Francuska ima tu čast da je najposjećenija zemlja na svijetu. Oko 90 milijuna međunarodnih posjetitelja posjetilo je tu zemlju u 2019. godini, a turizam, prema francuskom ministarstvu vanjskih poslova, čini 8% GDP-a. Kao i u drugim zemljama, broj turista značajno se smanjio u vrijeme pandemije koronavirusa i prihodi koje Francuska ima od turista prepolovili su se u prvih sedam mjeseci 2020. godine.
Francuska ima sve – planine, vinarije, poznate znamenitosti i predivnu obalu, te baštinu proizvodnje vina za koju se vjeruje da je stara preko tisuću godina. (Prema Svjetskoj turističkoj organizaciji Španjolska je druga u turističkim brojkama, sa 83,5 milijuna u 2019., zatim Sjedinjene Američke Države sa 79,3 milijuna.)
Povrh toga, Francuska je dostupna iz susjednih europskih zemalja, relativno je mala i ima “je ne sais quoi” – ono nešto u što točno ne možeš uprijeti prstom – prenosi CNBC.
Za svakoga ponešto
U regiji Urville, gdje su prvi vinogradi bili posađeni u vrijeme Rimljana prije oko 2000 godina, nalazi se vinograd i posao koji se proteže kroz osam generacija.
Charline Drappier, koja zajedno sa svojim djedom, roditeljima i dva brata vodi obiteljsku vinariju Champagne Drappier, rekla je kako je vinograd posebno popularan posjetiteljima iz Sjedinjenih Američkih Država, Italije, Belgije, Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke. Dodala je i kako ljudi u Francusku dolaze zbog njezine raznolikosti.
„Možete otputovati u prilično mali dio svijeta i različitost…će biti kulturološka ili jednostavno prirodna“, rekla je za CNBC. „Svatko može pronaći nešto što želi otkriti o Francuskoj… povijest, Alpe, plaže, potpuna divljina, i mnogo kulturoloških interesa“.
Francuska je jedno od najpopularnijih odredišta za klijente Virtuosa, mreže putničkih agenata i stručnjaka, prema njezinoj potpredsjednici Misty Belles, koja ima sjedište u Washingtonu DC „Pristupačnost je svakako važna, ali postoje mnoge europske zemlje s dobrim zračnim prijevozom i željezničkim uslugama”, rekla je za CNBC.
„Ljudi u Francusku dolaze zbog vrhunske kuhinje, kulture, čiste ljepote cijele zemlje i, konačno, zbog onog osjećaja koji imaju kad su tamo. U Francuskoj postoji određena romantika“, dodala je. Poput Drappier, i Belles ističe kako je francuska raznolikost dio njezine privlačnosti i kako se ovom zemljom lakše putuje nego drugima: “S obzirom na veličinu zemlje, lako se njome kretati… bez putovanja na velike udaljenosti”.
Pariz je za Belles, koja je u Francuskoj bila više od 20 puta, osobni vrhunac. „Kada predugo ne idem tamo, dosegnem točku u kojoj osjetim da mojoj duši nedostaje Pariz“, rekla je.
Neka od omiljenih mjesta za Drappier nalaze se na jugozapadu Francuske. Odabrala je grad Pau, koji ima pogled na Pirineje, opisujući ga „vrlo autentičnim“, a vinski bar Les Papilles Insolites navela je kao top izbor.
U prvoj godini pandemije, Drappier je sa svojim mužem i malenom kćerkicom otputovala u Le Massif Central, planinsku regiju na jugu o kojoj je vrlo malo znala. Zabačena regija Aubrac za nju je bila vrhunac. Zbog pogleda je preporučila restoran Serge Vieria, koji ima dvije Michelinove zvjezdice. Također je sugerirala Le Sequet koji se u 2018. našao na naslovnicama kada se chef Sebastian Bras odrekao svoje tri Michelinove zvjezdice, rekavši kako više ne želi kuhati pod takvim pritiskom.
Drappier se također sviđa hotel La Coorniche koji je dizajnirao Philippe Starck, “dragulj mjesta” napravljen na mjestu lovačke kuće iz 1930-ih, oko sat vremena vožnje južno od Bordeauxa. Ona također preporučuje Alice Cap Ferret, obližnju knjižaru koja se izgrađuje i kao trgovac vinom.
Praktična i emocionalna privlačnost
Cap Ferret, stambeno područje koje se proteže oko od 3 kilometra duž poluotoka u obliku prsta, voli i Michael Baynes, agent za nekretnine iz Ujedinjenog Kraljevstva koji se preselio u Francusku prije 15 godina. Opisuje ga kao “vrlo chichi” i popularnog za odmor među Francuzima.
Baynes tvrdi kako je Francuska popularna iz praktičnih i emocionalnih razloga. „Francuska je jako dobro organizirana za prijem gostiju. Ima odlične puteve… prijevoz, bilo da se radi o vlakovima, cestovnom prijevozu ili avionima, sve je relativno jednostavno, pa je tako u dobroj poziciji da primi goste iz cijeloga svijeta“, rekao je za CNBC.
Skoro svi biznisi u Francuskoj su mali i srednji sa 99,9% onih koji imaju manje od 250 zaposlenih. Baynes kaže kako su većina malih ugostiteljskih firmi visokokvalitetni obiteljski poslovi. Dodao je: „Ako online tražite visoko kvalitetan smještaj u regiji Boredaux, dobit ćete listu zaista dobrih opcija. I sve su to… obiteljski poslovi koji često nude i fenomenalnu hranu“.
“S emocionalne strane… to je jednostavno zadivljujuće mjesto. Živio sam u južnoj Kaliforniji, koju neki ljudi smatraju rajem, u mjestu zvanom Orange County… i preselio sam se [u Francusku] prije gotovo 15 godina i nisam se osvrnuo”, rekao je Baynes. Sjedište mu je u regiji Dordogne, a njegova tvrtka za nekretnine Maxwell-Baynes francuskim i američkim klijentima, ali i onima iz drugih europskih zemalja i Izraela, prodaje luksuzne kuće u jugozapadnoj Francuskoj.
Na vrhu Baynesovog popisa mjesta koja treba posjetiti nalazi se La Rochelle, mali grad uz plažu u zapadnoj Francuskoj, kojeg vrlo visoko ocjenjuje i za kupovinu, ali i za restorane i plaže, kao i po tome što je jeftiniji od drugih mjesta. Otoci Ile de Rey i Ile d’Oleron, povezani s La Rochelleom mostom, dobri su za biciklizam, imaju odličnu morsku hranu i mnogima su “nepoznati”, rekao je Baynes.
Što se poznatijih mjesta tiče, na francuskoj rivijeri voli Cannes. “Sviđa mi se njegova elegancija… to je mjesto gdje možete obući onu jaknu koju čuvate samo za određene prilike, ili ako je zima, možete obući svoj Moncler [kaput]”, rekao je.