Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ako vaš šef ima ove 3 navike, možda mu nedostaje emocionalna inteligencija

Šef s visokom emocionalnom inteligencijom može vam uvelike olakšati posao. Rad za nekoga tko nema takvu vrstu empatije, međutim, može natjerati čak i najlojalnijeg zaposlenika da razmisli o davanju otkaza.

To je ključna osobina, kako na radnom mjestu tako i u životu. Sposobnost prepoznavanja i razumijevanja emocija, reguliranja ponašanja, snalaženja u različitim društvenim okruženjima i suosjećanja s ljudima oko vas može pomoći u jačanju vaših odnosa. Pa čak i podići vaše samopoštovanje.

Emocionalna inteligencija, također poznata kao emocionalni kvocijent (EQ), posebno je vrijedna kod šefova koji određuju ton zajedništva i komunikacije na poslu.

Nedostatak EQ može znatno unazaditi vaš moral i spriječiti vaš rast, kaže Daniel Goleman, psiholog s Harvarda i autor knjige “Optimalno: Kako održavati osobnu i organizacijsku izvrsnost svaki dan”.

Konkretno, Goleman kaže da se jaki, učinkoviti vođe klone ove tri destruktivne navike:

Javne kritike

Recimo da ste pogriješili tijekom velike prezentacije. Umjesto da dogovorite vrijeme jedan na jedan za raspravu o tome, vaš šef vas javno grdi zbog toga što ste pogriješili – daje sve od sebe da od vas naprave primjer.

Znakovi koji pokazuju nisku emocionalnu inteligenciju uključuju “ljutnju šefa i  javno vikanje i izravno prozivanje”, kaže Goleman. “Istraživanje pokazuje da to otuđuje zaposlenika, koji zatim mrzi tog šefa.”

Četrdeset osam posto stručnjaka za ljudske resurse reklo je da je njihova organizacija doživjela “nasilje na radnom mjestu” u 2019., uključujući verbalno uznemiravanje, vikanje i zastrašivanje, prema Društvu za upravljanje ljudskim resursima.

Perfekcionizam

Poticanje zaposlenika na poboljšanje neophodan je dio posla svakog šefa. Ali kada to postane neprestano “bubnjanje”, uz isključenje pozitivnih povratnih informacija, to je loš znak, kaže Goleman.

Vođe koje vide samo “što nije u redu s ljudima, a ne ono što je ispravno”, snižavaju moral svojih zaposlenika, kaže Goleman. Vjerojatno “usmjeravaju ovaj kritički stav i prema sebi također”, dodaje.

Bivša izvršna direktorica IBM-a Ginni Rometty, primjerice, zaradila je nadimak “Crvena olovka” neprestanim označavanjem i ispravljanjem rada svojih zaposlenika, rekla je na prošlogodišnjem summitu Svjetskog poslovnog foruma u New Yorku. Poziv na buđenje od kolege pomogao joj je da shvati da je njezina opsjednutost pronalaženjem pogrešaka problem.

“Jedna osoba je rekla: ‘Znaš, ljudi se jednostavno ne žele ni truditi, jer ćeš ti to promijeniti i popraviti. Nikada neće biti dovoljno dobro”, rekla je. “To je prilično onesposobljavajuće za ljude… razvlastila sam ih. Naravno, to mi nikada nije bila namjera, ali naučila sam to zaustaviti.”

Ako želite napraviti promjenu, možete početi tako što ćete pomoći svom šefu perfekcionistu da prepozna da stvara negativno okruženje – i za radno mjesto i za sebe. Ili će izgorjeti ili se zaključati u krug beskrajnog odugovlačenja, rekla je autorica Morra Aarons-Mele.

Nepotrebni argumenti

Rasprave na radnom mjestu su uobičajene. Ljudima koji te razgovore pretvore u svađe nedostaje emocionalna inteligencija. Osobito šefovima, koji se smatraju vođama na radnom mjestu i trebali bi znati bolje.

Lideri koji se “uvijek svađaju i nikad se ne slažu” mogu učiniti da se njihovi zaposlenici osjećaju kao da se njihovo mišljenje ne cijeni ili da nisu sposobni obavljati svoj posao, kaže Goleman.

Ulazak u rasprave stalno slabi grupu”, dodaje. “Bolje je ako vođa može pomoći u rješavanju sporova umjesto da se svađa.

Umjesto da započinju svađe, profesionalci s visokim EQ-om potvrđuju tuđe osjećaje i iskustva, napisao je psiholog Cortney Warren. Također su otvoreni za promjenu vlastite perspektive.

“Emocionalna inteligencija povezana je sa sposobnošću promjene tijekom vremena dok učite i rastete”, napisao je Warren. “Ljudi s niskom emocionalnom inteligencijom često su rigidniji i borit će se protiv pokušaja promjene ili razvoja. Čvrsta uvjerenja su važna, ali isto tako i otvorenost za nove mogućnosti.”

Izvor: CNBC | Prijevod i prilagodba: financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno