Nizozemski pivar Heineken izvijestio je danas o oštrom padu dobiti u 2023. godini, uz veće troškove otpisa imovine i manji obujam prodaje. Heinekenov prihod porastao je lani za 4.9 posto, na 36.4 milijarde eura.
Organski obujam prodaje smanjio se za 4.7 posto, odražavajući znatno slabije rezultate u Vijetnamu i Nigeriji. Cijene su bile više za 10.2 posto nego u 2022. “Na obujam prodaje utjecale su snažne cijene koje su trebale nadoknaditi vrlo snažan rast troškova inputa i energije. I nestabilnost na određenim ključnim tržištima”, objasnio je izvršni direktor Dolf van den Brink.
“I dalje smo oprezni”
Kompanija je prošlu godinu zaključila s neto dobiti od 2.3 milijarde eura. Manja je za 14.1 posto nego u 2022., ističući troškove otpisa imovine. Operativna dobit smanjila se za 24.6 posto, na 3.2 milijarde eura. AmortizacijaAmortizacija je (u knjigovodstvu) postupak postupnog umanj..., deprecijacija i umanjenje vrijednosti dosegnuli su lani 3.09 milijardi eura, u odnosu na 1.89 milijardi eura u 2022.
U 2024. godini kompanija očekuje od jedan do devet posto veću organsku operativnu dobit, objasnivši širok raspon prognoze geopolitičkom i ekonomskom nestabilnošću. “I dalje smo oprezni zbog globalnih gospodarskih i geopolitičkih izgleda”, rekao je izvršni direktor Dolf van den Brink, dodajući da Heineken namjerava povećati prihod balansom obujma prodaje i cijena.