Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako lideri mogu njegovati emocionalnu inteligenciju

Nije tajna da je emocionalna inteligencija vrijedna vještina za menadžere. Međutim, mnogi izvršni direktori bore se da je njeguju unutar svog tima. Koje su to prednosti emocionalne inteligencije na radnom mjestu i kako je razviti da poboljšate svoje vještine vođenja i da unaprijedite svoju poslovnu strategiju?

Što je emocionalna inteligencija?

Emocionalna inteligencija je sposobnost opažanja, tumačenja, demonstracije, kontrole, procjene i korištenja emocija za učinkovitu i konstruktivnu komunikaciju s drugima i odnos prema drugima. Neki stručnjaci sugeriraju da je emocionalna inteligencija važnija od IQ-a za uspjeh u životu.

Korištenje emocionalne inteligencije može olakšati otvorenu komunikaciju i ojačati odnose između rukovoditelja, menadžera i zaposlenika, stvarajući općenito poboljšanu radnu kulturu. Za menadžere je važno ne samo da znaju kako poticati emocionalnu inteligenciju u sebi, već i kako je potaknuti u svom timu.

5 stupova emocionalne inteligencije

U svojoj bestseler knjizi, Emocionalna inteligencija, psiholog i pisac Daniel Goleman izrađuje okvir u kojem vođe mogu iskoristiti pet ključnih osobina za uspješnu implementaciju emocionalne inteligencije na radnom mjestu. Na ove osobine utječu i iskustvo i intuitivnost. Pet stupova su:

1. Samosvijest:

Naše emocije ne utječu samo na nas, već i na ljude oko nas. Sposobnost prepoznavanja vlastitog emocionalnog stanja i njegovog utjecaja na druge vještina je koja se može razviti s vremenom. Na primjer, zaposlenici mogu oklijevati tražiti pomoć ako vide da je njihov šef već pod stresom zbog drugih zadataka. Iako ne biste trebali skrivati svoje emocije, važno je biti svjestan kako one kod drugih dolaze do izražaja.

2. Samokontrola:

Iako ne možemo uvijek kontrolirati svoje emocije, možemo kontrolirati način na koji na njih reagiramo. Samokontrola (kontrola impulsa) ključna je za održavanje dobrih odnosa na radnom mjestu. Lideri koji se mogu kontrolirati prije nego što reagiraju sposobniji su nositi se s teškim situacijama i ugledniji su.

Samokontrola također promiče odgovornost jer pomaže stvoriti jasan skup očekivanja o tome kako postupati na radnom mjestu.

3. Motivacija:

Goleman piše: “Vodstvo nije dominacija, već umijeće uvjeravanja ljudi da rade prema zajedničkom cilju”.

Motiviranje vaših zaposlenika je možda najvažnija radnja za postizanje usklađenosti unutar vašeg tima. Kada su svi članovi tima motivirani i usredotočeni na isti cilj, veća je vjerojatnost da ćete postići svoje ciljeve. Motivirajte svoje zaposlenike postavljanjem jasnih ciljeva, slavljenjem pobjeda i priznavanjem pojedinačnih doprinosa.

4. Empatija:

Empatični vođe sposobni su se staviti u tuđu kožu i ponašati se pošteno. Općenito ih zaposlenici vole jer imaju više razumijevanja i sposobni su komunicirati na osobnoj razini. Imati empatiju ne znači samo brinuti se o drugima — to znači biti u stanju prepoznati tuđe emocije čak i kada nisu prepoznatljive i biti u stanju voditi razgovore na odgovarajući način imajući na umu emocionalno stanje druge osobe.

Studija Centra za kreativno vodstvo pokazala je da su “menadžere koji su prakticirali empatijsko vodstvo prema izravnim podređenima njihovi šefovi smatrali uspješnijim “. Empatijsko vodstvo nije ograničeno na rukovoditelje – menadžeri i zaposlenici na drugim razinama mogu imati koristi od prakticiranja empatije na poslu.

5. Društvene vještine:

Društvene vještine poput aktivnog slušanja i verbalne/neverbalne komunikacije dovest će do jačeg povjerenja među timom. Lideri s društvenim vještinama bolji su komunikatori i znaju kako raditi s različitim tipovima ljudi. Učinkovita komunikacija jedna je od najvažnijih vještina koje lider mora imati i pokazala se korisnom kada se bavi problemima ili teškim temama. Posjedovanje dobrih društvenih vještina također čini da menadžeri izgledaju pristupačnije članovima svog tima, omogućujući pozitivne radne odnose i učinkovitu petlju davanja povratnih informacija.

Prednosti emocionalne inteligencije na radnom mjestu

Iskazivanje emocionalne inteligencije u vašem poslovanju može dovesti do nebrojenih poboljšanja. Od kvalitetnijeg učinka do bolje kulture. U nastavku nekoliko glavnih prednosti:

Usklađivanje tima: Okupite članove tima oko zajedničkog cilja. To stvara kohezivnost u svim segmentima i pomaže u osiguravanju da nijedan okvir u vašem strateškom izvršenju ne bude neprovjeren.

Povećana produktivnost: Zaposlenici će raditi više i brže uz pravu motivaciju. Oni će, dok rade prema određenim ciljevima tvrtke, biti potaknuti da postavljaju pitanja radi jasnoće kao i da istražuju nove ideje.

Povećana transparentnost i odgovornost: Emocionalna svijest je poželjna osobina među liderima kada je u pitanju način na koji ih zaposlenici vide. To ih potiče da budu otvoreniji i iskreniji sa svojim timom, stvarajući prilike za veću transparentnost u tvrtki. Iskrenim izražavanjem određenih inicijativa, metrika i informacija o tvrtki, vođe stječu povjerenje i razumijevanje svog tima. Uspostavljanje ove vrste transparentnosti i odgovornosti pomaže u popunjavanju praznina i osigurava da pravi ljudi rade prema pravim ciljevima.

Bolja komunikacija: Komunikacija je ključna kada je riječ o timskom obavljanju bilo čega, a lakše je komunicirati kada znate kako se osjećate. Emocionalno inteligentni vođe sposobni su učinkovito izraziti ono što je potrebno na način koji drugi mogu razumjeti. Oni su također dobri slušatelji i znaju kako prenijeti poantu, a istovremeno uzimaju u obzir stajališta i mišljenja druge osobe. Ovo je povezano sa stupom samoregulacije, budući da je sposobnost kontroliranja impulzivnih odgovora još jedan važan dio učinkovite komunikacije.

Emocionalnu inteligenciju moguće je poboljšati
Emocionalnu inteligenciju moguće je poboljšati

Koraci za poboljšanje emocionalne inteligencije u vašoj organizaciji

Nije slučajnost da su pet stupova emocionalne inteligencije također ključne osobine dobrog lidera. Za lidere je važno ne samo da pokazuju osobine emocionalne inteligencije, već i da ih prepoznaju i slave unutar svog tima. Dakle, kako lideri mogu njegovati emocionalnu inteligenciju?

1. Pokažite zahvalnost:

Rukovoditeljima je lako previdjeti važnost uvažavanja zaposlenika, iako i najmanje geste mogu napraviti veliku razliku. Kad su zaposlenici zadovoljni, cijeli posao ima koristi. Istraživanja su pokazala da sretni zaposlenici povećavaju produktivnost, prodaju, neto rezultate poslodavca, radije se zadržavaju i još mnogo toga.

Ne zaboravite pohvaliti dobro obavljen posao i pobrinite se da vaši zaposlenici znaju da njihov naporan rad neće proći nezapaženo. To može biti jednostavno poput pozdrava na sastanku vašeg tima ili rukom napisane zahvalnice. Kad zaposlenici dobiju pohvale, osjećaju se cijenjenima. A kada se osjećaju cijenjenima, više su motivirani marljivo raditi i postići iznimne rezultate.

2. Prakticirajte ono što propovijedate:

Respektabilni ljudi daju primjer. To uključuje nastojanje da pokažete pozitivne osobine koje očekujete vidjeti od svog tima i djelovanje u skladu s njima. Da bi bio učinkovit, tim mora biti ujedinjen od vrha prema dole. Postupci poput zahvaljivanja, priznavanja nečega što niste napravili dobro  i politike otvorenih vrata pomoći će u stvaranju zdravijeg okruženja.

3. Upoznajte sebe:

Razumijevanje sebe temelj je emocionalne inteligencije. Samosvijest i refleksija uključuju razumijevanje vlastitih emocija, snaga, slabosti, potreba i nagona. To je glavni čimbenik u emocionalnoj regulaciji. Jer pomaže u pružanju uvida u nečije emocionalne reakcije i olakšava njihovu kontrolu. Potrudite se voditi računa o tome kako reagirate u različitim situacijama i prilagodite se ideji samo-refleksije. Ova vrsta razmišljanja nije dobra samo za poboljšanje vaših vještina vođenja, već i za vašu dušu.

4. Upoznajte svoje ljude:

Znate da je važno uspostaviti dobre radne odnose sa svojim suradnicima, ali uspostavljanje dobrih osobnih odnosa također je vrlo važno. Poznavati svoje zaposlenike na osobnoj razini znači biti u mogućnosti bolje razumjeti njih i njihova emocionalna stanja. To vam omogućava da odredite kako najbolje raditi s njima.

Ne podcjenjujte važnost druženja jedan na jedan između izvršnih direktora/menadžera i članova tima. Održavanje čestih i dosljednih sastanaka 1:1 pomaže u poboljšanju učinka, ali također pruža prilike za otvorenu komunikaciju i izgradnju odnosa. Vjerojatnije je da će članovi tima pružiti istinite i konstruktivne povratne informacije ako osjećaju da ih se čuje.

5. Omogućite obuku:

Kao što je spomenuto, emocionalna inteligencija je vještina koja se može razviti i poboljšati vježbom. Ako želite da vaš tim bude uspješan, važno je ulagati u programe obuke i razvoja emocionalne inteligencije. To uključuje i emocionalnu svijest i emocionalnu regulaciju, kao i komunikacijske vještine, vještine donošenja odluka i više.

Razvijanje emocionalne inteligencije zahtijeva praksu, ali može imati veliki utjecaj na uspjeh organizacije. Prepoznavanjem emocionalne inteligencije u vašem timu i ulaganjem u obuku emocionalne inteligencije, možete stvoriti bolje radno okruženje koje vodi do boljeg učinka i većeg morala.

***

Emocionalna inteligencija nije nešto što se može nametnuti ljudima ili naučiti preko noći. Od lidera zahtijeva vrijeme i predanost, ali može imati pozitivan i trajan učinak na tim u cjelini ako se redovito provodi i podržava. To je vrijedan alat koji može pomoći poslovnim vođama da budu učinkovitiji, poboljšaju komunikaciju i povećaju povjerenje.

Ulaganjem u emocionalnu inteligenciju, vaša će tvrtka moći ubrati plodove bolje povezane radne snage koja se osjeća cijenjenom, poštovanom i motiviranom za uspjeh.

Izvor: Entrepreneur

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno