Europska podružnica američkog proizvođača automobila pala je na vrlo niske grane. Stručnjaci smatraju da će iduće godine gašenje Focusa, jednog od dva preostala važna “stara” modela, dovesti brend do ozbiljnih problema. I do još niže pozicije na europskom tržištu, gdje je Ford zabilježio pad od 17,5 posto.
Fordov europski odjel je, blago rečeno, na klimavim nogama. Tvrtka već nekoliko godina neuspješno radi na transformaciji u brend električnih automobila (djelomično surađujući s Volkswagenom), vođena tržišnim analitičarima koji su očito bili u krivu.
No, nije sva krivnja na analitičarima i stratezima, piše Seebiz. Velika većina proizvođača bila je prisiljena redefinirati svoje strategije. Posebice kada je Europska unija odgodila emisijski standard Euro 7 za 2030. godinu. No, Ford nije jedini koji je promašio strategiju previše se oslanjajući na najavljenu regulativu. Već se za razliku od svojih rivala prebrzo riješio starih vozila.
Ford je jedan od jasnih primjera brenda koji je odao počast ideji da će prodaja električnih automobila procvjetati. Brend se prethodno preko noći riješio svih važnijih modela. Od Galaxya i S-Maxa do Mondea, C-Maxa i Fieste. Dani su odbrojani i Focusu koji sljedeće godine završava karijeru, a to je ono što najviše brine struku. Od klasičnih vozila, za koje tržište trenutno ima veliki interes, ostat će samo Kuga i Puma. Ali, je li to dovoljno za tako velikog proizvođača?
Siromašniji od konkurencije
Kada se 2025. podvuče crta, Fordov katalog bit će više nego siromašan u odnosu na konkurenciju. Puma, Kuga, Bronco, Mustang i Tourneo ostaju kao predstavnici modela sa SUS motorima. A pridružit će im se i novi EcoSport. Dok će s električne strane biti Mustang Mach-E i Explorer Electric, kojima će se uskoro pridružiti i baterijska verzija Pume i novi Capri . Brend je potvrdio da će se i dalje oslanjati na plug-in hibride kako bi ostvario uštede. No osim Kuge PHEV koja itekako drži korak s konkurencijom na tržištu, Ford nema adekvatan drugi plug-in hibrid u svojoj ponudi.
Fordova prodaja u prvom kvartalu ove godine bilježi pad od 17,5 posto. A uz ograničenu ponudu popularnih modela bit će im vrlo teško premostiti razdoblje do sljedećeg desetljeća. Stručnjaci smatraju da treba ozbiljno razmisliti treba li se impact compact doista ugasiti ili mu se život može produžiti još jednim redizajnom. Popularnim rješenjem koje ne zahtijeva velika ulaganja, a koje drugi proizvođači sve više prakticiraju.
Ako se u međuvremenu zvijezde poslože i tržište električnih vozila krene uzlaznom putanjom, tada će slika biti potpuno drugačija. No, poslovanje sa samo dva ključna modela može biti neizvjesno i krajnje ograničeno za postizanje prodajnih brojki i nekadašnjeg statusa koji je “europski” Ford uživao na Starom kontinentu.