Gazprom bilježi privremeni oporavak nakon prve godine u minusu od 1999. godine.
Gazprom, ruski energetski gigant, objavio je da mu je neto dobit u prvih šest mjeseci 2024. godine skočila na 10,9 milijardi dolara. To je više nego trostruko povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovo značajno povećanje prihoda pripisuje se rastu izvoza plina i rigoroznoj kontroli troškova.
Famil Sadigov, zamjenik izvršnog direktora, istaknuo je na službenom Telegram kanalu da je temeljna zarada, zahvaljujući poboljšanoj trgovini naftom i rastu izvoza plina, uključujući i Kinu, porasla za 19% na 1,46 bilijuna rubalja u prvom polugodištu 2024. godine.
Najveći globalni proizvođač energije
Istaknuo je da je rast Gazpromovog udjela u Sakhalin Energy projektu u ruskom Pacifiku pozitivno utjecao na financijske rezultate. Prilagođena neto dobit. Ona služi kao osnova za isplatu dividendi, iznosila je 779 milijardi rubalja u prvih šest mjeseci 2024. godine.
Gazprom je zabilježio je neto gubitak od 7 milijardi dolara u 2023., što je prvi gubitak od 1999. godine. Razlog tome je smanjenje trgovine plinom s Europom zbog sukoba u Ukrajini. Kao odgovor na sankcije Zapada, Rusija je diversificirala trgovinu plinom, jačajući veze s Azijom, posebno s Kinom. Izvršni direktor Aleksej Miler izvijestio je da je izvoz prirodnog plina u Kinu porastao za 37% u prvih osam mjeseci 2024. godine, piše Poslovni dnevnik.
Povezanost s Azijom
Prošlog tjedna Kremlj je upozorio da će europski potrošači osjetiti porast cijena plina. To će se desiti ako Ukrajina ne produlji ugovor o tranzitu ruskog plina nakon 31. prosinca. Glasnogovornik Dmitrij Peskov izjavio je da bi Rusija mogla tražiti alternativne rute, poput planiranog turskog plinskog čvorišta, ako Kijev ne produži ugovor. Dodao je da će Europa morati plaćati više za plin od drugih dobavljača, uključujući LNG iz SAD-a. Većina zemalja koje uvoze ruski plin preko Ukrajine već se priprema za mogući prekid protoka krajem godine. Druga opcija je korištenje ruta poput TurkStreama kroz Bugarsku, Srbiju i Mađarsku, iako su kapaciteti tih ruta ograničeni.