Avioprijevoznik se bori s nedostatkom osoblja dok se pokušava vratiti na razinu usluge prije pandemije.
Uklanjanjem zadnjeg reda sjedala u svojoj floti A319, EasyJet je rekao da će moći letjeti s tri člana kabinske posade umjesto s četiri.
To bi ograničilo broj putnika na najviše 150 putnika.
EasyJet je rekao da je to učinkovit način upravljanja flotom uz “izgradnju dodatne otpornosti i fleksibilnosti” u operacije zrakoplovne kompanije.
Letovi bi i dalje ispunjavali propise Uprave za civilno zrakoplovstvo (CAA) o potrebnom broju kabinskog osoblja, koji se temelji na broju fizičkih sjedala, a ne na broju putnika u zrakoplovu, piše BBC.
Zračne tvrtke i zračne luke u Velikoj Britaniji bore se s nedostatkom osoblja od Uskrsa, jer je potražnja za putovanjima ponovno porasla, nakon ukidanja svih preostalih covid ograničenja putovanja u Britaniji.
EasyJet i BA bili su prisiljeni prekinuti stotine letova prošlog mjeseca jer je razina virusa porasla, zbog čega je osoblje ostalo bez posla i otežano održavanje punog rasporeda.
Poteškoće s osobljem se nastavljaju
Mnoge zračne tvrtke, uključujući EasyJet, zapošljavaju novo kabinsko osoblje za zamjenu osoblja koje je otpušteno tijekom pandemije. No stručnjaci predviđaju da će se poteškoće s osobljem nastaviti i do 12 mjeseci.
U međuvremenu je EasyJet rekao da će shema za ograničavanje broja putnika na A319 omogućiti zračnoj tvrtki da radi s većom sigurnošću. Promjena kapaciteta bila je vrlo mala kao udio ukupnog broja putnika u ljetnoj sezoni, dodaje se.
Razmotrili su, kažu, niz mjera za jačanje svoje operativne otpornosti. Osim sheme uklanjanja mjesta, tvrtka će također uložiti više sredstava u obradu akreditacije novog osoblja.
EasyJet je rekao da očekuje da će ovog ljeta biti “blizu” razine iz 2019. EasyJet prije pandemije preletio je gotovo 300.000 putnika svaki dan tijekom špice sezone.
Julia Lo Bue-Said iz Advantage Travel Partnershipa, najveće britanske neovisne grupe turističkih agenata, rekla je da je “ogromna nestašica radne snage” u sektoru jedan od mnogih čimbenika koji utječu na turističku industriju nakon dvije godine prekida.
“Ovo samo pogoršava pitanje zadovoljavanja potražnje potrošača za putovanjima”, rekla je.
EasyJet je rekao da je zadnjih šest sjedala obično rezervirano u posljednjim danima prije polaska, tako da prodaja maksimalno 150 karata ne bi utjecala na kupce koji planiraju ljetna putovanja.
Tijekom uskršnjeg špica putovanja putnici su se suočavali s dugim redovima u zračnim lukama. Ozbiljni poremećaji u zračnoj luci Manchester doveli su do ostavke njezine izvršne direktorice Karen Smart.
Kašnjenja u dobivanju sigurnosne dozvole za novo osoblje zrakoplovnih prijevoznika značila su da regruti nisu mogli započeti obuku. Tajnik prometa Grant Shapps nedavno je rekao parlamentarnom odboru za promet da će vlada dopustiti zračnim lukama da započnu obuku osoblja bez sigurnosne provjere.