Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Japanci proglasili jelo godine i iznenadili svijet

Japanci svake godine proglase jelo koje koje najbolje predstavlja rastuće prehrambene trendove u Japanu.

Istraživački institut Gurunavi, pod čijim imenom se može pronaći i web stranica za pretraživanje najboljih japanskih restorana. Svake godine proglašava jelo koje smatraju najboljim u posljednjih 12 mjeseci. Ovogodišnje pobjedničko jelo iznenadilo je baš sve prisutne na velikom događaju koje je tim povodom održano u Tokiju. Kako piše CNN Travel, u pitanju nije bila svježa riba, niti kakav čudesan desert već – smrznuto meso i pizze.

Iako je na prvu otkrivanje pobjedničkog jela bilo veliko iznenađenje, na kraju, kada je stiglo objašnjenje, sve je postalo više nego jasno.

Naime, nagrada za jelo godine izmišljena je kako bi se istakli rastući prehrambeni trendovi u Japanu. Dok su ona najbolja prethodnih godina uključivala između ostalog, odabrana plant based jela, čija je popularnost u svijetu u posljednje vrijeme prilično porasla. Ove su godine, pak, odabrani smrznuti proizvodi upravo kako bi se prikazalo kako je pandemija koronavirusa utjecala na prehrambene navike Japanaca.

Smrznuta hrana kao odgovor na pandemiju i recesiju

Iz instituta su naglasili kako je pandemija, između ostalog, natjerala mnoge vlasnike restorana da svoja jela Japancima prodaju smrznuta.  Tako bi ih Japanci mogli kupiti i ponijeti kući. Upravo su metode brzog zamrzavanja omogućile kuharima da zadrže jela onakvima kakva su zamislili. CNN Travel spominje kako su se neki restorani okrenuli čak i prodaji smrznutog sushija. Također, jedan od najvećih trgovačkih lanaca mješovite robe u Japanu, Apeon, u kolovozu je otvorio specijaliziranu trgovinu pod nazivom Frozen. Ona prodaje više od 1500 smrznutih proizvoda. Mnogi drugi trgovački lanci također su proširili ponudu, a prodaje se gotovo sve, od sashimija do najrazličitijih smrznutih deserata.

Kako piše CNN Travel, prije pandemije za japanske je obitelji bilo sasvim normalan svakodnevan obilazak trgovina i kupovina svježeg povrća te slaganje bento kutija za školu i posao. No, pandemija je uvelike promijenila način života i u posljednje vrijeme sve više žena radi izvan svojih kuća. Tako da nemaju više toliko vremena za pripremu kutija, ali niti ručka te im u tom slučaju smrznuta hrana dobro dođe, naglasio je Yoshiko Miura iz Japan Frozen Food Associationa.

Dodao je i kako, s obzirom na to da populacija Japana stari, ljudi često žive sami te im je smrznuta hrana omogućuje jednostavniji i brži način pripreme ručka.

Izvor: Jutarnji list.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno