Aircash je jako popularna fintech aplikacija u Hrvatskoj. Upravo zato smo odlučili porazgovarati s Hrvojem Ćosićem, suosnivačem i direktorom ove kompanije. Zanimaju nas globalni trendovi u fintech industriji, koliko Aircash prati navedene trendove. U kojim je sve državama trenutno dostupna aplikacija, ali i kada će biti dostupna u Bosni i Hercegovini. Nedavno se i na našem portalu moglo pročitati, da se uskoro očekuje dolazak i na BH tržište, te ćemo saznati i o toj temi nešto više.
Autorica koristi aplikaciju prilikom boravka u Hrvatskoj, tako je gotovo nezamisliv boravak a da se aplikacija ne iskoristi za plaćanje parkinga, nadoplatu aplikacije za plaćanje autoputa. Također, aplikacija nudi mogućnost za kupnju ulaznica za nebrojne događaje u Hrvatskoj, iz udobnosti doma u Mostaru. Također, nudi mnoge dodatne mogućnosti, poput kupnje e-vinjete u Sloveniji i drugim državama EU.
Stoga ćemo s gdinom. Hrvojem Ćosićem porazgovarati o razvoju novih proizvoda na Aircaash-u? Što novo možemo očekivati, a što se javnosti može otkriti?
Mnogo toga. Sljedećeg mjeseca izlazimo s uslugom dodjeljivanja IBAN-a svakom korisniku Aircash novčanika. To će omogućiti brza plaćanja s računa svih banaka na Aircash aplikaciju, instant prijenose sa Aircash-a na sve bankovne račune, te plaćanja putem drugih mobilnih platformi poput PayPala, Revoluta i sličnih, uz mogućnost prebacivanja novca s tih platformi na Aircash, time ujedno omogućujemo plaćanja i podizanje gotovine putem Aircash Mastercard kartice.
S obzirom na nedavno lansiranje usluga Google Pay i Apple Pay na tržištu, možemo reći da Aircash sada objedinjuje sve potrebne funkcionalnosti za brza, jednostavna i povoljna plaćanja.
U kojim državama su danas dostupne usluge Aircash-a? pored Hrvatske gdje imate najviše korisnika?
U svim državama Europske unije i u Švicarskoj. Osim u Hrvatskoj, gdje imamo najveći broj korisnika, također imamo razvijeno poslovanje i aktivne korisnike u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, te pogotovo rastemo na tržištima Rumunjske, Grčke i Cipra. Također, planiramo proširiti usluge i na druge velike članice Europske unije.
Kad smo kod korisnika, koliko danas fintech Aircash ima aktivnih korisnika?
Kada gledamo cijeli spektar Aircash usluga, broj korisnika se približava brojci od milijun korisnika.
Često smo čitali najave da će Aircash doći u Bosnu i Hercegovinu. Zanima nas, kada je plan da napokon možemo koristi prve usluge Aircash-a u Bosni i Hercegovini?
Ove godine zasigurno. Regulativa se približava standardima Europske unije i svakako vjerujem da ćemo ove godine ponuditi našim klijentima u Bosni i Hercegovini ključne Aircash usluge, poput instant slanja novca iz inozemstva u Bosnu i Hercegovinu. To će biti odlična vijest za dijasporu koja živi u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Švedskoj i drugim državama, jer vjerujemo da će to biti konkurentan, jednostavan i brz način za slanje novca u Bosnu i Hercegovinu. Također, planiramo ponuditi Aircash Mastercard karticu koja će biti izvrsna za sigurnu i jednostavnu online kupovinu, ali i za kontrolu troškova. Karticu će biti moguće nadopunjavati s tekućih računa, karticama i gotovinom te jednostavno njome upravljati putem Aircash mobilne aplikacije.
Osim Bosne i Hercegovine, na koja tržišta još planirate širenje u 2024. godini?
Osim Bosne i Hercegovine, planiramo proširiti se na tržišta Švicarske, Španjolske, Italije i Francuske, te posebno na tržišta susjednih zemalja poput Srbije, Crne Gore i Albanije.
Kako ste zadovoljni s poslovnim rezultatima u 2023. godini, koja je iza nas. Što biste istakli kao najveći uspjeh u protekloj godini?
Zadovoljni smo, no idemo dalje. Ključni uspjesi su vezani uz naš proizvod, njegov razvoj, na inovacije, na rast broja korisnika i tržišta te jačanje same kompanije, ljudi i organizacije.
Globalno kada je FintechAko želimo nekome na jednostavan način objasniti što je f... u pitanju, koji su globalni trendovi koji će obilježiti tekuću i narednu godinu?
Vjerujem da će konsolidacija biti ključna, s obzirom na to da će fintech platforme omogućavati sve širi spektar usluga, od samih plaćanja do konzumacije raznih usluga poput parkinga, cestarine, kupnje karata za vlakove, autobuse i trajekte, kao i kupnje ulaznica za koncerte i utakmice, pa sve do trgovanja dionicama, kripto imovinom, te čak i nekih tradicionalnijih bankarskih usluga poput mikro kreditiranja.
Koliko su države Balkana konzervativne, odnosno, koliko zakonske odredbe ne prate razvoj Fintech-a? Očekujte li neke promjene? Kada možemo očekivati da će fintech kompanije poput Aircash-a početi nuditi neke bankarske usluge? Koje bi to usluge mogle biti? (naravno, osim plaćanja računa koja su dostupna već sada)
Dobre su, prate EU regulativu, stanovništvo je digitalno pismeno, prihvaća nove trendove i inovacije. Veselimo se skorom početku pružanja Aircash usluga i nadamo se obostranom zadovoljstvu i zajedničkom uspjehu. Ne planiramo pružati bankarske usluge, banke to rade, te smo otvoreni za suradnju s bankama
U kojem će smjeru generalno ići razvoj Aircash-a, kako vi vidite kompaniju za pet ili deset godina? Očekujte li da će i dalje biti u Vašem vlasništvu?
Nove usluge, novi proizvodi, nova tržišta. Rast, razvoj, inovacije, tehnologija, organizacija, struktura, i što je najvažnije, ljudi. O drugome ne razmišljamo.
Kada Hrvoje Ćosić razmišlja o razvoju Aircash-a, koja su tri po Vama najveća Fintech servisa u svijetu? Što ih izdvaja od konkurencije?
Ne analiziramo druge na taj način. Ali naravno, pratimo, poštujemo i učimo od konkurencije. To nas potiče da budemo bolji.
Iz Vaše biografije se da zaključiti da ste napustili siguran posao u financijama i upustili ste se u projekt, za koji je trebalo stvoriti tržište. Što biste poručili mladim poduzetnicima koji su na sličnom putu kao i Vi. Što je najbitnije prilikom odluke o upuštanju u poduzetničke vode?
Treba pokušati, treba krenuti. Napraviti prvi korak i onda biti spreman za dugotrajan, izazovan put, ali i izuzetno zanimljiv. I treba uživati u toj pustolovini.
Autor: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.