionalno.

Giulioni kaže: “Ljudi danas traže drugačiji odnos sa svojim poslom — više značenja, sposobnost da naprave razliku, veću povezanost i puno više autonomije. A svaki nudi ogromnu priliku za ne samo za zadovoljstvo, već i za profesionalni razvoj.

S tim u vezi, organizacije trebaju normalizirati praksu zadržavanja prostora za autentične razgovore između menadžera i zaposlenika kako bi istražile razvojne pristupe i mogućnosti mentorstva za podršku svojoj korporativnoj strategiji i kulturi.

Nažalost, ostaje veliki nesrazmjer između onoga što je zaposlenicima potrebno za profesionalni razvoj i onoga što njihovi poslodavci zapravo pružaju. Mnogi zaposlenici organizacija žele jasno usmjerenje, vodstvo i podršku za svoje ciljeve razvoja karijere. Drugim riječima, žele da njihovi šefovi igraju aktivnu ulogu u razvoju njihove karijere. A šefovi ne daju pristup tim putevima.

Za razvoj karijere potrebni su dobri odnosi

Zaposlenici shvaćaju da razvoj karijere nije jednosmjerna ulica. Kako bi ispunili ciljeve u karijeri, menadžeri moraju izgraditi odnos sa svojim ljudima. To uključuje mogućnost vođenja iskrenih razgovora jedan na jedan o tome kako izgleda karijera vašeg zaposlenika. Ovi se razgovori mogu dogoditi samo ako postoji smislen odnos s vašim zaposlenikom.

Tu leži problem. Menadžeri postaju sve manje dostupni i ne provode dovoljno vremena jedan-na-jedan sa svojim izravnim podređenima kako bi razumjeli i podržali svoje ciljeve profesionalnog razvoja.

To znači da oni zaposlenici koji se osjećaju nesigurno u pogledu stabilnosti svog posla (i dugoročnog rasta) nemaju održiv, psihološki siguran izlaz za raspravu o svojim potrebama i procjenu očekivanja koja će im pomoći da postignu svoje ciljeve profesionalnog razvoja. To bi moglo zaustaviti ili čak unazaditi njihovu karijeru i daljnji razvoj. Što je još gore, to bi vaše zaposlenike moglo navesti da potraže posao negdje drugdje u tvrtki koja cijeni njihovu potrebu da rastu kao ljudska bića.

Izvor: Inc.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno